florista Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Hei. Jeg har store problemer med å ha mat i munnen. Det gir meg vonde minner. Er innlagt nå og det er satt opp en kostliste som jeg skal følge. Inkludert næringsdrikker. Det er flytende ting jeg har på kostlisten. Jeg kjenner at jeg ikke orker dette stort mer. Klarer det. Hender det at noen får sonde av slike årsaker? Som en mellomløsning til det vonde er "reparert"? Jeg kunne ønske jeg kunne ha en knapp i magen hvor all mat kunne komme inn:/ Jeg veies en gang i uken og satt opp på vitaminer. Kan man evnt få næringsdrikker på blå resept pga dette? Mvh 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Helt på sidelinjen. Jeg er alltid litt skeptisk til å begynne med næringsdrikker pga ptsd, jeg tror det opprettholder mer enn det bringer deg fremover. Skjønt, jeg kjenner ikke din situasjon og n o e må man jo uten tvil få i seg for å fungere. Hva er målet videre, er det å fortsette med næringsdrikker eller at du etterhvert skal kunne klare å spise noe selv? 0 Siter
florista Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Skrevet 28. juni 2012 Helt på sidelinjen. Jeg er alltid litt skeptisk til å begynne med næringsdrikker pga ptsd, jeg tror det opprettholder mer enn det bringer deg fremover. Skjønt, jeg kjenner ikke din situasjon og n o e må man jo uten tvil få i seg for å fungere. Hva er målet videre, er det å fortsette med næringsdrikker eller at du etterhvert skal kunne klare å spise noe selv? Takk for svar. Målet er at jeg skal få gode opplevelser gjennom munnen igjen og at jeg skal spise normalt. Men jeg føler meg så sliten at det å få slippe å spise (knapp i magen, som selvsagt ikke går) er en enorm anstrengelse. En del av meg ønsker bare å slutte å innta alt av væske, for å få slippe å tenke og føle. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Takk for svar. Målet er at jeg skal få gode opplevelser gjennom munnen igjen og at jeg skal spise normalt. Men jeg føler meg så sliten at det å få slippe å spise (knapp i magen, som selvsagt ikke går) er en enorm anstrengelse. En del av meg ønsker bare å slutte å innta alt av væske, for å få slippe å tenke og føle. Ang ditt hovedspørsmål om du kunne få disse på blå resept. Jeg fant denne linken: http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/kompetansesenter-for-lindrende-behandling/ytelser-og-vilkar/Sider/neringsdrikker-pa-bla-resept.aspx 0 Siter
florista Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Skrevet 28. juni 2012 Ang ditt hovedspørsmål om du kunne få disse på blå resept. Jeg fant denne linken: http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/kompetansesenter-for-lindrende-behandling/ytelser-og-vilkar/Sider/neringsdrikker-pa-bla-resept.aspx Det spørs om det er mulig å få dette på blå resept. Ser litt vanskelig ut. Men hender det at man gir folk sonde selv om man ikke er sykelig tynn? (Bmi 18) 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Det spørs om det er mulig å få dette på blå resept. Ser litt vanskelig ut. Men hender det at man gir folk sonde selv om man ikke er sykelig tynn? (Bmi 18) Hvordan mener du at sonde skal kunne hjelpe deg til å overkomme de problemene du har med mat? 0 Siter
florista Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Skrevet 28. juni 2012 Hvordan mener du at sonde skal kunne hjelpe deg til å overkomme de problemene du har med mat? Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare så fryktelig sliten:( Men jeg skjønner med fornuften at det ikke er en god løsning. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Dette er et dårlig alternativ. Da tar du et skritt i feil retning. Skal en fremover, kan en ikke sette giret i Revers. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare så fryktelig sliten:( Men jeg skjønner med fornuften at det ikke er en god løsning. Det er ikke bare en dårlig løsning det gjør at du blir enda verre. Jeg forstår at du har det helt forferdelig nå men du skal fremover og du skal vinne dette. 0 Siter
florista Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Skrevet 29. juni 2012 Det er ikke bare en dårlig løsning det gjør at du blir enda verre. Jeg forstår at du har det helt forferdelig nå men du skal fremover og du skal vinne dette. Tusen takk for oppmuntring. Jeg skal kjempe videre uten sonde og så mye næringsdrikk. 0 Siter
florista Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Skrevet 29. juni 2012 Dette er et dårlig alternativ. Da tar du et skritt i feil retning. Skal en fremover, kan en ikke sette giret i Revers. Takk for svar. Ja, jeg ser at det blir å gå i feil retning. Fornuften min er ikke alltid på topp når jeg er så sliten som nå. Da er det godt med mennesker som kan dra fornuften min tilbake dit den hører hjemme. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.