Gjest Oksen Ferdinand Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Føler meg nesten utstøtt.Har veldig liten kontakt med familie,men litt bedre med venner.Prater i telefonen 1-2 dager i uka maks 30 min. Er det unormalt å hatt bare 4-6 kjærester på 50 år? Ille å være gal,men det er verre når man er ensom også.Snart blir det en pille og 6+ t bevistløshet.Ca kl 00.00 Tull å kalle det lykkepille når ingen blir lykkelig bare 80% "normal",om man er heldig,de uheldige blir bare 30-50% 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Hm, har lurt på om du kanskje har asperger... denne tallfestingen av alt... måten å snakke/skrive på... sosial isolasjon. Ja? 0 Siter
Gjest Oksen Ferdinand Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Hm, har lurt på om du kanskje har asperger... denne tallfestingen av alt... måten å snakke/skrive på... sosial isolasjon. Ja? Har også sterk intimitetsvegring og noe angst.Enebarn.Både far og mor begynte å jobbe når jeg gikk i barneskolen (1-3 klasse) Vanskelig forhold til kvinner.Liker helst å jobbe selvstendig Superselvstendig.Kan isolere meg så mye at jeg bare drar i butikken 2-4 gr per mnd. Har ikke dusjet siden april/mai.Huset flyter av avfall,skitne klær og embalasje.Suicudal. Foreldre døde rundt julen 2004.Blir bare verre siden barn har kuttet kontakten. Er redd politiet og overformynderiet vil overta huset når jeg har 10 katter og jeg ikke klarer å reparere den siste bilen. Burde klart meg med min uføretrygd på ca 305 000,men er for gal. Legen mener jeg har en EUPF,mens jeg lurer på bipolar, dystymi eller noe annet.Hvem får PTSD? Lurer også på aspberger elle ADHD. Jeg er ett ødelagt menneske,og jeg tror ingen klarer å fikse meg. Klarer ikke å se fremover mer enn 2 uker,og ser for mye bakover. Uten katt,bil,hus og pc hadde jeg sikkert vært død. 100 mg zoloft om kvelden. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Har også sterk intimitetsvegring og noe angst.Enebarn.Både far og mor begynte å jobbe når jeg gikk i barneskolen (1-3 klasse) Vanskelig forhold til kvinner.Liker helst å jobbe selvstendig Superselvstendig.Kan isolere meg så mye at jeg bare drar i butikken 2-4 gr per mnd. Har ikke dusjet siden april/mai.Huset flyter av avfall,skitne klær og embalasje.Suicudal. Foreldre døde rundt julen 2004.Blir bare verre siden barn har kuttet kontakten. Er redd politiet og overformynderiet vil overta huset når jeg har 10 katter og jeg ikke klarer å reparere den siste bilen. Burde klart meg med min uføretrygd på ca 305 000,men er for gal. Legen mener jeg har en EUPF,mens jeg lurer på bipolar, dystymi eller noe annet.Hvem får PTSD? Lurer også på aspberger elle ADHD. Jeg er ett ødelagt menneske,og jeg tror ingen klarer å fikse meg. Klarer ikke å se fremover mer enn 2 uker,og ser for mye bakover. Uten katt,bil,hus og pc hadde jeg sikkert vært død. 100 mg zoloft om kvelden. Djeeez, man, du trenger hjelp! 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Har også sterk intimitetsvegring og noe angst.Enebarn.Både far og mor begynte å jobbe når jeg gikk i barneskolen (1-3 klasse) Vanskelig forhold til kvinner.Liker helst å jobbe selvstendig Superselvstendig.Kan isolere meg så mye at jeg bare drar i butikken 2-4 gr per mnd. Har ikke dusjet siden april/mai.Huset flyter av avfall,skitne klær og embalasje.Suicudal. Foreldre døde rundt julen 2004.Blir bare verre siden barn har kuttet kontakten. Er redd politiet og overformynderiet vil overta huset når jeg har 10 katter og jeg ikke klarer å reparere den siste bilen. Burde klart meg med min uføretrygd på ca 305 000,men er for gal. Legen mener jeg har en EUPF,mens jeg lurer på bipolar, dystymi eller noe annet.Hvem får PTSD? Lurer også på aspberger elle ADHD. Jeg er ett ødelagt menneske,og jeg tror ingen klarer å fikse meg. Klarer ikke å se fremover mer enn 2 uker,og ser for mye bakover. Uten katt,bil,hus og pc hadde jeg sikkert vært død. 100 mg zoloft om kvelden. Har du ingen fra hjelpapparatet som kan hjelpe deg litt i hverdagen? Dette høres ikke helt bra ut. 0 Siter
