Gå til innhold

Irriterende kollega...

Gjest gjør aldri noe bra nok...

Anbefalte innlegg

Gjest gjør aldri noe bra nok...
Skrevet

Sikkert ikke riktig forum - men meg MÅ bare ut med noe...

I dag gikk jeg igjen gråtende hjem fra jobben. Nok en gang hadde oppførselen til én av arbeidskollegaene fått begret mitt til å renne over. Vedkommende har "alltid" rett, alle må til stadighet ta hensyn til hans "humør" og fokusområder. Han tar/gjør alltid de mest attraktive arbeidsoppgavene, mens vi andre må ta til takke med de mer rutinetingene som ikke gir noe status. Uansett hvor bra vi gjør jobben vår blir Ikke noe av det vi andre gjør respektert eller verdsatt av han- noe han til stadighet prøver å formidle til ledelsen. Hvis noen andre kommer med gode forslag eller nye ideer blir de først slaktet av han, før vedkommende et par dager/uker senere presenterer dem som sine egne ovenfor ledelsen - som han virker å ha i sin hule hånd.

I går toppet det seg altså nok en gang - da han fant én skrivefeil og ett manglende punktum i en rapport på litt over 20 sider som jeg hadde laget og tilmed hadde fått applaus og godkjent den av avdelingslederen vår. Han anklaget meg for feilene bare muntlig, mens jeg via andre kollegaer senere på dagen fikk vite at han hadde sendt mail både til avdelingsleder og toppledelse om min "slurv" i forhold til hans egen fortreffelighet... Fy flate. Hva i h?"¤"¤¤ skal jeg gjøre? Både jeg og andre har tatt opp situasjonen med både verneombud og ledelse flere ganger uten at noe har skjedd...

Videoannonse
Annonse
Gjest Tenker jeg
Skrevet

Hvis han klager til ledelsen på grunn av en skrivefeil og ett manglende punktum i en rapport må de jo synes han er litt merkelig. Jeg ville tatt det med knusende ro.

Skrevet

Slik du beskriver kollegaen, så virker han/hun ikke til å være helt god. Husk at da er det ofte slik at det er den personen som faktisk har et problem, ikke alle andre.

Hev deg over det.

Jeg jobbet med en veldig humørsyk person før. Jeg trodde i starten at det var meg det var noe galt med, før andre fortalte meg at han/hun var slik mot alle. Da skjønte jeg at det var den humørsyke som hadde et problem, ikke jeg/de andre.

Skrevet

Gi blaffen og ikke gjør noe. Slutt å bry deg om en slik dust. Ledelsen må synes han er like irriterende som dere (å klage på manglende punktum er latterlig). Hvorfor gråter du av ham, du burde le av en slik dott. Irriterende er slike, men ikke gi ham makt, han er ikke verdt det.

Skrevet

Her må du nok bare øve på å heve deg over vedkommendes smålighet.

Hvis jeg forstår deg riktig er det også andre som opplever vedkommende som meningsløst pirkete. Sjefen er nok også klar over at problemet ligger hos kollegaen din og ikke hos deg.

trollemor;o)
Skrevet

Han der høres ut som en grusom fyr!!!! hjelpes.... er det ingen i ledelsen som ser hvordan han er da?

Gjest sangsol
Skrevet

Dette er ikke bra.

Og det er uheldig at ikke ledelsen og verneombud reagerer. Hva er neste trinn? Finnes det noen svar her?

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78225

(nå vet ikke jeg om dette beskriver din situasjon, men kanskje finnes det noen relevante linker der?)

Enn bedriftshelsetjeneste?

Skrevet

Jeg tror du kan gjøre deg selv mindre sårbar i forhold til hans kritikk og kjipe oppførsel. Siden det er mange som reagerer på vedkommende, så kan du vel egentlig slå deg til ro med at du ikke trenger å vektlegge hva han måtte si og mene.

Gjest Solution
Skrevet

Har hatt en slik sjef selv jeg. Kjenner meg svært godt igjen når du sier at han tar all æren for det som blir gjordt.

Du får nesten bare håpe på at han blir fjernet en dag.Etter min erfaring så blir personer som ikke er særlig tilpasset omgivelsene sine, bedt om å søke seg jobb andre steder.

Når det gjelder rutinejobbene som dere andre må ta og han får alle statusjobbene, så kan det kanskje hjelpe å tenke at rutinejobbene må gjøres de også.

Men han der høres ut som en forferdelig kollega. Dessverre er arbeidslivet altfor fullt av slike narsisister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...