Gjest melmøll Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hvor går grensen? Og, er det slik at om man opplever alvorlige løgner og svik fra nærmeste over lang tid at man kan bli paranoid eller er det noe som evt ligger i personligheten? Hvordan kan man igjen finne en balanse av sunn skepsis og tillit? 0 Siter
Gondor Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hmmm... Vanskelig spørsmål. Noen ganger har ens nærmeste kommet i vanen for å plage en maksimalt, andre ganger er alt oppi ens eget hode. Jeg for min del er paranoid for tiden og tror de jeg skal på ferie sammen med er ute etter meg 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hmmm... Vanskelig spørsmål. Noen ganger har ens nærmeste kommet i vanen for å plage en maksimalt, andre ganger er alt oppi ens eget hode. Jeg for min del er paranoid for tiden og tror de jeg skal på ferie sammen med er ute etter meg Det høres vanskelig ut. Er det slik at du får tanker om at de er imot deg, men så greier du å se at det er fordi du er paranoid, eller hender det at du tror på de tankene? Det å være paranoid, det er sånn at du tror alle er ute etter deg? Kan det være sånn at du tror at du er som luft og at de ikke bryr seg om deg eller er det såpass at du tenker at de skal "ta" deg, og at alle rundt deg jobber aktivt med å knekke deg? 0 Siter
Gondor Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Det høres vanskelig ut. Er det slik at du får tanker om at de er imot deg, men så greier du å se at det er fordi du er paranoid, eller hender det at du tror på de tankene? Det å være paranoid, det er sånn at du tror alle er ute etter deg? Kan det være sånn at du tror at du er som luft og at de ikke bryr seg om deg eller er det såpass at du tenker at de skal "ta" deg, og at alle rundt deg jobber aktivt med å knekke deg? De jobber aktivt for å ta knekken på meg. Jeg er familiens svake lille lam 0 Siter
Gjest Solution Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 For mitt vedkommende så har jeg erfart at når jeg har vært sammen med falske og løgnaktige mennesker over lengre tid at jeg kan få en generell skepsis til flere mennesker. At det ødelegger mitt forhold til andre mennesker også. Men etterhvert så har jeg lært meg til å kjenne igjen signaler på at en ny kamerat er faktisk til å stole på. Så på en måte så har jeg lært meg å kjenne igjen en pålitelig person når jeg møter vedkommende. På sammen måte så begynner jeg å kjenne igjen tegn på mennesker som er upåltelige og ikke holder ord. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Det er sunn skepsis om det gjelder de som ikke har vært til å stole på. Det er ikke sunn skepsis om du generaliserer til alle du møter. Den sunne sjelen er fleksibel, den usunne rigid. 0 Siter
Gjest Solution Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Det er sunn skepsis om det gjelder de som ikke har vært til å stole på. Det er ikke sunn skepsis om du generaliserer til alle du møter. Den sunne sjelen er fleksibel, den usunne rigid. Hva med mennesker som ikke svarer på meldinger da på Facebook og liknende? De ønsker å ha deg som venn , men de vil ikke snakke eller kommunisere med deg? Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt så mye energi for å komme i kontakt med folk som ikke vil ha kontakt tilbake. Og da tenker jeg på hvor mye bedre det hade vært å finne fram til de vennene som faktisk vil ha kontakt.At jeg heller bruker energien min på dem. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hva med mennesker som ikke svarer på meldinger da på Facebook og liknende? De ønsker å ha deg som venn , men de vil ikke snakke eller kommunisere med deg? Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt så mye energi for å komme i kontakt med folk som ikke vil ha kontakt tilbake. Og da tenker jeg på hvor mye bedre det hade vært å finne fram til de vennene som faktisk vil ha kontakt.At jeg heller bruker energien min på dem. Jeg ville ikke lagt noe vekt på det som skjer på Facebook. Det er RL som teller. 0 Siter
Gjest Solution Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Jeg ville ikke lagt noe vekt på det som skjer på Facebook. Det er RL som teller. Ok, det er jeg enig i ,, men akkurat nå så er jeg jobbsøker og har ikke så mye annet nettverk. Kanskje ikke noen ideell løsning selvsagt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Hva med mennesker som ikke svarer på meldinger da på Facebook og liknende? De ønsker å ha deg som venn , men de vil ikke snakke eller kommunisere med deg? Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt så mye energi for å komme i kontakt med folk som ikke vil ha kontakt tilbake. Og da tenker jeg på hvor mye bedre det hade vært å finne fram til de vennene som faktisk vil ha kontakt.At jeg heller bruker energien min på dem. Det er utrolig mange mennesker som aldri burde hatt Facebook da de overfortolker det meste som skjer der inne... -disse tankene synes jeg du skal legge bort da de ikke har noe for seg allikevel. Folk bruker FB på så ulike måter at det blir håpløst om man skal ta alt der inne personlig. 0 Siter
frosken Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 De jobber aktivt for å ta knekken på meg. Jeg er familiens svake lille lam '' Jeg er familiens svake lille lam '' Er dette representativt for din selvforståelse? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Hva med mennesker som ikke svarer på meldinger da på Facebook og liknende? De ønsker å ha deg som venn , men de vil ikke snakke eller kommunisere med deg? Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt så mye energi for å komme i kontakt med folk som ikke vil ha kontakt tilbake. Og da tenker jeg på hvor mye bedre det hade vært å finne fram til de vennene som faktisk vil ha kontakt.At jeg heller bruker energien min på dem. ''Hva med mennesker som ikke svarer på meldinger da på Facebook og liknende? De ønsker å ha deg som venn , men de vil ikke snakke eller kommunisere med deg?'' Du legger altfor mye vekt på det som skjer på FB. Svært mange er tilstede på FB uten at de dermed ønsker å kommunisere noe særlig der. Det betyr ikke at de ikke ønsker å kommunisere med deg eller andre i det hele tatt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.