Gå til innhold

psykose

Anbefalte innlegg

Gjest levrone5555
Skrevet

Jeg har som sagt begynt på escitalopram mot ocd,fungerer fantastisk.Min ocd er frykten for å bli gal..Noen sier man kan få psykose av ssri..stemmer dette? er det fare for at jeg kan bli psykotisk av escitalopram? mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, du blir helt sikkert ikke psykotisk av dette medikamentet.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, helt til noen spurte: Men hva om det ikke skjer da?

Og da måtte jeg tenke noen sekunder, også svarte jeg: Da har jeg kastet bort masse tid på å være redd uten grunn.

Tenk litt på det.

En psykolog sa også til meg at dersom jeg evt. skulle utvikle en psykose, så var det bare å ta medisiner også gikk det greit. Så tenk litt på det også, at en psykose er ikke verdens undergang.

Jeg har etter hvert utviklet psykose, men medisinen hjelper fint og jeg har ikke vært innlagt engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...