Gå til innhold

Normalt med uvirkelighetsfølelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hva kan hjelpe mot uvirkelighetsfølelse?

Type, er jeg virkelig her, så rart at jeg er her. Er dette normalt?

Eksisterer iallefall.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Har også hatt det sånn til tider. Tror ikke det var noe spesielt som hjalp. Kanskje bare tenke tanken ferdig, og thats it?

Tenker faktisk veldig sent når jeg har det slik, som alt er slow motion. Men vet ikke hva det er. Pleier jo være tankekjør og ikke "saktefilm".

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hmm, ikke vært borti slow motion, bare tankekjør. Sett på en sang eller se en youtube-video med noe artig? Kommer du kanskje tilbake til deg selv?

Får bare prøve å være tilstede, alle kan jo se meg så ingen vet at jeg egentlig ikke er her. Her og nå virker bare så fjernt.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hva mener du med at alle kan se deg?

Alle kan jo se min tilstedeværelse :)

Selv om jeg ikke er verken her eller der, det er jo det viktigste av alt. Har litt ut av kroppen kanskje, går nok over etterhvert.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg kan i hvert fall bekrefte at du eksisterer :)

Takk :)

Gjest bjørkhild
Skrevet

Dette har alltid vært normalt for meg ihvertfall. Så langt tilbake somjeg kan huske. Kommer bort en kort stund for så å våkne gradvis og lurer på om jeg virkelig er her. Må ofte klype meg i armen for å komme meg og bli normal igjen. Jeg har det veldig mye sånn ved mye stress.

Det hadde jo vært kjekt å vite om de som ikke er psykisk syke også har det sånn?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Dette har alltid vært normalt for meg ihvertfall. Så langt tilbake somjeg kan huske. Kommer bort en kort stund for så å våkne gradvis og lurer på om jeg virkelig er her. Må ofte klype meg i armen for å komme meg og bli normal igjen. Jeg har det veldig mye sånn ved mye stress.

Det hadde jo vært kjekt å vite om de som ikke er psykisk syke også har det sånn?

Der sa du det, stress. Er nok sikkert det. Kanskje alle får det slik ved for mye stress?

Skrevet

Selv mennesker som er psykisk friske kan oppleve dette, husk at vi er sammensatte vesener -alt vi tenker og føler er ikke psykt. Det er spesielt vanlig innen psykiatri men man ser det og ved sorg og krisereaksjoner.

Gjest bjørkhild
Skrevet

Der sa du det, stress. Er nok sikkert det. Kanskje alle får det slik ved for mye stress?

Så svaret du fikk fra bella og hun sier jo at psykisk friske også kan oppleve dette ved sorg ol. Kanskje er det sånn at psykisk syke reagerer raskere og kraftigere på stress, at vi er mere tandre for dette?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Selv mennesker som er psykisk friske kan oppleve dette, husk at vi er sammensatte vesener -alt vi tenker og føler er ikke psykt. Det er spesielt vanlig innen psykiatri men man ser det og ved sorg og krisereaksjoner.

Okay. Godt det er normalt da :)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Så svaret du fikk fra bella og hun sier jo at psykisk friske også kan oppleve dette ved sorg ol. Kanskje er det sånn at psykisk syke reagerer raskere og kraftigere på stress, at vi er mere tandre for dette?

Sikkert :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...