Gjest germinate Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 hvor mye eller hvor mange timer søvn trenger vi egentlig? eller er det så individuelt at det er vanskelig å si noe om? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 De fleste voksne jeg vet om, trenger mellom 6-8 timers søvn. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 det er individuelt, men 7-8 timer er visstnok gjennomsnittet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 Vil anta der er veldig individuelt og dessuten en vanesak. Før jeg fikk barn, hadde jeg alltid 9-10 timer. Når man blir vant med å klare seg med mindre søvn, er jo det helt greit. Nå trenger jeg mellom 5 og 7. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 Det er nok individuelt ja. 7 timer er perfekt for meg. I ukedagene klarer jeg meg med ca. 6 timer. I helgen passer jeg på at det ikke blir mer enn 7. Om jeg sover lengre enn det våkner jeg tung i hodet og kroppen. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Ifølge mine kilder _trenger_ vi ikke mer enn 4 timer hver dag. Men vi vil helt klart fungere bedre med mer, f.eks. 6-8. Avhenger jo også helt klart av kvaliteten. For mye søvn er ikke bra, heller. Det med 4 timer er ifølge mine kilder grensen for å bli syk av det, da. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Ifølge mine kilder _trenger_ vi ikke mer enn 4 timer hver dag. Men vi vil helt klart fungere bedre med mer, f.eks. 6-8. Avhenger jo også helt klart av kvaliteten. For mye søvn er ikke bra, heller. Det med 4 timer er ifølge mine kilder grensen for å bli syk av det, da. Takk for suar. Er sgs aldri uthvilt samme hvor mye jeg sover. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Takk for suar. Er sgs aldri uthvilt samme hvor mye jeg sover. Har inntrykk av at det følelsen av å ikke være uthvilt som oftest ikke har med selve søvnen å gjøre... i alle fall ikke mengden søvn... Tenker det kan jo være reelt, at kvaliteten er veldig dårlig. Men kan vel også være "depresjonen som snakker"... ;-) 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Har inntrykk av at det følelsen av å ikke være uthvilt som oftest ikke har med selve søvnen å gjøre... i alle fall ikke mengden søvn... Tenker det kan jo være reelt, at kvaliteten er veldig dårlig. Men kan vel også være "depresjonen som snakker"... ;-) Ok. Men er ikke deprimert da... 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Ok. Men er ikke deprimert da... Hum, mystisk... :-P 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Er vel individuelt, jeg trenger mye søvn for tia. 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Det er individuelt. Jeg tenker at alt mellom fem og ni er normalt. Tror ikke voksne blir mer opplagt av å sove mer enn ti timer. Selv trenger jeg forholdsvis mye søvn for å fungere optimalt. 8-9 timer. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Det er individuelt. Jeg tenker at alt mellom fem og ni er normalt. Tror ikke voksne blir mer opplagt av å sove mer enn ti timer. Selv trenger jeg forholdsvis mye søvn for å fungere optimalt. 8-9 timer. Prøver å finne ut hvor mye søvn jeg trenger. Så takk for svarene til alle. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 Det er individuelt. Jeg tenker at alt mellom fem og ni er normalt. Tror ikke voksne blir mer opplagt av å sove mer enn ti timer. Selv trenger jeg forholdsvis mye søvn for å fungere optimalt. 8-9 timer. Prøver å finne ut hvor mye søvn jeg trenger. Så takk for svarene til alle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.