Gå til innhold

Blackout en slags psykose?

Anbefalte innlegg

Gjest mannen sin
Skrevet

Jeg drikker med måte har ergo aldri fått blackout selv. Men folk uten grenser for seg selv, som får blackout, ser jo ut til å miste fullstendig grep om virkeligheten. For litt siden voldtok en ung mann en dame i 90-årene og sier han ikke husker noen ting.

Nå er det en ung mann som plutselig begynner å angripe folk helt uten provokasjon.(link under) Virker jo ganske sinnsykt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10051153

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Jeg mistenker, att blackout er noe som er lett å ty til, når man skal forklare seg. Jeg sier ikke att det er utelukket, det har jeg ikke kompetanse til i det hele tatt, men det er bemerkelsesverdig hvor mange som har "blackout" når de enten gjør noe dumt eller kriminellt i fylla, eller i andre situasjoner.

Gjest piakka
Skrevet

Jeg mistenker, att blackout er noe som er lett å ty til, når man skal forklare seg. Jeg sier ikke att det er utelukket, det har jeg ikke kompetanse til i det hele tatt, men det er bemerkelsesverdig hvor mange som har "blackout" når de enten gjør noe dumt eller kriminellt i fylla, eller i andre situasjoner.

Jeg har hatt blackout utallige ganger. Når man drikker for mye, så dør faktisk noen hjerneceller, og derfor er minnet om hva man gjorde blankt borte.

serenity777
Skrevet

Jeg har hatt blackout utallige ganger. Når man drikker for mye, så dør faktisk noen hjerneceller, og derfor er minnet om hva man gjorde blankt borte.

Da er det på tide å slutte å drikke :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, dette er ikke en psykose.

Dette er tap av kontroll og gjennombrudd av aggressive impulser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...