Abudantia Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Hei Jeg ble overfalt av kjærsten min for noen uker siden. Det begynte med at jeg var uenig i et synspunkt han hadde ang servicen på hotellet vi var på. Vi hadde kjøpt mat inkludert å det ene måltidet måtte man kjøpe drikke i tilegg, for det var den avtalen vi valgte. Den ene dagen spiste han alene for jeg var dårlig. Han tok et glass vann til maten og siden dette var det måltidet man måtte betale drikke så måtte jo han selvfølgelig det. Noe han syntes var dårlig service. Min mening er at jeg forstår hvor han vil, men er litt ueng i at det er dårlig service siden vi valgte den løsningen der man må betale for drikken. Dette hisser han seg opp for og mener at jeg skal ha det han sier er feil og det jeg sier er rett. Noe jeg overhode ikke mener. Pluss at han mener at jeg sier at kunderelasjoner ikke er viktig, noe jeg heller ikke har sakt eller mener.Denne oppførselen har jeg opplevd tidligere, noe jeg synes er veldig merkelig for han vrir på det jeg sier og får meg til å være mot han eller får det jeg sier til å bli til at jeg ser på han som dårligere enn meg. Det er som han tar det personlig når jeg i utgangspunktet bare er uenig i hans ståsted. Men denne diskusjonen blir mye større enn hva den i utgangspunktet er. Til slutt sier jeg at han får slutte å legge ord i munnen på meg når jeg overhode ikke har brukt de ordene i det hele tatt. Så jeg rensker bort alt ned til det som jeg faktisk mener. Men det får jeg ikke lov til. Han stopper meg for han synes jeg bare gjenntar meg selv. Jeg fortsetter, men bir avbrutt av en som hisser seg opp mer og mer for hver gang jeg prøver å ytre meg. Til slutt blir jeg også sint, så jeg tar av meg joggeskoen å kaster den mot han. Ikke bra gjort av meg i det hele tatt, men det er det jeg gjør. Han snur seg rundt å sier at det der får jeg ikke gjøre en gang til. I protest slenger jeg den andre skoen også. Han står 3-5 m unna, på den avstanden tar han den farten han får å slenger meg med hard kraft i senga. Jeg klarer å sparke han godt av meg, slik at han mister overgrepet helt. Han begynner å "klatre" oppover armene mine. Jeg biter etter han for å få han vekk. Mens jeg gjør dette møter jeg blikket på han og da sier han "respekter meg" Jeg svarer med at "det er slutt!"... "det er slutt" Begynner deretter å ake meg bakover og klarer tydeligvis å flytte meg en del for plutselig så detter jeg i mellom sengene å ned på gulvet. Dette stopper situasjonen Nå er jeg så høy på adrenalin at jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til. Så jeg tar bare kofferten min å begynner å pakke den. Jeg sier til han at jeg vil ha nøkkelen min, men får liten respons tilbake av han. Når jeg er ferdig med å pakke tar jeg med meg nøkkel, tlf og penger å går ned til resepsjonen. Her får jeg ordnet alt det praktiske med rom osv.. Jeg møter nå xen i resepsjonen, jeg gir han praktisk info. Han ønsker å snakke, men jeg gir klar beskjed om det her er siste gangen jeg snakker med han så går jeg. Jeg har anmeldt han, tatt ut besøksforbud på han og alt. Jeg kommer ikke til å gå tilbake til han, men jeg er nysgjerrig hvis om jeg hadde gjort det. For han er det viktig å ta sine roller som mann vs kvinne. Greit for meg, men dette her opplever jeg som om mannen er overordnet kvinnen og det er ikke greit. Han må ha et dårlig selvbilde når han får det jeg er uenig i til å handle om han personlig? Og hva er sannsynligheten for et overfall nr 2 når det skal så lite til? Hvor ustabil er dette mennesket? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Jeg synes dere virker like ustabile begge to.... Du starta med å kaste sko etter ham, så den fysiske "volden" var det du som begynte med - og han tok igjen. Vold blir feil uansett. En ting er iallefall sikkert - dere bør aldri være sammen, for et slikt forhold vil aldri ende bra. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Hvor ustabil må man være for å kaste ting på andre da synes du? 0 Siter