Gjest mannen sin Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Har også sterk intimitetsvegring og noe angst.Enebarn.Både far og mor begynte å jobbe når jeg gikk i barneskolen (1-3 klasse) Vanskelig forhold til kvinner.Liker helst å jobbe selvstendig Superselvstendig.Kan isolere meg så mye at jeg bare drar i butikken 2-4 gr per mnd. Har ikke dusjet siden april/mai.Huset flyter av avfall,skitne klær og embalasje.Suicudal. Foreldre døde rundt julen 2004.Blir bare verre siden barn har kuttet kontakten. Er redd politiet og overformynderiet vil overta huset når jeg har 10 katter og jeg ikke klarer å reparere den siste bilen. Burde klart meg med min uføretrygd på ca 305 000,men er for gal. Legen mener jeg har en EUPF,mens jeg lurer på bipolar, dystymi eller noe annet.Hvem får PTSD? Lurer også på aspberger elle ADHD. Jeg er ett ødelagt menneske,og jeg tror ingen klarer å fikse meg. Klarer ikke å se fremover mer enn 2 uker,og ser for mye bakover. Uten katt,bil,hus og pc hadde jeg sikkert vært død. 100 mg zoloft om kvelden. Dette hørtes jo ikke akkurat bra ut. Hvis du ikke har funksjonsnivå til å dusje en gang så er det ikke enkelt. Det du beskriver høres jo ut som en stor søppelfylling, og ikke rart at du ikke får besøk av barna dine. Hvis du har så lavt funksjonsvnivå som du beskriver så skjønner jeg ikke hvordan du klarer å ta vare på alle kattene. Skjønner ikke hva du skal med så mange katter. De vil vel bare formere seg og det blir værre?. høres jo nesten ut som en dyretragedie dette her også. 1 katt burde være maks for en med ditt funksjonsvivå. For jeg lurer jo på om du klarer å måte kattene når du ikke klarer å dusje engang. Du trenger opplagt hjelp. Faktisk nesten så jeg lurer på om innlegget er en dårlig spøk. 0 Siter
laban Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Har også sterk intimitetsvegring og noe angst.Enebarn.Både far og mor begynte å jobbe når jeg gikk i barneskolen (1-3 klasse) Vanskelig forhold til kvinner.Liker helst å jobbe selvstendig Superselvstendig.Kan isolere meg så mye at jeg bare drar i butikken 2-4 gr per mnd. Har ikke dusjet siden april/mai.Huset flyter av avfall,skitne klær og embalasje.Suicudal. Foreldre døde rundt julen 2004.Blir bare verre siden barn har kuttet kontakten. Er redd politiet og overformynderiet vil overta huset når jeg har 10 katter og jeg ikke klarer å reparere den siste bilen. Burde klart meg med min uføretrygd på ca 305 000,men er for gal. Legen mener jeg har en EUPF,mens jeg lurer på bipolar, dystymi eller noe annet.Hvem får PTSD? Lurer også på aspberger elle ADHD. Jeg er ett ødelagt menneske,og jeg tror ingen klarer å fikse meg. Klarer ikke å se fremover mer enn 2 uker,og ser for mye bakover. Uten katt,bil,hus og pc hadde jeg sikkert vært død. 100 mg zoloft om kvelden. ''Har ikke dusjet siden april/mai. Huset flyter av avfall, skitne klær og emballasje.'' Akkurat dette er det veldig lett å gjøre noe med. Det tror jeg du er i god nok form til å fikse også. Pass deg for å la forfallet gå for langt i kombinasjon med alle kattene. Det har vært flere tilfeller der folk med litt alternativ livsstil har fått bråk med naboer og kommet på kant med lite forståelsesfulle etater, fordi noen har klaget på dyrehold som ser ut til å være ute av kontroll. Dette kan skje selv om dyra egentlig har det bra, men irriterte naboer kan bruke dem som påskudd. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Første tiltak må være å fjerne søppel, rydde huset og avlive kattene. 5-6 kjærester gjennom livet er ikke et sykdomstegn. Mange katter bør snart inn som et sykdomstegn i ICD-11/DSM-5 0 Siter
