Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere om å ta en sobril i stede for å hive i seg en sixpack? Bytte ut den ene avhengigheten med den andre? Det er forøvirg ikke hver dag jeg har lyst på en sixpack. Helt på trynet er jeg dog ikke.

Psykiateren min er bekymret for mitt forbruk og skal skrive ut en ny medisin til meg. Jeg har sluppet katten ut av sekken i forhold til min fastlege og hun sender en henvisning til Enhet for rus og psykiatri. Hun spurte meg: Hvorfor drikker du? Jeg svarte som sant er at virkeligheten blir for virkelig. Jeg klarer ikke. Kall meg gjerne svak.

Forhåpentligvis kommer jeg igang ved rusenheten til høsten. Nå kommer sommeren med sine utfordringer. Det er jo bare å bestemme seg for hvordan sommeren skal bli, er det ikke sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Remlow
Skrevet

Spør du meg så syns jeg det er bedre å ta en Sobril eller to enn en hel sixpack når man har mye angst.

Alkohol er ikke noen bra angstmedisin.

Skrevet

''Det er jo bare å bestemme seg for hvordan sommeren skal bli, er det ikke sånn?

''

Du kan ikke bestemme deg for hvordan sommeren skal bli, men du kan bestemme deg hvordan forholde deg til alkohol. Du kan ikke bestemme dine følelser, men du kan bestemme dine handlinger.

Gjest Why are they feeding me?
Skrevet

Du er alkoholiker, og nå skal de skrive ut Sobril til deg.

Dette må for all del ikke komme i tillegg.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Spør du meg så syns jeg det er bedre å ta en Sobril eller to enn en hel sixpack når man har mye angst.

Alkohol er ikke noen bra angstmedisin.

Sobril er heller ingen god hjelp på sikt, men det kan hjelpe om det er helt krise. Det er ikke noe du bør ta regelmessig, men inntil du finner en behandling som fungerer.

Er du allerede hekta på alkohol så er ikke veien lang for å bli hekta på Sobril også og det er MYE værre.

Vær sterk, hold deg unna!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

En dame jeg tidligere hadde mye omgang med var periodedranker.

Hun brukte vival i perioder isteden for å drikke. Hun kalte det å gå på "tørrfylla". Visstnok et velkjent begrep blandt mennesker som misbruker alkohol og samtidig får resepter på vival/sobril.

Dette fortalte hun meg da hun er periode var innlagt på avvenning. Hun tok da vival i smug. Hun fikk tilbakefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...