Abudantia Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Skrevet 4. juli 2012 Hvor ustabil må man være for å kaste ting på andre da synes du? Det er ikke noe å forsvare det jeg gjorde, for all del det er ikke bra i det hele tatt. Jeg hadde tålt å fått tilbake, men når mannen er 1.80 høy å veier 110 kg og lander på meg i fart ... Jeg sitter på skader etter det her som vil gå over om enda 2-3 uker. Det er litt mer alvorlig 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Han bedriver psykisk terrorisering av deg. Du aldri vil vinne der fordi han er kverulerende, manipulerende og retorisk nok, da forstår jeg godt om du da svarer med å bli fysisk. Jeg mener at det han gjør er mye verre enn å hive en joggesko i mot ham. Faktisk. Selv om jeg overhodet ikke forsvarer det. Gå fra ham og stå for det. Dere drar hverandre ned og trekker fram det verste i hverandre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Denne mannen er meget ustabil i et forhold. Smart at du gjorde det slutt. Hold fast ved den beslutningen. 0 Siter
Abudantia Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Skrevet 4. juli 2012 Han bedriver psykisk terrorisering av deg. Du aldri vil vinne der fordi han er kverulerende, manipulerende og retorisk nok, da forstår jeg godt om du da svarer med å bli fysisk. Jeg mener at det han gjør er mye verre enn å hive en joggesko i mot ham. Faktisk. Selv om jeg overhodet ikke forsvarer det. Gå fra ham og stå for det. Dere drar hverandre ned og trekker fram det verste i hverandre. Det er veldig sandt, det ser jeg nå når det sies. At vi drar hverandre ned og trekker frem det verste i hverandre når man krangler. Det merkelige eller kanskje ikke så merkelig er at jeg ser ikke hva du mener med psykisk teror. Kan du forklare? Det er bare så vanskelig å ta innover seg at den som skal stå deg nærest overgriper seg så voldsomt. Kjærlighetssorgen og sjokket bearbeides enda. Å se ting fra flere vinkler er vanskelig nå. Så takker for både kritikk og tilbakemeldinger. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Jeg synes dere virker like ustabile begge to.... Du starta med å kaste sko etter ham, så den fysiske "volden" var det du som begynte med - og han tok igjen. Vold blir feil uansett. En ting er iallefall sikkert - dere bør aldri være sammen, for et slikt forhold vil aldri ende bra. Hun begynte med den fysiske volden, men jeg vil nesten påstå at psykisk terrorisering er verre. Det drev han med, mener jeg. Til slutt kan man da faktisk reagere fysisk, for det nyttet jo ikke å diskutere med ham uansett. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Det er veldig sandt, det ser jeg nå når det sies. At vi drar hverandre ned og trekker frem det verste i hverandre når man krangler. Det merkelige eller kanskje ikke så merkelig er at jeg ser ikke hva du mener med psykisk teror. Kan du forklare? Det er bare så vanskelig å ta innover seg at den som skal stå deg nærest overgriper seg så voldsomt. Kjærlighetssorgen og sjokket bearbeides enda. Å se ting fra flere vinkler er vanskelig nå. Så takker for både kritikk og tilbakemeldinger. Med psykisk terror mener jeg at han opptrer kverulerende, herskende og manipulerende i sin måte å snakke på. Han lar deg aldri vinne eller nå fram i en diskusjon, han skal ha rett og han kan både vri og vrenge på ting sånn at hans ting høres riktige ut. Jeg vet jo ikke om det er slik han er. Jeg bare tolket innlegget ditt slik. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Hun begynte med den fysiske volden, men jeg vil nesten påstå at psykisk terrorisering er verre. Det drev han med, mener jeg. Til slutt kan man da faktisk reagere fysisk, for det nyttet jo ikke å diskutere med ham uansett. Nei, det er jeg enig i..... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Nei, det er jeg enig i..... Hvis man absolutt ikke når frem verbalt på noen som helst måte, tror jeg at man kan få lyst til å gjøre noe fysisk for å bli "hørt", selv om det ikke er greit. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Hvis man absolutt ikke når frem verbalt på noen som helst måte, tror jeg at man kan få lyst til å gjøre noe fysisk for å bli "hørt", selv om det ikke er greit. Ja, jeg kan godt skjønne det. Det jeg reagerte på var hennes anmeldelse... hun kommer neppe langt med den når det var hun som starta den fysiske volden.... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Ja, jeg kan godt skjønne det. Det jeg reagerte på var hennes anmeldelse... hun kommer neppe langt med den når det var hun som starta den fysiske volden.... Vet ikke. Jeg ser på det å kaste en sko som ganske uskyldig i forhold til det han gjorde, men ja, hun startet det jo. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 ''Jeg har anmeldt han, tatt ut besøksforbud på han og alt.'' Anmeldte du og han fikk besøksforbud for så lite? Dere var begge rasende og uten kontroll, begge handlet impulsivt i raseri. Det burde holde å gjøre det slutt og forlate ham. Hvis alle slåsskamper skulle skulle ende med politianmeldelse ville politiet ikke få gjort annet. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Vet ikke. Jeg ser på det å kaste en sko som ganske uskyldig i forhold til det han gjorde, men ja, hun startet det jo. Jeg tenker at det å påføre andre fysisk smerte med vilje er å regne for vold.... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Jeg tenker at det å påføre andre fysisk smerte med vilje er å regne for vold.... ''Jeg tenker at det å påføre andre fysisk smerte med vilje er å regne for vold....'' Jeg er helt enig, men her tror jeg smerten ved å få en sko slengt på seg er mye mindre enn den psykiske smerten TS føler i dette forholdet. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 ''Jeg tenker at det å påføre andre fysisk smerte med vilje er å regne for vold....'' Jeg er helt enig, men her tror jeg smerten ved å få en sko slengt på seg er mye mindre enn den psykiske smerten TS føler i dette forholdet. Er ikke uenig i det, men her snakkes det om å anmelde.... jeg tviler på politiet etterforsker en anmeldelse basert på verbal vold Det er altså anmeldelsen jeg synes virker malplassert i og med at hun selvsagt risikerer at han anmelder henne for det samme som hun anmelder ham for 0 Siter
Mandolaika Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 Er ikke uenig i det, men her snakkes det om å anmelde.... jeg tviler på politiet etterforsker en anmeldelse basert på verbal vold Det er altså anmeldelsen jeg synes virker malplassert i og med at hun selvsagt risikerer at han anmelder henne for det samme som hun anmelder ham for ''Er ikke uenig i det, men her snakkes det om å anmelde.... jeg tviler på politiet etterforsker en anmeldelse basert på verbal vold Det er altså anmeldelsen jeg synes virker malplassert i og med at hun selvsagt risikerer at han anmelder henne for det samme som hun anmelder ham for ;)'' Da er vi helt enige, jeg tror jeg mistet fokuset litt her. 0 Siter
Gjest hva baserer du det på? Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 Denne mannen er meget ustabil i et forhold. Smart at du gjorde det slutt. Hold fast ved den beslutningen. Er det måten han diskuterer på du sikter til da? Har opplevd det mange ganger selv, og lurt på hva det betyr eller hva jeg skal definere det som. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 ''Er ikke uenig i det, men her snakkes det om å anmelde.... jeg tviler på politiet etterforsker en anmeldelse basert på verbal vold Det er altså anmeldelsen jeg synes virker malplassert i og med at hun selvsagt risikerer at han anmelder henne for det samme som hun anmelder ham for ;)'' Da er vi helt enige, jeg tror jeg mistet fokuset litt her. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.