Gå til innhold

BP - Medisinering - Manglende inpulskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i behandling nesten sammenhengden siden jeg var 18 (det blir nå nærmere 26 år). Som mange andre har jeg fått en rekke ulike diagnoser opp gjennom åren og i 2011 kom man frem til at jeg hadde en BP. Hadde da en lengre hypnoman periode og opplevde denne som positiv, men over tid så gikk det i stå. Medisinering med Orfiril ble da påbegynt. Gikk på Lamicta, men hadde frem til da ikke ønsket medisinering mot oppstemthet. Orfiril virket etter intensjonen, men ble fra min side avsluttet når tankekjøret opphørte. En realtiv kort periode (ca 3 uker). Det gikk i stå på nytt og det ble en ny runde med Orfiril. Denne gangen lengre. Fikk tankekjøret under kontroll, men opplevde store svigninger i løpetet av timer. De brå og brutale turene ned resulteret i manglende innspulskontroll og tap av referanserammer. Orfiril ble seponert og ble stående igjen på Lamictal og Cipralex (fast medising, sovemedisin i perioder). De brå svigningene er blitt værende. Resultatet er to overdoser siden november 2011. Etter den kunnskap jeg har tillegnet meg kan man ved hjelp av riktig medisinering og mestringsstrategier i stror grad oppleve å være symptomfri. Opplever at vi ikke har funnet frem til optimal medisinering. Dette skal oppnås gjennom prøving og feiling. Mitt problem er at jeg opplever tap av inpulskontroll og har ikke så god tid til dette prøve- og feile prosjektet. Det er mindre enn 1 uke siden sist overdose og jeg har ingenting å "lene" meg til. Tankekjøret er på plass igjen og sover mindre enn 2 timer pr. natt og er i full jobb så dette kommer til å gå i stå igjen. Har gitt klart uttrykk for at jeg ønsker medisinvurdering/justering for dette er mer enn jeg vet at jeg mestrer. Svaret er fremdels prøving- og feiling. Skjønner det, men jeg trenger en medisinering nå som kan hjelpe meg til å stå i dette. Så hva er den midlertidig løsningen på dette? Antipsykotisk middel er vurdert som aktuellt, men de vil kun foreta en medisin endring av gangen. Det er fornuftig det, men jeg sitter igjen med samme problem som jeg hadde for en uke siden: brått tap av inpulskontoll. Tror at dette ender med at jeg tar livet av meg. Ikke fordi jeg vil, men fordi det bare blir slik. Så hva gjør man?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...