Gå til innhold

Leit å ikke bli anerkjent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så leit at folk ikke anerkjenner meg. De tror jo jeg er et fjols. Snakker ikke om folk her inne, altså, selv om det sikkert er slike her og. Men ellers. Tenker på dette i forhold til kunnskap/intelligens. Føler meg ikke anerkjent. Jeg føler jeg har evnen til å lyraskt sette meg inn i større temaer, og det er jo intelligens. Men folk tror jo jeg bare snakker piss, har jeg inntrykk av. De kan svare unnvikende og uforstående. Syns dette er litt leit. Jeg føler ikke at jeg gjør noe spesiellt _IRL_ som skulle få folk til å tenke at jeg var et fjols.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Apeldoorn

36

• Bella Dotte

2

• megler Smekk

1

• Madelenemie

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Kanskje du har spesielle meninger som er vanskelig for andre å forstå, og at du derfor møter få meningsfeller?

I slike tilfeller kan man nok velge å enten hevde sine meninger høyt og stå for dem - evt være åpen om at man har lært noe nytt og har endra mening (jeg imponeres lett av mennesker som stiller seg åpne for at de har endra mening underveis - da dette handler om stor evne til å reflektere videre på saker og lære underveis:)) -eller man kan velge å ikke mene så mye så høyt - og heller se an den man diskuterer med :)

Hvilket av de to valgene man tar avhenger av hvordan man er som type og hva man tåler osv, så det er litt opp til deg om du takler å møte motgang uten å ta det for personlig, eller om du blir nedbrutt av å diskutere og ikke bli forstått...

Skrevet

Kanskje du har spesielle meninger som er vanskelig for andre å forstå, og at du derfor møter få meningsfeller?

I slike tilfeller kan man nok velge å enten hevde sine meninger høyt og stå for dem - evt være åpen om at man har lært noe nytt og har endra mening (jeg imponeres lett av mennesker som stiller seg åpne for at de har endra mening underveis - da dette handler om stor evne til å reflektere videre på saker og lære underveis:)) -eller man kan velge å ikke mene så mye så høyt - og heller se an den man diskuterer med :)

Hvilket av de to valgene man tar avhenger av hvordan man er som type og hva man tåler osv, så det er litt opp til deg om du takler å møte motgang uten å ta det for personlig, eller om du blir nedbrutt av å diskutere og ikke bli forstått...

:-)

Men det dreier seg mer om faktating enn meninger dette, da... hvis f.eks. jeg kommer med noen matematiske sannheter som kanskje er litt rare, så tror folk jeg bare misforstår. Jeg har tross alt mer utdannelse enn mange, og har endel kunnskaper som jeg ikke føler blir respektert, da. Men det er rart med det. Mennesker jeg ser på som smarte/intelligente, oppfører seg ikke sånn mot meg. Da lytter de.

Gjest germinate
Skrevet

''Jeg føler jeg har evnen til å lyraskt sette meg inn i større temaer, og det er jo intelligens. Men folk tror jo jeg bare snakker piss, har jeg inntrykk av. De kan svare unnvikende og uforstående. ''

Det første jeg tenkte da jeg leste dette var at det kan være at andre ikke forstår deg - at de er på et annet nivå når det gjelder intelligens. Grunnen til at jeg tenkte det, var at jeg kjenner meg igjen i det. Og da blir det så jeg svarer unnvikende og uforstående slik du skriver at andre gjør. For jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal svare, og jeg vil jo ikke at andre skal se at jeg blir usikker.

Men det er meg da, og man kjenner ikke andre på seg selv. Så jeg kan selvsagt ikke svare på deres vegne (de du sikter til).

Gjest germinate
Skrevet

''Jeg føler jeg har evnen til å lyraskt sette meg inn i større temaer, og det er jo intelligens. Men folk tror jo jeg bare snakker piss, har jeg inntrykk av. De kan svare unnvikende og uforstående. ''

Det første jeg tenkte da jeg leste dette var at det kan være at andre ikke forstår deg - at de er på et annet nivå når det gjelder intelligens. Grunnen til at jeg tenkte det, var at jeg kjenner meg igjen i det. Og da blir det så jeg svarer unnvikende og uforstående slik du skriver at andre gjør. For jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal svare, og jeg vil jo ikke at andre skal se at jeg blir usikker.

Men det er meg da, og man kjenner ikke andre på seg selv. Så jeg kan selvsagt ikke svare på deres vegne (de du sikter til).

Tillegg: når jeg skriver at det kan være at de er på et annet nivå m.h.t intelligens, så mener jeg på et lavere nivå.

Skrevet

Hvis det er noe jeg ikke forstår, som andre sier, så håper jeg ikke at jeg svarer og oppfører meg slik som de jeg snakker med kan gjøre... :-P

Gjest Solution
Skrevet

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha søkt meg imot personer som var litt mere lik meg.

