Gjest Mallemus Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hei. Jeg har store ønsker om å slutte å røyke og har allerede kjøpt champix, som jeg etter planen skal starte med om 2 uker. Jeg har slitt med depresjoner og litt angst i 10 år og har gått på antideppresiva i 2 omganger. De tunge stunder har minket de siste årene. Problemet er at jeg nå har trappet ned på efexor i nesten et halvt år og har aldri hatt det verre. Jeg er ferdig med efexor om ca en uke. Jeg må også si at jeg samtidig har vært arbeidsledig siden jul, noe som ikke hjelper på humøret. Jeg begynte hos en ny psykiater i går som frarådet meg til å starte på champix. Hva skal jeg gjøre? Siden alt annet i livet står stille føler jeg at å slutte å røyke er en bra mestring og det er noe jeg er veldig innstilt på. Jeg er 33 år og har røykt siden jeg var 16. Jeg har samboer og har lyst på barn etterhvert, og vil forbedre helsen min før den tid. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Så bra at du har fått psykiater som kan behandle deg. Da følger du selvsagt psykiaterens råd og dropper champix. Prøv å slutte å røyke på annet vis, med eller uten hjelpemidler, (nicorette) Håper du blir riktig medisinert etterhvert. 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hei. Jeg brukte zyban (wellbutrin) da jeg sluttet og røyke. Mistet helt lysten på røyk da jeg fikk den og er fortsatt røykfri over 10 år etterpå. Det er egentlig en veldig bra medisin imot depresjon så kanskje du kan "slå to fluer i en smekk"? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hei. Jeg brukte zyban (wellbutrin) da jeg sluttet og røyke. Mistet helt lysten på røyk da jeg fikk den og er fortsatt røykfri over 10 år etterpå. Det er egentlig en veldig bra medisin imot depresjon så kanskje du kan "slå to fluer i en smekk"? Virker virkelig piller mot røyksug? Mister en lysten på røyk da? 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Virker virkelig piller mot røyksug? Mister en lysten på røyk da? Nei, den hjelper ikke mot røyksuget, men den smaker vondt. Men ikke nok vondt, man må nok ville også. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Nei, den hjelper ikke mot røyksuget, men den smaker vondt. Men ikke nok vondt, man må nok ville også. Hva hjelper den mot da og hva er poenget da, å ta dem i forbindelse med røykeslutt? 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Nei, den hjelper ikke mot røyksuget, men den smaker vondt. Men ikke nok vondt, man må nok ville også. Jeg har ikke fått det for å slutte og røyke så jeg vet rett og slett ikke. Jeg tar Wellbutrin for å tekkes legen min slik at jeg har gjort det han forslår. Men jeg mister matlysten da og det er helt greit da jeg prøver å slanke meg og spiser 1300 kalorier om dagen 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hva hjelper den mot da og hva er poenget da, å ta dem i forbindelse med røykeslutt? Ups, her kom svaret over ja 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har ikke fått det for å slutte og røyke så jeg vet rett og slett ikke. Jeg tar Wellbutrin for å tekkes legen min slik at jeg har gjort det han forslår. Men jeg mister matlysten da og det er helt greit da jeg prøver å slanke meg og spiser 1300 kalorier om dagen Er vel en fornøyd lege han da, hehe Burde jo tatt det jeg og da hvis en mister matlysten, hadde trengt noe sånt. Vil og ned... 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Virker virkelig piller mot røyksug? Mister en lysten på røyk da? Hei. Jeg mistet lysten på røyk etter ca 1,5 uker. I tillegg smakte røyken ulldotter. Fysj. Det holder at jeg tenker på den siste røyken jeg tok, så lar jeg det være for ettertiden. Må legge til at jeg også var veldig motivert for røykestopp da jeg hostet meg nesten ihjel. Brakk ribbein og det var ikke noe gøy. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hei. Jeg mistet lysten på røyk etter ca 1,5 uker. I tillegg smakte røyken ulldotter. Fysj. Det holder at jeg tenker på den siste røyken jeg tok, så lar jeg det være for ettertiden. Må legge til at jeg også var veldig motivert for røykestopp da jeg hostet meg nesten ihjel. Brakk ribbein og det var ikke noe gøy. Så bra at du klarte det da Ikke lett å slutte synes jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.