Gå til innhold

Varighet seponeringsplager Efexor

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Pleier de å vare lenge, slike seponeringsplager? I ukesvis feks.

Jeg har dager hvor jeg knapt merker de, og dager hvor jeg bare går og svimler osv.

(Jeg skal kjøre langt om to dager, og jeg kan ikke kjøre bil om det er sånn - 'det er bare derfor jeg spør om det idag, jeg kom ikke inn til legen før jeg reiser for å få Fontex, og jeg må da vurdere om jeg heller skal starte opp med de igjen idag).

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her finnes det to svar. Et som kan oppfattes som useriøst, men som egentlig er best, og et forsøk på et mer seriøst alternativ.

1) Gud vet, men hun sier det ikke.

2) I verste fall 2-3 mnd.

Gjest germinate
Skrevet

Her finnes det to svar. Et som kan oppfattes som useriøst, men som egentlig er best, og et forsøk på et mer seriøst alternativ.

Ok, jeg visste om at det var vanskelig å si noe sikkert. Men nå har jeg litt mer å forholde meg til - og da var ikke avgjørelsen lenger så vanskelig å ta.

Ps. hvordan vet du om Gud er en hun? :-)

Skrevet

Ok, jeg visste om at det var vanskelig å si noe sikkert. Men nå har jeg litt mer å forholde meg til - og da var ikke avgjørelsen lenger så vanskelig å ta.

Ps. hvordan vet du om Gud er en hun? :-)

Fordi hun ikke sier noe, antar jeg...

Gjest germinate
Skrevet

Er det ikke så vanlig at folk får slike sterke plager når de slutter med Efexor, kanskje? Det er i mine øyne ille nok når de er så sterke at det er uforsvarlig å kjøre bil - men kanskje jeg skulle holdt ut i stedet?

Jeg startet på dosen igjen idag, og det er 3.gang jeg gjør det etter at jeg startet med seponeringen.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Er det ikke så vanlig at folk får slike sterke plager når de slutter med Efexor, kanskje? Det er i mine øyne ille nok når de er så sterke at det er uforsvarlig å kjøre bil - men kanskje jeg skulle holdt ut i stedet?

Jeg startet på dosen igjen idag, og det er 3.gang jeg gjør det etter at jeg startet med seponeringen.

Hei, det er mange som snakker om ganske ille seponeringssymptomer når det gjelder efexor.

Når jeg sluttet (nedtrappet vanlig) hadde jeg svært lite plager. Kun noen få uker ( 2?) med litt strømstøt i hodet.

Jeg spurte Nhd om dette og han svarte at jeg var en av de veldig mange man aldri hører noe om, man hører mest om "skrekk" historiene.

Gjest germinate
Skrevet

Hei, det er mange som snakker om ganske ille seponeringssymptomer når det gjelder efexor.

Når jeg sluttet (nedtrappet vanlig) hadde jeg svært lite plager. Kun noen få uker ( 2?) med litt strømstøt i hodet.

Jeg spurte Nhd om dette og han svarte at jeg var en av de veldig mange man aldri hører noe om, man hører mest om "skrekk" historiene.

''Jeg spurte Nhd om dette og han svarte at jeg var en av de veldig mange man aldri hører noe om, man hører mest om "skrekk" historiene''

Men det kan vel komme av at folk ikke sier noe om de ikke plages, og så kommer det frem på en eller annen måte om man plages?

Ellers skulle jeg veldig gjerne ha vært en av dere og sluppet å ha så ille bivirkninger ja.. men det er litt merkelig også, for jeg har også brukt tid på å trappe ned (fra 375mg - har brukt sikkert 8 mnd på det), og jeg var jo en stund påpå 37,5 mg også, som jo er en liten dose. Rart at man skal få så store plager av så liten dose, tenker jeg...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Jeg spurte Nhd om dette og han svarte at jeg var en av de veldig mange man aldri hører noe om, man hører mest om "skrekk" historiene''

Men det kan vel komme av at folk ikke sier noe om de ikke plages, og så kommer det frem på en eller annen måte om man plages?

Ellers skulle jeg veldig gjerne ha vært en av dere og sluppet å ha så ille bivirkninger ja.. men det er litt merkelig også, for jeg har også brukt tid på å trappe ned (fra 375mg - har brukt sikkert 8 mnd på det), og jeg var jo en stund påpå 37,5 mg også, som jo er en liten dose. Rart at man skal få så store plager av så liten dose, tenker jeg...

Akkurat, man hører lite om de som ikke plages.

Er du sikker på at det er seponeringsplager du har...?

(spør forsiktig)

Gjest germinate
Skrevet

Akkurat, man hører lite om de som ikke plages.

Er du sikker på at det er seponeringsplager du har...?

(spør forsiktig)

ja, ingen tvil. De er dessuten borte nå, jeg måtte bare starte opp med de igjen, hvis ikke hadde jeg ikke kunnet reise bort (kjøre bil) idag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...