laban Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 ''Er det unormalt å hatt bare 4-6 kjærester på 50 år?'' Absolutt ikke, i hvert fall ikke for oss som er født på 50-tallet. Jeg synes uansett ikke det er _unormalt_, men det er kanskje mindre vanlig for de som er født 30 - 40 år senere. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Første tiltak må være å fjerne søppel, rydde huset og avlive kattene. 5-6 kjærester gjennom livet er ikke et sykdomstegn. Mange katter bør snart inn som et sykdomstegn i ICD-11/DSM-5 ''Første tiltak må være å fjerne søppel, rydde huset og avlive kattene. Mange katter bør snart inn som et sykdomstegn i ICD-11/DSM-5'' Burde han ikke fått hjelp utenifra? Han er jo åpenbart for alvorlig syk til å greie å ta tak i dette selv eller? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 ''Første tiltak må være å fjerne søppel, rydde huset og avlive kattene. Mange katter bør snart inn som et sykdomstegn i ICD-11/DSM-5'' Burde han ikke fått hjelp utenifra? Han er jo åpenbart for alvorlig syk til å greie å ta tak i dette selv eller? Enig.. 0 Siter
frosken Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 ''Første tiltak må være å fjerne søppel, rydde huset og avlive kattene. Mange katter bør snart inn som et sykdomstegn i ICD-11/DSM-5'' Burde han ikke fått hjelp utenifra? Han er jo åpenbart for alvorlig syk til å greie å ta tak i dette selv eller? '' Han er jo åpenbart for alvorlig syk til å greie å ta tak i dette selv eller?'' Jeg tror ikke det; i såfall er det en form for "lært hjelpeløshet". Det er ingenting ved det han beskriver som gjør at jeg tror han er ute av stand til å ta mer konstruktive valg enn han muligens har gjort en periode. Litt utenfor tema; det virker som om både omgivelsene og mennesker med psykiske lidelser har en tendens til å tro at de kan la være å ta ansvar for det de er i stand til å ta ansvar for. Psykiske lidelser gir ikke noe "generelt fritak" fra den plikten vi alle har til å ivareta oss selv som best vi kan. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 '' Han er jo åpenbart for alvorlig syk til å greie å ta tak i dette selv eller?'' Jeg tror ikke det; i såfall er det en form for "lært hjelpeløshet". Det er ingenting ved det han beskriver som gjør at jeg tror han er ute av stand til å ta mer konstruktive valg enn han muligens har gjort en periode. Litt utenfor tema; det virker som om både omgivelsene og mennesker med psykiske lidelser har en tendens til å tro at de kan la være å ta ansvar for det de er i stand til å ta ansvar for. Psykiske lidelser gir ikke noe "generelt fritak" fra den plikten vi alle har til å ivareta oss selv som best vi kan. En kommentar til det siste avsnittet ditt: i noen tilfeller kan det vel være slik at man ikke er i stand til å ta vare på seg selv? Da tenker jeg på mer sjeldne tilfeller da... 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 '' Han er jo åpenbart for alvorlig syk til å greie å ta tak i dette selv eller?'' Jeg tror ikke det; i såfall er det en form for "lært hjelpeløshet". Det er ingenting ved det han beskriver som gjør at jeg tror han er ute av stand til å ta mer konstruktive valg enn han muligens har gjort en periode. Litt utenfor tema; det virker som om både omgivelsene og mennesker med psykiske lidelser har en tendens til å tro at de kan la være å ta ansvar for det de er i stand til å ta ansvar for. Psykiske lidelser gir ikke noe "generelt fritak" fra den plikten vi alle har til å ivareta oss selv som best vi kan. ''Psykiske lidelser gir ikke noe "generelt fritak" fra den plikten vi alle har til å ivareta oss selv som best vi kan'' Jeg er enig i det, men her har det da gått alt for langt. Når han har 10 katter, ikke dusjet siden april/mai, huset flyter av søppel og han er suicidal (skrives det sånn?), så er det vel ikke noe håp om at han vil greie å ordne opp nå? Synes synd på mannen jeg. Blir vel ikke mindre deprimert av å leve under slike forhold. