Gå til innhold

Trenger jeg psykolog eller litium?

Anbefalte innlegg

Gjest lisaaa29
Skrevet

Jeg er en kvinne som har diagnosen bipolar rapid cycling. Jeg har brukt litium i mange år, med veldig god effekt, men jeg har ikke vært så flink til å ta den jevnlig siste årene. (?) jeg lurer på om jeg har fått personlighetsforstyrrelser og alzheimer også eller om dette er pga bipolar lidelse:

Jeg har vært ganske betatt av en fyr jeg møtte i Syden som bare var ute etter pengene mine, jeg vet han ikke bryr seg katta om meg. Så jeg kranglet med han og fant en annen gutt. Men så traff jeg han igjen og jeg ville bare ha pikken hans mer og mer og mer (og han så jo en ny mulighet til å lure meg for penger). Så jeg har vitende brukt masse penger på han selv om jeg vet han driter i meg, bare for å få pult han. De gangene han ikke gadd å møte meg og pule likevel, har jeg vært kjempeaggressiv og irritabel og skreket til folk på gaten og angrepet de. Alkohol spiller jo også inn. Jeg har tatt piercing i navlen selv om jeg vet huden min ikke tåler det, bare for å få se igjen denne gutten som driter i meg. Jeg trodde jeg hadde mere penger enn jeg hadde og bare dro å kjøpe iphone til han for å se han igjen. Så jeg har altså vært skrekkelig irritabel og kranglet og kjeftet på folk og angrepet folk på gaten og skreket og jeg har fremdels skader i tommelen etter at jeg slo en gutt som prøvde hjelpe. Ja jeg har jo også drukket når det meste har skjedd av slossingen med folk på gaten men jeg har også skreket til de edru. Vært besatt av enkelte ord og setninger ang religion og sex og meg og det liksom flyter sammen, fremmede på gaten liksom fornærmer meg personlig. Plutselig har all energien bare forsvunnet og jeg har ikke fått i meg mat og det er et ork. Selvmordstanker har jeg hatt. Jeg er veldig lettet for at jeg har bittelitt mer penger på konto enn jeg fryktet, for jeg har kjøpt leilighet, men var redd jeg hadde brukt opp det jeg hadde til overs til møbler! Har vært veldig distre, glemt bankkortet i minibanken og finner ikke ut det før neste dag...men var jo nervøs for jeg skulle ta tatovering bare for å se igjen denne fyren...husker ikke koden til nye kortet...er som jeg glemmer alt som skjedde for litt siden og som om siste par mnd er borte...

Hva er galt med meg? Burde jeg passe på å ta litium riktig to ganger om dagen så ville ikke dette skjedd, eller burde jeg gå til psykolog fordi jeg tydeligvis velger feil menn og blir så GAL i hodet når jeg er forelska i de at jeg bare vil ha sex med de selv om jeg må betale masse penger for ingenting?

hjelp meg med svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt du skriver er krystallklare symptomer på en BP, du trenger helt tydelig medisiner. Jeg tror heller ikke det vil skade å oppsøke en psykolog.

Gjest night bird
Skrevet

Enig med xbellax. Du trenger nok både litium og snakke med psykolog. Lykke til. :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du trenger medisiner umiddelbart.

Etter en tid vil du sikkert også ha nytte av en psykolog.

Skrevet

For et liv du har! Det høres ikke mye godt ut. Det er ikke så godt å være utagerende uansett hvordan man snur og vender på det. Jeg hadde hevet innpå litium (selvom jeg hatet medisinen selv). Hva vil du egentlig med livet ditt? Ha det sånn som nå? Jeg skjønner at du er kåt. Det vil dempes med litium. Hvis du ikke liker den medisinen, hadde jeg spurt om å få noe annet. Men dropp den fyren. Det finnes mange og mer velsmakende fisk i havet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...