Det er nyttesløst å sitte å snakke om et tema man interesserer seg for til noen som er nmiddels interessert. Om hvis folk til og med synes at man er rar for å være engasjert i et tema, så blir det jo dobbelt negativt.

Den dagen du finner en person som har de samme interessene og meningene som deg , så tror jeg du vil føle på en befrielse.

Så mitt råd er: Prøv å finn en likesinnet.

Gjest germinate
Skrevet

Hvis det er noe jeg ikke forstår, som andre sier, så håper jeg ikke at jeg svarer og oppfører meg slik som de jeg snakker med kan gjøre... :-P

Huffda, hvordan oppfører de seg da, bortsett fra å svare unnvikende og uforstående og som du reagerer på?

Gjest Solution
Skrevet

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha søkt meg imot personer som var litt mere lik meg.

Det er nyttesløst å sitte å snakke om et tema man interesserer seg for til noen som er nmiddels interessert. Om hvis folk til og med synes at man er rar for å være engasjert i et tema, så blir det jo dobbelt negativt.

Den dagen du finner en person som har de samme interessene og meningene som deg , så tror jeg du vil føle på en befrielse.

..til noen som er under middels interessert...skal det stå.

Skrevet

Huffda, hvordan oppfører de seg da, bortsett fra å svare unnvikende og uforstående og som du reagerer på?

Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, det gjelder helt sikkert ikke deg... eller det er vel ikke noe "feil" fra deres side heller sikkert engang, men skulle bare ønske det gikk an å bli hørt mer på?

Skrevet

Sant! :-) Har noen slike da, men ikke her jeg bor.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, det gjelder helt sikkert ikke deg... eller det er vel ikke noe "feil" fra deres side heller sikkert engang, men skulle bare ønske det gikk an å bli hørt mer på?

Ok. Da vil jeg støtte meg til Solutions råd :-)

Gjest Solution
Skrevet

Sant! :-) Har noen slike da, men ikke her jeg bor.

Ok, det er bra. En trenger ikke så mange egentlig, bare et par ,som ihvertfall ikke rister på hodet til en når man snakker.

Skrevet

Ok. Da vil jeg støtte meg til Solutions råd :-)

Ja, det handler vel om det kanskje. :-)

Selv om det er fakta det man trekker frem og ikke hva en mener om noe, så trenger jo ikke folk være interessert av den grunn! :-P

Bella Dotte
Skrevet

Det er ikke lett å svare noe intelligent og engasjert om teamer man verken er interessert i eller har peiling på.

Det gjelder å velge sitt publikum med omhu. Bedre med noen få som man kan snakke ordentlig med, enn å "kaste perler for svin", det er slitsomt og frustrerende for begge parter.

Spekteret dum smart danner på et vis en sirkel; en lærd person som prater i vei, vil høres teit og skrullete ut for en tilhører som ikke har noen "knagger" å plassere det som sies på. (Fritt etter Toril Moi.)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hvis det der med fjols er en følelse, og ikke klart uttalt, er det lite å basere seg på.

Før ble mennesker ofte stille da jeg snakket, det var ikke fordi de trodde jeg var et fjols men fordi jeg enten fremlegger ting hakket for omstendig, samt tar med detaljer andre utelater eller svarer på retoriske spørsmål.

Etter at jeg fikk diagnosen asperger syndrom begynte ting å gå mye bedre, da henger mennesker mye på den knaggen som noen liker å kalle diagnosen.

Jeg er i motsetning til deg ikke kvikk, jeg kommer på hva jeg skal si når mennesker ofte er over på et annet tema, da når jeg så sier det jeg sa, lurer mennesker på hva jeg holder på meg, ja for det er uvanlig å trekke frem en sak man feks snakket om for 5 min siden, det skal ikke mere enn 5 minutter til før det virker rart på andre, selv om jeg ofte trenger 5 min eller mer for å komme på et godt svar eller en oppfatning om en kanskje ukjent sak.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg syns det er så leit at folk ikke anerkjenner meg''

Hvordan skal folk oppføre seg for at du skal føle deg annerkjent?

Jeg synes du virker i overkant opptatt av din inteligens. Det viktigste er ikke hvor inteligent du er, men hva du bruker den til.

Skrevet

''Jeg syns det er så leit at folk ikke anerkjenner meg''

Hvordan skal folk oppføre seg for at du skal føle deg annerkjent?

Jeg synes du virker i overkant opptatt av din inteligens. Det viktigste er ikke hvor inteligent du er, men hva du bruker den til.

''Hvordan skal folk oppføre seg for at du skal føle deg annerkjent?''

De kan jo begynne å tenke at jeg kan jo være smart/intelligent selv om jeg er feit og trygdet.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

De kan jo begynne å tenke at jeg kan jo være smart/intelligent selv om jeg er feit og trygdet.

Hva vet du om hva de tenker?

Gjest på druen
Skrevet

Vet du hva de tenker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...