Gå til innhold

NHD-Sykemelding i ferien?

Anbefalte innlegg

Gjest dilemma
Skrevet

Har skadet meg litt i arm og foten slik at det er vanskelig for meg å bevege meg og gjøre så mye..

Har vært på jobb fordi det er sittestillende og klarer å beherske det selv om jeg er skadet..

Mitt spørsmål er om det er greit å sykemelde meg i ferien som begynner snart? Har vanskelig for å få utbytte av 4 ukers fri og gjøre så mye sammen med mann og barn når jeg er skadet.. Tenkte at jeg kunne ta ut ferien senere når jeg blir frisk og få en sykemelding nå snart når jeg skal ha fri..

Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderen
Skrevet

Siden du klarer å jobbe, kan du vel høre med arbeidsgiver om du kan forskyve ferien til du er helt bra? Virker litt meningsløst at du skal sykemeldes i ferien når du er i stnd til å jobbe.

Gjest dilemma
Skrevet

Siden du klarer å jobbe, kan du vel høre med arbeidsgiver om du kan forskyve ferien til du er helt bra? Virker litt meningsløst at du skal sykemeldes i ferien når du er i stnd til å jobbe.

Jeg får ikke forskyvet ferien..

Skrevet

''Har vært på jobb fordi det er sittestillende og klarer å beherske det selv om jeg er skadet..''

I såfall mener jeg du ikke oppfyller kriteriene for sykemelding.

Gjest slubbert
Skrevet

''Jeg får ikke forskyvet ferien..''

Det er ikke noe argument for sykemelding.

Gjest dilemma
Skrevet

''Har vært på jobb fordi det er sittestillende og klarer å beherske det selv om jeg er skadet..''

I såfall mener jeg du ikke oppfyller kriteriene for sykemelding.

Ok :-) Spurte fordi jeg var usikker. Får ikke reist bort i ferien fordi jeg er skadet, men jeg får vel ta det på min egen kappe ;-)

Gjest Tenker jeg
Skrevet

Bør du ikke heller flytte ferien i så fall. Du er jo frisk nok til å jobbe.

Gjest Hulderen
Skrevet

Da får dere forandre ferieplanene eller gjøre det beste ut av det. En lånt rullestol kan hjelpe mye.

Det er menigsløst at det skal gå ut over arbeidsgiver at du ikke kan delta fullt i ferieplanene når du er frisk nok til å jobbe.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener at noen ulemper må en ta selv. Ikke forvente at arbeidsgiver samfunnet skal alle kostnader.

Skrevet

Ok :-) Spurte fordi jeg var usikker. Får ikke reist bort i ferien fordi jeg er skadet, men jeg får vel ta det på min egen kappe ;-)

Du har hatt uflaks som både har skadet deg akkurat nå og heller ikke får flyttet ferien din. Grunnen til at jeg mener du ikke oppfyller kriteriene for sykemelding er det at du klarer å gå på jobb. Sykemelding gis jo i all hovedsak som følge av at man er for syk til å passe akkurat den jobben man har; hadde du vært snekker så ville du sannsynligvis hatt rett på sykemelding fordi du da hadde vært for syk til å kunne fungere i jobben.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Det har vært vanlig praksis før at man kan utsette ferien om man blir syk/skadet.Alle vi som er pliktoppfyllende og har jobbet i 20+ år fortjener såpass.

Mrs. Wallace
Skrevet

Så du er frisk nok til å jobbe, men for syk til å ha ferie?

Det svarer gir vel egentlig seg selv, eller hva?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...