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 '' Han er jo åpenbart for alvorlig syk til å greie å ta tak i dette selv eller?'' Jeg tror ikke det; i såfall er det en form for "lært hjelpeløshet". Det er ingenting ved det han beskriver som gjør at jeg tror han er ute av stand til å ta mer konstruktive valg enn han muligens har gjort en periode. Litt utenfor tema; det virker som om både omgivelsene og mennesker med psykiske lidelser har en tendens til å tro at de kan la være å ta ansvar for det de er i stand til å ta ansvar for. Psykiske lidelser gir ikke noe "generelt fritak" fra den plikten vi alle har til å ivareta oss selv som best vi kan. En kommentar til det siste avsnittet ditt: i noen tilfeller kan det vel være slik at man ikke er i stand til å ta vare på seg selv? Da tenker jeg på mer sjeldne tilfeller da... 0 Siter
Gjest bedrag Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Første tiltak må være å fjerne søppel, rydde huset og avlive kattene. 5-6 kjærester gjennom livet er ikke et sykdomstegn. Mange katter bør snart inn som et sykdomstegn i ICD-11/DSM-5 Det finnes omplassering for katter altså! 0 Siter
frosken Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 ''Psykiske lidelser gir ikke noe "generelt fritak" fra den plikten vi alle har til å ivareta oss selv som best vi kan'' Jeg er enig i det, men her har det da gått alt for langt. Når han har 10 katter, ikke dusjet siden april/mai, huset flyter av søppel og han er suicidal (skrives det sånn?), så er det vel ikke noe håp om at han vil greie å ordne opp nå? Synes synd på mannen jeg. Blir vel ikke mindre deprimert av å leve under slike forhold. Han har jo skrevet her inne gjennom mange måneder. F.eks. var han i forrige uke opptatt av at naboen ikke overholdt vanlige regler mht søppelhåndtering. Det er uklart for meg om han har ti katter på nåværende tidspunkt; jeg er tilbøyelig til å tro at han trekker opp et scenario hvor han ser for seg at han har ti katter, ikke klarer å holde orden utendørs og at overformynderiet i såfall vil frata ham råderetten over eget hus. Jeg tror dette foreløpig er på fantasiplanet og at han kan velge en annen retning enn denne. Selvmordstanker er svært vanlig hos mennesker med psykiske lidelser. Dersom man skulle aksjonere i forhold til alle tilløp til dette, så ville store deler av befolkningen måtte "sperres inne". For noen er det å skrive litt dramatiserende innlegg på dol en måte å få utløp for frustrasjon på. Jeg tror dette er tilfellet her. For noen uker siden svarte han meg i en annen tråd at han hadde en utmerket livskvalitet. 0 Siter
frosken Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 En kommentar til det siste avsnittet ditt: i noen tilfeller kan det vel være slik at man ikke er i stand til å ta vare på seg selv? Da tenker jeg på mer sjeldne tilfeller da... Selvfølgelig finnes det tilfeller hvor folk ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Men det finnes adskillig flere tilfeller hvor folk gis mulighet til å fraskrive seg et ansvar de i lengden taper på å ikke ha. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Selvfølgelig finnes det tilfeller hvor folk ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Men det finnes adskillig flere tilfeller hvor folk gis mulighet til å fraskrive seg et ansvar de i lengden taper på å ikke ha. Ok. Jeg skjønner :-) 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Det er ikke unormalt å ha hatt bare 4-6 forhold. 3-4 kjærester som ungdom, og deretter to lange forhold (ekteskap og/eller samboerskap) høres ut som en beskrivelse av flertallet av mine venner. At du er ensom nå er ikke det minste rart. Hvem orker å omgås noen med elendig hygiene, huset fullt av katter og søppel? Hvorfor dusjer du ikke? Hva gjør du i stedet? Har du full kroppsvask? Bader du i stedet, og bare sier at du ikke dusjer for t vi skal synes du er ekkel? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.