Bella Dotte Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Jeg lurer på om jeg har fått "potetmel" istedenfor virkestoff. Er det mulig at legen har forskrevet placebo? Jeg har betalt for og trodde jeg skulle ha racemisk amfetamin, men det er ingen virkning, derfor spør jeg kanskje litt dumt. Det er ikke noe pakningsvedlegg i eskene heller, det synes jeg virker suspekt. 0 Siter
frosken Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 ''Er det mulig at legen har forskrevet placebo?'' Nei, det er ikke mulig. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Skrevet 4. juli 2012 ''Er det mulig at legen har forskrevet placebo?'' Nei, det er ikke mulig. OK, takk. Men det er likevel rart, dette. Amfetamin kalles liksom "speed". Og her sitter jeg vil helst gå og legge meg, men jeg må ut nå... 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 OK, takk. Men det er likevel rart, dette. Amfetamin kalles liksom "speed". Og her sitter jeg vil helst gå og legge meg, men jeg må ut nå... Hvilken virkning ble du forespeilet? Amfetamin virker roende på enkelte f.eks. personer med ADHD. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har googlet litt. Det kan hende du har rett, at du har fått placebo. Se dette sitatet:''Sentralstimulerende midler (metylfenidat, deksamfetamin, racemisk amfetamin). Behandlingseffekten vurderes i løpet av en utprøvingsperiode over f.eks. 2–6 uker. Utprøvingen skjer vanligvis med opptrappende doser til respons. Utprøving med placebo kan være nødvendig i noen tilfeller, særlig hvis det er diskrepans mellom effekt i ulike situasjoner. Opptil 70–80 % av barn/ungdom med hyperkinetisk forstyrrelse (ADHD) viser bedring ved en slik utprøving forutsatt titrering til adekvat dose. Hvis både metylfenidat og deksamfetamin prøves ut, dersom en av dem ikke har tilstrekkelig effekt, så kan opptil 90 % få bedring.'' 0 Siter
frosken Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har googlet litt. Det kan hende du har rett, at du har fått placebo. Se dette sitatet:''Sentralstimulerende midler (metylfenidat, deksamfetamin, racemisk amfetamin). Behandlingseffekten vurderes i løpet av en utprøvingsperiode over f.eks. 2–6 uker. Utprøvingen skjer vanligvis med opptrappende doser til respons. Utprøving med placebo kan være nødvendig i noen tilfeller, særlig hvis det er diskrepans mellom effekt i ulike situasjoner. Opptil 70–80 % av barn/ungdom med hyperkinetisk forstyrrelse (ADHD) viser bedring ved en slik utprøving forutsatt titrering til adekvat dose. Hvis både metylfenidat og deksamfetamin prøves ut, dersom en av dem ikke har tilstrekkelig effekt, så kan opptil 90 % få bedring.'' Leger kan ikke utskrive placebopiller uten at pasienten er orientert om at det er aktuelt. Dersom en skal gjennomføre en testperiode hvor også placebopiller skal brukes, så skal pasienten være informert om dette. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Ingen lege skriver ut placebo. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Det trodde jeg når vival gikk fra å være rosa til hvite, var sikker på at det var placebo piller. Det var ikke det for jeg ringte de som lagde pillene, det var vival. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Skrevet 4. juli 2012 Ingen lege skriver ut placebo. OK, takk. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Skrevet 4. juli 2012 Hvilken virkning ble du forespeilet? Amfetamin virker roende på enkelte f.eks. personer med ADHD. Det skulle virke både på våkenhet og konsentrasjon. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Det skulle virke både på våkenhet og konsentrasjon. Litt rart at du ble trøtt. Søvnproblemer er en vanligere bivirkning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.