Gå til innhold

Unnskyld, Bella Dotte

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril
Skrevet

Det var dumt av meg å starte en egen tråd for å henge ut deg. Jeg beklager det. Ingen av oss er uten feil, så jeg hadde ingen rett til å gjøre det.

Du sliter med dine ting, jeg med mine. Klem hvis du vil ha

Videoannonse
Annonse
Bella Dotte
Skrevet

Ingenting å beklage! Jeg synes det ble en morsom tråd, jeg! Men uansett, takk skal du ha. Og jeg VET at det er uvanlig å tenke og gjøre som meg. Men jeg er veldig fascinert av "tilfellet Breivik". Får understreke at jeg *bare* er fascinert; begeistret er jeg for slikt som psykologene mine, og salamandere.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ingenting å beklage! Jeg synes det ble en morsom tråd, jeg! Men uansett, takk skal du ha. Og jeg VET at det er uvanlig å tenke og gjøre som meg. Men jeg er veldig fascinert av "tilfellet Breivik". Får understreke at jeg *bare* er fascinert; begeistret er jeg for slikt som psykologene mine, og salamandere.

Kan jeg bare få spørre deg om hvorfor du sender godteri til ABB?

Bella Dotte
Skrevet

Kan jeg bare få spørre deg om hvorfor du sender godteri til ABB?

Fordi jeg kan og har lyst.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Fordi jeg kan og har lyst.

Selvsagt kan du, men hvorfor har du lyst? Er oppriktig interessert.

Bella Dotte
Skrevet

Selvsagt kan du, men hvorfor har du lyst? Er oppriktig interessert.

Jeg identifiserer meg med ABB i det å ikke føle seg hørt/forstått/inkludert, og bli latterliggjort og ydmyket. Problemkompleksene han påpeker blir oversett, istedet blir han påført den ene diagnosen etter den andre. Han bør straffes for at han har drept 77 mennesker, ikke for at han er blitt "blekfet" eller sier "rare" ting eller har "lite mimikk". Jeg blir full av trass når jeg opplever at noen forteller meg hva jeg bør mene eller føle eller gjøre. Derfor får jeg lyst til å gjøre det stikk motsatte, og dette måtte da være å sende ABB noe jeg vet han liker. Dessuten er jeg nysgjerrig på hvordan han ville være å prate med, om han er en det går an å komme på bølgelengde med, og om han ligner på meg i sin daglige væremåte eller ikke.

Skrevet

Jeg identifiserer meg med ABB i det å ikke føle seg hørt/forstått/inkludert, og bli latterliggjort og ydmyket. Problemkompleksene han påpeker blir oversett, istedet blir han påført den ene diagnosen etter den andre. Han bør straffes for at han har drept 77 mennesker, ikke for at han er blitt "blekfet" eller sier "rare" ting eller har "lite mimikk". Jeg blir full av trass når jeg opplever at noen forteller meg hva jeg bør mene eller føle eller gjøre. Derfor får jeg lyst til å gjøre det stikk motsatte, og dette måtte da være å sende ABB noe jeg vet han liker. Dessuten er jeg nysgjerrig på hvordan han ville være å prate med, om han er en det går an å komme på bølgelengde med, og om han ligner på meg i sin daglige væremåte eller ikke.

''Problemkompleksene han påpeker blir oversett,''

Ja, fordi de ikke eksisterer.

Det finnes tusenvis av terrorister opp gjennom historien som dreper andre fordi "resten av verden" ikke delte deres fantasifulle versjon av virkeligheten. Det er helt "vanlig" selvberettigelse og rasjonalisering.

Og det er selvsagt INGEN unnskyldning for å drepe noen.

Bella Dotte
Skrevet

''Problemkompleksene han påpeker blir oversett,''

Ja, fordi de ikke eksisterer.

Det finnes tusenvis av terrorister opp gjennom historien som dreper andre fordi "resten av verden" ikke delte deres fantasifulle versjon av virkeligheten. Det er helt "vanlig" selvberettigelse og rasjonalisering.

Og det er selvsagt INGEN unnskyldning for å drepe noen.

Flott, kan du si det til alle forvarsministre og utenriksministre og statsministre og presidenter og generaler også?

Skrevet

Flott, kan du si det til alle forvarsministre og utenriksministre og statsministre og presidenter og generaler også?

Det er derfor en god del av dem blir stilt for retten, anklaget for forbrytelser mot Menneskerettighetene.

Det er ikke noe "nobelt" eller spennende (i en positiv forstand) med mennesker som dreper andre fordi de ikke passer inn i gjerningsmannens verdensbilde, eller gjør som gjerningsmannen vil.

Det er akkurat det samme som menn som dreper konene sine, fordi konene ikke adlyder.

Intet nobelt. Bare de laveste av de laveste.

Skrevet

''Derfor får jeg lyst til å gjøre det stikk motsatte, og dette måtte da være å sende ABB noe jeg vet han liker.''

ABB vil jo se dette som en støtteerklæring for det han har gjort, jeg håper du skjønner det også når du ønsker å gjøre dette i trass.

Bella Dotte
Skrevet

''Derfor får jeg lyst til å gjøre det stikk motsatte, og dette måtte da være å sende ABB noe jeg vet han liker.''

ABB vil jo se dette som en støtteerklæring for det han har gjort, jeg håper du skjønner det også når du ønsker å gjøre dette i trass.

Jeg regner med at han skjønner at jeg ikke støtter handlingene hans når jeg skriver at jeg ikke støtter handlingene hans.

Skrevet

Jeg regner med at han skjønner at jeg ikke støtter handlingene hans når jeg skriver at jeg ikke støtter handlingene hans.

Helt trygg hadde jeg nok ikke vært på det, men om han forstår at du ikke støtter selve handlingen så vil ha i alle fall tro at du støtter ideologien eller noe annet i denne sammenhengen. Hvorfor skulle han tro noe annet?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

At du blir full av trass ifh til dette synes jeg er lite modent.

At man kan lure på hva slags menneske dette er, hva han tenker/ikke tenker er en ting, å sende ham godteri....grenser til stor unormalitet. Det kan virke svært støtende på andre mennesker med tanke på at han drept 77 mennesker, de fleste barn.

Så får du bare bli trassig av at jeg mener dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...