Gå til innhold

hvor mye søvn trenger vi?

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

hvor mye eller hvor mange timer søvn trenger vi egentlig? eller er det så individuelt at det er vanskelig å si noe om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste voksne jeg vet om, trenger mellom 6-8 timers søvn.

Skrevet

det er individuelt, men 7-8 timer er visstnok gjennomsnittet.

mariaflyfly
Skrevet

Vil anta der er veldig individuelt og dessuten en vanesak. Før jeg fikk barn, hadde jeg alltid 9-10 timer. Når man blir vant med å klare seg med mindre søvn, er jo det helt greit. Nå trenger jeg mellom 5 og 7.

Skrevet

Det er nok individuelt ja. 7 timer er perfekt for meg.

I ukedagene klarer jeg meg med ca. 6 timer. I helgen passer jeg på at det ikke blir mer enn 7. Om jeg sover lengre enn det våkner jeg tung i hodet og kroppen.

Gjest Why are they feeding me?
Skrevet

Ifølge mine kilder _trenger_ vi ikke mer enn 4 timer hver dag. Men vi vil helt klart fungere bedre med mer, f.eks. 6-8. Avhenger jo også helt klart av kvaliteten.

For mye søvn er ikke bra, heller.

Det med 4 timer er ifølge mine kilder grensen for å bli syk av det, da.

Gjest germinate
Skrevet

Ifølge mine kilder _trenger_ vi ikke mer enn 4 timer hver dag. Men vi vil helt klart fungere bedre med mer, f.eks. 6-8. Avhenger jo også helt klart av kvaliteten.

For mye søvn er ikke bra, heller.

Det med 4 timer er ifølge mine kilder grensen for å bli syk av det, da.

Takk for suar. Er sgs aldri uthvilt samme hvor mye jeg sover.

Skrevet

Takk for suar. Er sgs aldri uthvilt samme hvor mye jeg sover.

Har inntrykk av at det følelsen av å ikke være uthvilt som oftest ikke har med selve søvnen å gjøre... i alle fall ikke mengden søvn...

Tenker det kan jo være reelt, at kvaliteten er veldig dårlig. Men kan vel også være "depresjonen som snakker"... ;-)

Gjest germinate
Skrevet

Har inntrykk av at det følelsen av å ikke være uthvilt som oftest ikke har med selve søvnen å gjøre... i alle fall ikke mengden søvn...

Tenker det kan jo være reelt, at kvaliteten er veldig dårlig. Men kan vel også være "depresjonen som snakker"... ;-)

Ok. Men er ikke deprimert da...

Skrevet

Ok. Men er ikke deprimert da...

Hum, mystisk... :-P

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er vel individuelt, jeg trenger mye søvn for tia.

Gjest melmøll
Skrevet

Det er individuelt. Jeg tenker at alt mellom fem og ni er normalt. Tror ikke voksne blir mer opplagt av å sove mer enn ti timer. Selv trenger jeg forholdsvis mye søvn for å fungere optimalt. 8-9 timer.

Gjest germinate
Skrevet

Det er individuelt. Jeg tenker at alt mellom fem og ni er normalt. Tror ikke voksne blir mer opplagt av å sove mer enn ti timer. Selv trenger jeg forholdsvis mye søvn for å fungere optimalt. 8-9 timer.

Prøver å finne ut hvor mye søvn jeg trenger. Så takk for svarene til alle.

Gjest germinate
Skrevet

Prøver å finne ut hvor mye søvn jeg trenger. Så takk for svarene til alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...