Gjest bølger Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg skulle ikke mase mer, men nå er jeg nokså mismodig. Var hos nevrologen i forbindelse med trettheten, og de har ikke funnet ut noe. Så han sier at det enter er medisinene eller psyken som gjør meg trett, og henviste meg til psykiater. Du vet jeg har prøvd det meste. Hadde du fått henvist en pasient med min bakgrunn, tror du at du kunne tilby mer hjelp? Jeg orker ikke å slite slik med den trettheten lenger, og tenker at livet ikke er verdt å leve. 0 Siter
Gjest svarttrost Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hvis du er så heldig å ha muligheten. Så legg deg ned og sov. Det er kanskje bedre å sove enn å være død tross alt. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hvis du er så heldig å ha muligheten. Så legg deg ned og sov. Det er kanskje bedre å sove enn å være død tross alt. Jeg har mulighet til å sove når jeg har fri, men ikke når jeg er på jobb. 0 Siter
Gjest svarttrost Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har mulighet til å sove når jeg har fri, men ikke når jeg er på jobb. Begynn å drikk eller dop deg ned. Så er du nesten som død. Selv om du jobber. Det hjelper. 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har mulighet til å sove når jeg har fri, men ikke når jeg er på jobb. Skjønner godt at du er fortvilet! Men du må ikke gi opp, du blir jo undersøkt og hjulpet. Er du redd for at det er psyken fordi det da vil være vanskeligere å komme seg ut av det? Hør nå for all del ikke på svarttrost sine råd da, da får du heller gå til legen og be om sykemelding. 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg synes at det må være veldig positivt at du fikk henvisning til psykiater og dermed får en vurdering av både psyke og medisiner? Ikke gi opp. Etter at jeg økte wellbutrin fra 150-300mg har jeg vært et nytt menneske. Det er sikkert masse igjen som du ikke har forsøkt. Ikke gi opp! 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Så synd at de ikke finner ut av trettheten din, men det kan jo være psykisk og. Det har jeg erfart tidligere, du kan jo få hjelp for det og. Ikke gi opp 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg synes at det må være veldig positivt at du fikk henvisning til psykiater og dermed får en vurdering av både psyke og medisiner? Ikke gi opp. Etter at jeg økte wellbutrin fra 150-300mg har jeg vært et nytt menneske. Det er sikkert masse igjen som du ikke har forsøkt. Ikke gi opp! Har du gått lenge på wellbutrin? De hjalp meg også til å begynne med. Jeg trodde jeg hadde fått vidundermiddelet mot tretthet, men trettheten på dagtid kom tilbake igjen. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 ''Jeg orker ikke å slite slik med den trettheten lenger, og tenker at livet ikke er verdt å leve.'' Har sagt det før: Du _bare_ våger! Trenger du noen å skrive/snakke til, så finner du meg på [email protected]. Ta i mot hjelp, bølger! En som ønsker deg alt godt 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 ''Jeg orker ikke å slite slik med den trettheten lenger, og tenker at livet ikke er verdt å leve.'' Har sagt det før: Du _bare_ våger! Trenger du noen å skrive/snakke til, så finner du meg på [email protected]. Ta i mot hjelp, bølger! En som ønsker deg alt godt Jeg våger nok ikke. Det er som jeg skrev tidligere at hadde jeg fått en dødelig sykdom så hadde jeg nok likevel fått panikk, selv om jeg ikke orker livet lenger. Egentlig ønsker jeg vel å leve, men jeg ønsker samtidig å forsvinne. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg våger nok ikke. Det er som jeg skrev tidligere at hadde jeg fått en dødelig sykdom så hadde jeg nok likevel fått panikk, selv om jeg ikke orker livet lenger. Egentlig ønsker jeg vel å leve, men jeg ønsker samtidig å forsvinne. Men du forsvinner ikke fra meg! Valget er selvfølgelig ditt, bølger! Klem 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Men du forsvinner ikke fra meg! Valget er selvfølgelig ditt, bølger! Klem Jeg gjør nok ikke det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Ja, jeg har alltid håp når jeg møter en pasient for første gang. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Ja, jeg har alltid håp når jeg møter en pasient for første gang. Men jeg har vært hos ham før. Er håpet mindre da? Det er en du kjenner som du har anbefalt til andre på dol. 0 Siter
frosken Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Ikke gi opp - men forsøk etter beste evne å forklare situasjonen for psykiateren når du får time hos ham. Dersom han etter en nøye vurdering skulle komme frem til at han ikke helt tror at det er din bipolare lidelse eller medikamentene som gjør deg trøtt, så bør han tenke gjennom hva som evt. kan ses nærmere på i tillegg til det som allerede er gjort. Generelt sett har nevrologer en sterk tendens til å mene at ting enten skyldes medikamenter eller psykiske lidelser dersom de ikke finner noe konkret på sine tester. Nevrologer er ikke en yrkesgruppe med noe stort innslag av ydmykhet i forhold til alt de ikke forstår. Men jeg antar at du nå har blitt utredet i forhold til narkolepsi og tilsvarende? