Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg nede igjen. Jeg holder på å trappe opp fluanxolen igjen og skal aldri mer seponere.

Jeg er verdens mest mislykkede menneske! Jeg får ikke til noenting. Jeg har nettopp laget middag til barna. Jeg dekket på på kjøkkenet men minstemann ville sitte foran tv å spise. Jeg mistet besinnelsen og ropte til han at han vær så god fikk spise på kjøkkenet. Men jeg har så lyst til å se på tv sa han. Javel da, brølte jeg. Gjør som du vil. Og så begynte jeg å gråte. Jeg er en drittmor som ikke klarer å oppdra barna eller styre en husholdning.

Jeg burde ikke vært født. Jeg er en feilvare. Jeg vil aldri treffe en mann som vil holde ut med meg. Jeg kommer til å forbli ensom resten av livet.

Nå skal vi snart på ferie. Kanskje det vil hjelpe? Jeg føler meg så sårbar! Knekker for den minste ting.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chalky
Skrevet

Nå må du huske dette da neste gang du tenker på å seponere medisinene dine. Skriv gjerne ned hvor ille du har det nå og heng det opp på veggen. Jeg vet med meg selv at det er veldig lett å glemme hvor syk man har vært når man føler seg frisk igjen.

Hvis du ikke greier ut med barna dine akkurat nå, kanskje du har noen som kan hjelpe deg? Det er ikke helt bra for barn å ha en mor med slike utbrudd som du beskriver her. Noen ganger er det en styrke å greie og be om hjelp.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Håper det hjelper deg å trappe opp igjen, forferdelig slitsomt å svinge så mye. Og forferdelig å ha dårlig samvittighet mht barna.

Skrevet

Nå må du huske dette da neste gang du tenker på å seponere medisinene dine. Skriv gjerne ned hvor ille du har det nå og heng det opp på veggen. Jeg vet med meg selv at det er veldig lett å glemme hvor syk man har vært når man føler seg frisk igjen.

Hvis du ikke greier ut med barna dine akkurat nå, kanskje du har noen som kan hjelpe deg? Det er ikke helt bra for barn å ha en mor med slike utbrudd som du beskriver her. Noen ganger er det en styrke å greie og be om hjelp.

Jeg har fullstendig noian også. Skulle ønske faren deres kunne være med barna sine alene en uke på feriestedet. Så kunne jeg hevet innpå medisiner og bedt om at de skulle virke litt faderlig fort. Er jeg virkelig så dårlig at jeg trenger alle disse medisinene? Jeg synes det er skikkelig flaut.

Gjest bølger
Skrevet

Kjenner meg igjen hvor fort det kan snu. Håper det kommer seg nå når du øker fluanxolen igjen.

Skrevet

Kjenner meg igjen hvor fort det kan snu. Håper det kommer seg nå når du øker fluanxolen igjen.

Dette er helt j..... Jeg får gå ned de kiloene på annet vis. Jeg har begynt å trene. Håper det hjelper. Pokker at jeg skal være så avhengig av medisiner! Jeg har lyst til å være normal!

Gjest bølger
Skrevet

Dette er helt j..... Jeg får gå ned de kiloene på annet vis. Jeg har begynt å trene. Håper det hjelper. Pokker at jeg skal være så avhengig av medisiner! Jeg har lyst til å være normal!

Jeg skulle også ønske jeg hadde klart meg uten medisiner, men må bare godta at slik er det. Være glad for at noe hjelper. Men akkurat nå føler jeg ikke det er hjelp i medisinene heller.

Gjest Chalky
Skrevet

Jeg har fullstendig noian også. Skulle ønske faren deres kunne være med barna sine alene en uke på feriestedet. Så kunne jeg hevet innpå medisiner og bedt om at de skulle virke litt faderlig fort. Er jeg virkelig så dårlig at jeg trenger alle disse medisinene? Jeg synes det er skikkelig flaut.

Spis dine piller og vær lykkelig istedet for å være syk. Slik tenker jeg ihvertfall.

Skrevet

Jeg skulle også ønske jeg hadde klart meg uten medisiner, men må bare godta at slik er det. Være glad for at noe hjelper. Men akkurat nå føler jeg ikke det er hjelp i medisinene heller.

Hmmm... Høres ikke bra ut. Hva er diagnosen din? Hvilke medisiner står du på? Mulig du har fortalt dette før, men jeg har zero hukommelse :-)

Skrevet

Spis dine piller og vær lykkelig istedet for å være syk. Slik tenker jeg ihvertfall.

God tankegang.Kanskje jeg rett og slett burde være takknemlig for at noe funker?

Gjest bølger
Skrevet

Hmmm... Høres ikke bra ut. Hva er diagnosen din? Hvilke medisiner står du på? Mulig du har fortalt dette før, men jeg har zero hukommelse :-)

Jeg har BP2 og bruker fluoxetin, wellbutrin og fluanxol.

Skrevet

Jeg har BP2 og bruker fluoxetin, wellbutrin og fluanxol.

Hva er fluoxetin?

Skrevet

Det er SSRI

Ok. Står selv på cipralex og wellbutrin + lamtictal og f.. Driver du å seponerer fluanxol og i tilfelle hvorfor?

Gjest bølger
Skrevet

Ok. Står selv på cipralex og wellbutrin + lamtictal og f.. Driver du å seponerer fluanxol og i tilfelle hvorfor?

Jeg gikk ned fra 3 til 2 mg fordi jeg noen ganger var så skjelven, men jeg har ikke våget å gå mer ned.

Skrevet

Jeg gikk ned fra 3 til 2 mg fordi jeg noen ganger var så skjelven, men jeg har ikke våget å gå mer ned.

Jeg har stått på 4 mg lenge og det har fungert veldig bra. Men jeg har lagt på meg 10 kg og trives veldig dårlig med det. Trodde det var trygt å seponere.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg har stått på 4 mg lenge og det har fungert veldig bra. Men jeg har lagt på meg 10 kg og trives veldig dårlig med det. Trodde det var trygt å seponere.

Det går ikke bra å seponere når du trenger medisinene. Hadde du avtalt med behandler om at du skulle seponere?

Skrevet

Det går ikke bra å seponere når du trenger medisinene. Hadde du avtalt med behandler om at du skulle seponere?

Nei. Han frarådet det, men sa at det til syvende og sist var mitt valg. Og så tok jeg mitt valg da.

Gjest bølger
Skrevet

Nei. Han frarådet det, men sa at det til syvende og sist var mitt valg. Og så tok jeg mitt valg da.

Da har du iallefall prøvd, og sett at du ikke klarer deg uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...