Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 ''Det er jo umodenhet å være svak.'' Mener du dette selv, eller er det noe dine behandlere har fortalt deg? Mine behandlere snakker overhodet ikke i disse baner. Det er mye mer dikkedarier, der. Jeg selv, derimot, liker å ha en mer direkte og ærlig filosofi. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 ''Her er du veldig generaliserende. Psykiatriske pasienter er så mangt, fra konserndirektører som sliter med utbrenthet til innsatte i tvunget psykisk helsevern. Det du er inne på, men ikke sier, er jeg enig i: Mange kan ha lidd mangler i oppveksten, ikke fått lov til å være barn, men dette behovet kan man få fylt opp gjennom terapi - ikke ta det bokstavelig, men ved å få støtte og oppleve å bli møtt på en helt annen måte enn man ble da man var barn. '' Jeg generliserer ja, men ikke mer enn at jeg bare trekker opp de større linjene. Det er jo umodenhet å være svak. Nå er du dessverre på viddene - igjen. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Nå er du dessverre på viddene - igjen. Beklager NHD, du er sikkert veldig kunnskapsrik med tanke på medisiner og bruken av dem, men. En høydare av filosofiske kvaliteter er du IKKE. Dette dreier seg ikke om å være "på viddene". Du kan ikke si dette er feil, da det dreier seg om språk og filosofi. Jeg fremsetter ingen sannheter. Beklager, men du er visst mer en streber som har klart å nå din høye posisjon, snarere enn en som tenker godt. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Nå er du dessverre på viddene - igjen. Nå starter vel slettingen/sensuren snart, tenker jeg. Hva er det, tåler du ikke bli motsagt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Beklager NHD, du er sikkert veldig kunnskapsrik med tanke på medisiner og bruken av dem, men. En høydare av filosofiske kvaliteter er du IKKE. Dette dreier seg ikke om å være "på viddene". Du kan ikke si dette er feil, da det dreier seg om språk og filosofi. Jeg fremsetter ingen sannheter. Beklager, men du er visst mer en streber som har klart å nå din høye posisjon, snarere enn en som tenker godt. En diskusjon blir meningsløs dersom hver enkelt person selv velger hva begreper skal bety. Om en diskuterer psykisk sykdom og umodenhet, må en akseptere den definisjonen av begrepene som er allmennt akseptert innen faget. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 En diskusjon blir meningsløs dersom hver enkelt person selv velger hva begreper skal bety. Om en diskuterer psykisk sykdom og umodenhet, må en akseptere den definisjonen av begrepene som er allmennt akseptert innen faget. Vel, det er ikke jeg som begynner å diskutere dette. Jeg fremsetter min tankegang og filosofi, og så får folk selv bedømme hvor fruktbart dette er. Det dreier seg ikke om å "endre" begreper. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Mine behandlere snakker overhodet ikke i disse baner. Det er mye mer dikkedarier, der. Jeg selv, derimot, liker å ha en mer direkte og ærlig filosofi. Du er klar over at du gjør det veldig vanskelig for deg selv å bli frisk, når du snakker så nedsettende om deg selv? 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Du er klar over at du gjør det veldig vanskelig for deg selv å bli frisk, når du snakker så nedsettende om deg selv? Nei, ikke "klar over", men jeg begynner jo å lure på om det kanskje er det? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Nei, ikke "klar over", men jeg begynner jo å lure på om det kanskje er det? Snakk med/om/til deg selv sånn som du vil at andre skal snakke med/om deg, og slik du synes du bør snakke med/om andre! Tips: http://no.wikipedia.org/wiki/Nevrolingvistisk_programmering Du behøver ikke gjøre så mye ut av det, det hjelper godt å bare bytte ut "jeg sliter psykisk" med "jeg jobber med mine utfordringer", "mase" med "gi oppmerksomhet" osv. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Snakk med/om/til deg selv sånn som du vil at andre skal snakke med/om deg, og slik du synes du bør snakke med/om andre! Tips: http://no.wikipedia.org/wiki/Nevrolingvistisk_programmering Du behøver ikke gjøre så mye ut av det, det hjelper godt å bare bytte ut "jeg sliter psykisk" med "jeg jobber med mine utfordringer", "mase" med "gi oppmerksomhet" osv. Hm, takk for tips. Skal tenke på det. Men i grunn er jeg lei av å bli dikket med, av psykiatrien. Får meg til å føle som en taper, da jeg ikke på noen måte har disse "menenskelige/følelsesmessige" kvalitetene de "etterspør". Tror kanskje sinne og aggresjon er veien å få for meg, fremfor "det vanlige". Jeg takler jo ikke "det vanlige". Jeg er vel forstumpet, men det burde de (psykiatrien) ta med i beregningene. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Hm, takk for tips. Skal tenke på det. Men i grunn er jeg lei av å bli dikket med, av psykiatrien. Får meg til å føle som en taper, da jeg ikke på noen måte har disse "menenskelige/følelsesmessige" kvalitetene de "etterspør". Tror kanskje sinne og aggresjon er veien å få for meg, fremfor "det vanlige". Jeg takler jo ikke "det vanlige". Jeg er vel forstumpet, men det burde de (psykiatrien) ta med i beregningene. Det er interessant. Så lenge du ikke er voldelig(?) bør det være rom for alle typer personligheter. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Det er interessant. Så lenge du ikke er voldelig(?) bør det være rom for alle typer personligheter. Det burde det. Jeg finnes ikke voldelig. Men har veldig mye sinne i meg. Det virker som dette ikke passer overens med psykiatri generelt. Dette er vel en mer riktig måte å si hva jeg mener på. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Ja, det er er en ny runde med det samme. Denne gang forhåpentligvis med mer "modne" foreldre :-) innebærer det at behandlere (eller foreldrene-dine ord) også må bli sint til slutt? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 ''Her er du veldig generaliserende. Psykiatriske pasienter er så mangt, fra konserndirektører som sliter med utbrenthet til innsatte i tvunget psykisk helsevern. Det du er inne på, men ikke sier, er jeg enig i: Mange kan ha lidd mangler i oppveksten, ikke fått lov til å være barn, men dette behovet kan man få fylt opp gjennom terapi - ikke ta det bokstavelig, men ved å få støtte og oppleve å bli møtt på en helt annen måte enn man ble da man var barn. '' Jeg generliserer ja, men ikke mer enn at jeg bare trekker opp de større linjene. Det er jo umodenhet å være svak. Hei! Nei det er ikke umodenhet å være svak. Jeg er feks svak på enkelte områder, særlig hvis barn får tårer, da blir jeg fortvilt helt inni meg alle steder og helt rådvill, men det er fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å gjøre dem glade fort. Jeg er umoden på et område som jeg har forlatt, det er dette: "Å regridere til et stadium der man ikke kommuniserer sine behov" sa min psykiater nå, men jeg kommuniserte mitt behov, men skriftlig, men fordi jeg ikke gjorde det muntlig, mente hun altså at det var et umodent trekk. (må altså konklusjonen bli, jeg skal spørre på onsdag) Jeg har forlatt det stadiet nå, selv om ordene floker seg til sier jeg dem samtidig som jeg sier at de floker seg til når lei meg, jeg har laget meg to kort de betyr tenke, ikke flink med ord når fortvilt og hjelp meg. Det å lage konstruktive løsninger er en moden handling. Jeg skjønner ikke at umodenhet i ditt hode er svakhet? Svakhet er også når jeg ikke klarer å si nei til barna sier min mann, det er vanskelig å si nei til barn når man ikke kommer på en fornuftig grunn til det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.