Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Hva skal det bli av meg? Er en person som ikke ønsker å være sosial, bortsett fra på nettet. Med unntak av litt kontakt med enkelte 1. hånds slektninger. Jeg føler det er umulig for meg å få meg en jobb, når jeg ikke ønsker og klarer å leve "der ute". Det er ingenting jeg kunne gjort hjemmefra, da? 0 Siter
Gjest nemlig hemlig Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Det er langt i fra alle jobber som er sosiale. Lever aviser om natten, så får du trim og penger. Dersom det sosiale er det eneste som holder deg tilbake Gjorde det selv før, har aldri vært så sunn før. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Det er langt i fra alle jobber som er sosiale. Lever aviser om natten, så får du trim og penger. Dersom det sosiale er det eneste som holder deg tilbake Gjorde det selv før, har aldri vært så sunn før. Hørtes igrunn ikke så veldig fristende ut, men la gå... jeg skal tenke på noe slikt, ja... :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Hørtes igrunn ikke så veldig fristende ut, men la gå... jeg skal tenke på noe slikt, ja... :-) Bare nysgjerrig: hva var så lite fristende? Er det det slitsomme ved å gå å levere aviser, tanken på nattarbeid eller at det er for lit utfordrende eller "lavstatus"? Jeg ville tro det var fint for en tid - må uansett være greit å få følelsen av å mestre noe og gjøre noe nyttig. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Bare nysgjerrig: hva var så lite fristende? Er det det slitsomme ved å gå å levere aviser, tanken på nattarbeid eller at det er for lit utfordrende eller "lavstatus"? Jeg ville tro det var fint for en tid - må uansett være greit å få følelsen av å mestre noe og gjøre noe nyttig. A) Får ikke noen sånn jobb, da jeg aldri har jobbet Det er nattestid, og jeg aldri i livet får sove mens det er lyst C) Det er liten sosial trening for meg, og det er litt av hensikten med å komme i en ev. arbeidstrening Men som sagt... skal vurdere dette eller noe lignende... :-) 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Kontorjobb? Forfatter? Neeh, tror jeg gir opp jeg. 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Neeh, tror jeg gir opp jeg. Om du vil gi opp, eller ikke, må du få lov til å bestemme selv. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 A) Får ikke noen sånn jobb, da jeg aldri har jobbet Det er nattestid, og jeg aldri i livet får sove mens det er lyst C) Det er liten sosial trening for meg, og det er litt av hensikten med å komme i en ev. arbeidstrening Men som sagt... skal vurdere dette eller noe lignende... :-) ''Får ikke noen sånn jobb, da jeg aldri har jobbet'' Den skjønte jeg ikke. Mener du at man trenger arbeidserfaring for å få jobb som avisbud? Min mann fikk jobb som avisbud for 40 år siden, selv om han aldri har jobbet. En jobb må være den første:-) 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 ''Får ikke noen sånn jobb, da jeg aldri har jobbet'' Den skjønte jeg ikke. Mener du at man trenger arbeidserfaring for å få jobb som avisbud? Min mann fikk jobb som avisbud for 40 år siden, selv om han aldri har jobbet. En jobb må være den første:-) Det stemmer nok, men er ikke frisk nok til å hoppe rett på en jobb da. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Det stemmer nok, men er ikke frisk nok til å hoppe rett på en jobb da. Veldig få er jo det, som har vært og er psykisk syk. Det er derfor det er noe som heter arbeidstrening. Har du vurdert det? der blir du fulgt opp med veileder og jobben er tilrettelagt osv. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Veldig få er jo det, som har vært og er psykisk syk. Det er derfor det er noe som heter arbeidstrening. Har du vurdert det? der blir du fulgt opp med veileder og jobben er tilrettelagt osv. Ja skal kanskje det etterhvert. Jeg driver å tenker over hvor jeg kunne tenke meg å jobbe, og hvor jeg ville klart det. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Ja skal kanskje det etterhvert. Jeg driver å tenker over hvor jeg kunne tenke meg å jobbe, og hvor jeg ville klart det. Så flott, da får du testet ut litt om du evt skulle klare å studere eller om du bør skrinlegge det og heller satse på en ok jobb, begge deler er jo positivt og en fremgang. Nav har flere steder hvor de kjører slike opplegg men dette varierer jo fra sted til sted så forhør deg ihvertfall. Så flott at du er i gang med noe. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Så flott, da får du testet ut litt om du evt skulle klare å studere eller om du bør skrinlegge det og heller satse på en ok jobb, begge deler er jo positivt og en fremgang. Nav har flere steder hvor de kjører slike opplegg men dette varierer jo fra sted til sted så forhør deg ihvertfall. Så flott at du er i gang med noe. Men. Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Det virker ikke som trening hjelper på meg. Jeg har null problemer med å dra på butikken! Jeg liker det faktisk! Likevel har jeg en opplevelse av at folk rundt meg ler av meg og kommenterer meg, spesielt hvordan jeg ser ut. Men jeg blir sliten av det, da. Det er vanskelig å "holde masken", å late som man ikke har "hallusinasjoner". Late som man er normal! Det er kanskje der treningen ligger? Utholdenhet ovenfor symptomene? For jeg føler ikke de blir dempet av eksponering, snarere tvert imot... 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Men. Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Det virker ikke som trening hjelper på meg. Jeg har null problemer med å dra på butikken! Jeg liker det faktisk! Likevel har jeg en opplevelse av at folk rundt meg ler av meg og kommenterer meg, spesielt hvordan jeg ser ut. Men jeg blir sliten av det, da. Det er vanskelig å "holde masken", å late som man ikke har "hallusinasjoner". Late som man er normal! Det er kanskje der treningen ligger? Utholdenhet ovenfor symptomene? For jeg føler ikke de blir dempet av eksponering, snarere tvert imot... Er din lege/behandler med i ansvarsgruppen? Slik at vedkommende som kjenner din sykehistorie også kan komme med synspunkter? 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Men. Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Det virker ikke som trening hjelper på meg. Jeg har null problemer med å dra på butikken! Jeg liker det faktisk! Likevel har jeg en opplevelse av at folk rundt meg ler av meg og kommenterer meg, spesielt hvordan jeg ser ut. Men jeg blir sliten av det, da. Det er vanskelig å "holde masken", å late som man ikke har "hallusinasjoner". Late som man er normal! Det er kanskje der treningen ligger? Utholdenhet ovenfor symptomene? For jeg føler ikke de blir dempet av eksponering, snarere tvert imot... Er din lege/behandler med i ansvarsgruppen? Slik at vedkommende som kjenner din sykehistorie også kan komme med synspunkter? 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Er din lege/behandler med i ansvarsgruppen? Slik at vedkommende som kjenner din sykehistorie også kan komme med synspunkter? Jepp. Men de forstår meg ikke, når jeg sier at jeg ikke har problemer med å være rundt mennesker. Jeg bare syns det er slitsomt. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Er din lege/behandler med i ansvarsgruppen? Slik at vedkommende som kjenner din sykehistorie også kan komme med synspunkter? Jepp. Men de forstår meg ikke, når jeg sier at jeg ikke har problemer med å være rundt mennesker. Jeg bare syns det er slitsomt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.