Bella Dotte Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Jeg fikk i januar i år diagnosen ADHD, som "svar" på hvorfor jeg var så trøtt og ukonsentrert - og for å få lov til å prøve ut sentralstimulerende. Dette ga meg håp. Til å begynne med gikk jeg på altfor lav dose Ritalin. Men ved å teste ut på egen hånd, kom jeg fram til noe som ga effekt. Jeg brukte Ritalin 20+20+10 mg/dag (30. april til 18. juni), dette gjorde at jeg "holdt ut" trøttheten, jeg klarte å være våken hele dagen flere dager på rad, og sto opp med en gang om morgenen. I verste fall kunne jeg trenge en lur på en time, men det ble sjelden behov for det. En positiv bieffekt var at jeg ble kvitt dystymien jeg hadde hatt i 30 år, og jeg kjente på at jeg gledet meg til noe jeg ikke visste hva var. Den negative bivirkningen var at jeg ble tung og dorsk i kroppen, og sløv og fjern i hodet. Slet feks med å samle tankene og skrive på PC. Jeg frøs også, måtte ha det mye varmere i leiligheten enn vanlig. Derfor fikk fikk jeg resept på racemisk amfetamin og beskjed om å ta 5+5+5 mg/dag (fra 19. juni). Dette hjelper ikke. Jeg har også forsøkt høyere dosering, har vært oppe i 7 tabletter (35 mg) pr dag, men det gir heller ingen effekt. Ingen bivirkninger heller, da. Men jeg blir på nytt så stuptrøtt at jeg må legge meg nedpå om ettermiddagen/kvelden, en eller flere ganger, hver dag, og sove tre timer eller så. Jeg er like konstant groggy som før. Jeg sover ellers ca 8 timer om natten. Ingen av disse medisinene har gitt noen forbedring av konsentrasjonen. Jeg er nedtrykt og begynner å bli fortvilet. Hva er galt med meg? Er det i det hele tatt noe som kan hjelpe? Jeg spør her fordi jeg ikke har time igjen før i september og jeg er ganske desperat. Jeg gruer meg til å treffe venner og delta på seminarer, noe jeg har sett fram til å være i stand til med riktig medisinering. (Beklager maset, jeg har forandret tittelen.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.