Gå til innhold

NHD/andre: Depresjon/angst og ekstensielle spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Dame_30år
Skrevet

Hei Jeg sliter med angst og depresjon. I det siste har jeg vært så utrolig trist pga ekstensielle spørsmål. Hva er meningen med livet ? Selv sliter jeg veldig mye med dårlig samvittighet, tanker om livets forgjengelighet og jeg hater forandringer. Jeg begynner alltid å grine og er satt ut i dager når ulike faser i livet tar slutt. Skoleavslutninger, nyttårsaftener osv. Jeg blir så melankolsk. Begravelser takler jeg ikke i det hele tatt I går kveld så jeg en dokumentar om eldre damer som hadde opplevd krigen, og hvordan de var på slutten av livet: slitne og veldig lei seg. Da brast det helt for meg. I tillegg er jeg nå hjemme med mine foreldre i barndsomshjemme mitt (ferie). Noe som gjør tankene om det som var og hvor fort tida går enda sterkere. Jeg er redd og trist. Har dere gjort dere noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Why are they feeding me?
Skrevet

Jeg tenker at siden du har fått diagnose på depresjon, som det virker som, så er denne melankolien og de tunge eksistensielle spørsmålene en del av den sykdommen, og da kan det tenkes at du kan bli kvitt det. Behandle det du kan da.

Skrevet

Skaff deg avsporinger og pauser når disse tankene begynner. Forsøk å reduser mengen av tid du gir dem.

Skrevet

Skaff deg avsporinger og pauser når disse tankene begynner. Forsøk å reduser mengen av tid du gir dem.

Ikke lett det, med eksistensielle spørsmål - endel av det er jo ganske friskt, å tenke over, da. Bare tenk på alle de lykkelige idiotene som går rundt uten å skjønne noe som helst av virkeligheten, mens de gleder seg til neste episode av "hotellet" eller til de får råd til mer bensin de kan råne rundt med.

(Ja, jeg har blitt helt misantrop...)

Skrevet

Ikke lett det, med eksistensielle spørsmål - endel av det er jo ganske friskt, å tenke over, da. Bare tenk på alle de lykkelige idiotene som går rundt uten å skjønne noe som helst av virkeligheten, mens de gleder seg til neste episode av "hotellet" eller til de får råd til mer bensin de kan råne rundt med.

(Ja, jeg har blitt helt misantrop...)

Det er ikke psykt å tenke, filosofere og undre seg over dette men det blir skadelig når det "brister" og disse tankene blir så vanskelige at det gjør et menneske redd og trist. Da må man gi tankene motvekt og forsøke være bevisst på hva man skal bruke tiden på.

Skrevet

Det er ikke psykt å tenke, filosofere og undre seg over dette men det blir skadelig når det "brister" og disse tankene blir så vanskelige at det gjør et menneske redd og trist. Da må man gi tankene motvekt og forsøke være bevisst på hva man skal bruke tiden på.

Det mener jeg og, selv om det nok ikke gikk så klart frem av det jeg skrev. Jeg sa bare at det var vanskelig, når "problemet" var av denne art.

Skrevet

Det mener jeg og, selv om det nok ikke gikk så klart frem av det jeg skrev. Jeg sa bare at det var vanskelig, når "problemet" var av denne art.

Det er vanskelig men ikke umulig. Iblant må man som du vet ty til medisiner for å klare det.

off topic -

Hvor mange nick skal du ha?

Skrevet

Det er vanskelig men ikke umulig. Iblant må man som du vet ty til medisiner for å klare det.

off topic -

Hvor mange nick skal du ha?

Jeg har bare ett av gangen, akkurat som jeg bare har én personlighet av gangen.

Men det med forskjellige personligheter er visst bare noe jeg opplever...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...