Gå til innhold

Racemisk amfetamin hjelper ikke, NHD

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Jeg fikk i januar i år diagnosen ADHD, som "svar" på hvorfor jeg var så trøtt og ukonsentrert - og for å få lov til å prøve ut sentralstimulerende. Dette ga meg håp. Til å begynne med gikk jeg på altfor lav dose Ritalin. Men ved å teste ut på egen hånd, kom jeg fram til noe som ga effekt.

Jeg brukte Ritalin 20+20+10 mg/dag (30. april til 18. juni), dette gjorde at jeg "holdt ut" trøttheten, jeg klarte å være våken hele dagen flere dager på rad, og sto opp med en gang om morgenen. I verste fall kunne jeg trenge en lur på en time, men det ble sjelden behov for det. En positiv bieffekt var at jeg ble kvitt dystymien jeg hadde hatt i 30 år, og jeg kjente på at jeg gledet meg til noe jeg ikke visste hva var. Den negative bivirkningen var at jeg ble tung og dorsk i kroppen, og sløv og fjern i hodet. Slet feks med å samle tankene og skrive på PC. Jeg frøs også, måtte ha det mye varmere i leiligheten enn vanlig.

Derfor fikk fikk jeg resept på racemisk amfetamin og beskjed om å ta 5+5+5 mg/dag (fra 19. juni). Dette hjelper ikke. Jeg har også forsøkt høyere dosering, har vært oppe i 7 tabletter (35 mg) pr dag, men det gir heller ingen effekt. Ingen bivirkninger heller, da. Men jeg blir på nytt så stuptrøtt at jeg må legge meg nedpå om ettermiddagen/kvelden, en eller flere ganger, hver dag, og sove tre timer eller så. Jeg er like konstant groggy som før. Jeg sover ellers ca 8 timer om natten.

Ingen av disse medisinene har gitt noen forbedring av konsentrasjonen.

Jeg er nedtrykt og begynner å bli fortvilet. Hva er galt med meg? Er det i det hele tatt noe som kan hjelpe? Jeg spør her fordi jeg ikke har time igjen før i september og jeg er ganske desperat. Jeg gruer meg til å treffe venner og delta på seminarer, noe jeg har sett fram til å være i stand til med riktig medisinering.

(Beklager maset, jeg har forandret tittelen.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...