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Ikke gi opp - men forsøk etter beste evne å forklare situasjonen for psykiateren når du får time hos ham. Dersom han etter en nøye vurdering skulle komme frem til at han ikke helt tror at det er din bipolare lidelse eller medikamentene som gjør deg trøtt, så bør han tenke gjennom hva som evt. kan ses nærmere på i tillegg til det som allerede er gjort. Generelt sett har nevrologer en sterk tendens til å mene at ting enten skyldes medikamenter eller psykiske lidelser dersom de ikke finner noe konkret på sine tester. Nevrologer er ikke en yrkesgruppe med noe stort innslag av ydmykhet i forhold til alt de ikke forstår. Men jeg antar at du nå har blitt utredet i forhold til narkolepsi og tilsvarende? Ja, jeg har blitt utredet for narkolepsi. Jeg hadde håpet det var det, for da kunne jeg iallefall fått medisiner for det. Jeg mener også at nevrologene ikke vet alt. Selv om de ikke finner noe på sine tester, trenger det ikke dermed være psykisk eller medisinene. Det er mye de enda ikke kjenner til. Men så lenge de ikke finner noe, er det vel bare den psykiske delen de har igjen å forholde seg til. Medisinene tror jeg ikke er årsaken for jeg hadde problemer med tretthet før jeg begynte med medisiner. Men endring i medisineringen er likevel det siste lille håpet jeg har. Tenker litt på 100% uføretrygd hvis ingenting hjelper, men det er noe jeg absolutt ikke ønsker og heller ikke har godt av. Nå har jeg hatt en veldig dårlig periode, så jeg føler meg ganske motløs. Har jo også prøvd det meste innen psykofarma, så jeg har liten tro på at noe mer kan gjøres. 0 Siter
frosken Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Ja, jeg har blitt utredet for narkolepsi. Jeg hadde håpet det var det, for da kunne jeg iallefall fått medisiner for det. Jeg mener også at nevrologene ikke vet alt. Selv om de ikke finner noe på sine tester, trenger det ikke dermed være psykisk eller medisinene. Det er mye de enda ikke kjenner til. Men så lenge de ikke finner noe, er det vel bare den psykiske delen de har igjen å forholde seg til. Medisinene tror jeg ikke er årsaken for jeg hadde problemer med tretthet før jeg begynte med medisiner. Men endring i medisineringen er likevel det siste lille håpet jeg har. Tenker litt på 100% uføretrygd hvis ingenting hjelper, men det er noe jeg absolutt ikke ønsker og heller ikke har godt av. Nå har jeg hatt en veldig dårlig periode, så jeg føler meg ganske motløs. Har jo også prøvd det meste innen psykofarma, så jeg har liten tro på at noe mer kan gjøres. Jeg tror det er viktig at du fortsetter å forklare hvor trett du er til blant annet psykiateren. Dersom det ikke bedrer seg til tross for eventuelle endringer i medisineringen, så vil det være et godt argument for at noe annet muligens ligger bak. Dersom psykiateren ikke tror at trettheten skyldes det psykiske, så kan han viderehenvise deg for vurdering av andre årsaker. Jeg har skjønt at du har hatt en vanskelige periode, men håper det snart blir bedre. Jeg tror ikke at full uføretrygd vil gi deg et bedre liv, så jeg synes du skal bruke lang tid på den vurderingen. Dersom ikke arbeidsgiver klager over din innsats på jobben, så synes jeg ikke du skal trekke deg. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Jeg tror det er viktig at du fortsetter å forklare hvor trett du er til blant annet psykiateren. Dersom det ikke bedrer seg til tross for eventuelle endringer i medisineringen, så vil det være et godt argument for at noe annet muligens ligger bak. Dersom psykiateren ikke tror at trettheten skyldes det psykiske, så kan han viderehenvise deg for vurdering av andre årsaker. Jeg har skjønt at du har hatt en vanskelige periode, men håper det snart blir bedre. Jeg tror ikke at full uføretrygd vil gi deg et bedre liv, så jeg synes du skal bruke lang tid på den vurderingen. Dersom ikke arbeidsgiver klager over din innsats på jobben, så synes jeg ikke du skal trekke deg. Jeg tror heller ikke at 100% uføretrygd vil gi meg et bedre liv. Men det går veldig mye utover jobben. Jeg har heldigvis en jobb som det ikke er for mye å gjøre i, så jeg klarer å fullføre oppgavene. Men jeg gjør ofte nesten feil, pga at jeg dupper av noen sekunder og går inn i drømmeverden. Våkner igjen med at jeg holder på å gjøre noe galt. Jeg har klart å skjule det for arbeidsgiveren. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Ikke gi opp - men forsøk etter beste evne å forklare situasjonen for psykiateren når du får time hos ham. Dersom han etter en nøye vurdering skulle komme frem til at han ikke helt tror at det er din bipolare lidelse eller medikamentene som gjør deg trøtt, så bør han tenke gjennom hva som evt. kan ses nærmere på i tillegg til det som allerede er gjort. Generelt sett har nevrologer en sterk tendens til å mene at ting enten skyldes medikamenter eller psykiske lidelser dersom de ikke finner noe konkret på sine tester. Nevrologer er ikke en yrkesgruppe med noe stort innslag av ydmykhet i forhold til alt de ikke forstår. Men jeg antar at du nå har blitt utredet i forhold til narkolepsi og tilsvarende? ''Generelt sett har nevrologer en sterk tendens til å mene at ting enten skyldes medikamenter eller psykiske lidelser dersom de ikke finner noe konkret på sine tester.'' Det har du sikkert rett i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.