Gå til innhold

Bekymret for familiemedlem

Anbefalte innlegg

Gjest Er dette vanlig?
Skrevet

Er bekymret for en mann i midten av 30-åra. Han er i full jobb (begraver seg i arbeid) og lever sunt, men veksler markant mellom å virke død innvendig og å være små-vill og snakke i lange uforståelige rekker, noe han synes er morsomt. Han fremstår som veldig rar.

Hans lengste forhold med det motsatte kjønn begrenser seg til et forhold på ca to måneder midt i 20-årene. Han kunne sikkert ha funnet noen, men finner feil på alle. Den minste lille feil ser ut til å irritere han kraftig og gjøre han opprørt, og det gjelder både venner og potensielle kjærester. Derimot har han blitt avvist noen ganger, og de damene finner han aldri feil med.

For noen år siden konkluderte han med at han var deprimert, og begynte hos psykolog. Etter noen måneder der møtte han en dame han var overbevist om var den rette for han, og sluttet hos psykologen en uke etter møtet med henne. Etter enda en uke var han misfornøyd med henne også, og avsluttet forholdet. Etter det har han vært på noen dater, men enten avvist eller finner feil på de før de rekker å avvise han. Samtidig har førstnevnte dame vært delvis inne i bildet, der han utnytter henne seksuelt samtidig som han gjør et nummer ut av at stakkars hun ikke greier å gi slipp på han, underforstått han er så fantastisk.

Han virker stolt over å være kritisk og stolt over å være smart, og klager over at damer flest er så dumme, men snakker mye om hvordan han en dag skal finne en dame som skal få frem de riktige følelsene i han og da skal alt ordne seg. Fra mitt ståsted er han ikke akkurat en som kan velge og vrake i damer, både på grunn av utseende og personlighet, men i egne øyne er han altså noe helt spesielt. Er dette vanlig i den alderen, eller er det grunn til bekymring? Andre menn jeg kjenner har lagt fra seg disse tendensene senest i begynnelsen av 20-åra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt personlighetsforstyrret ut. Kanskje Emosjonelt Ustabil (borderline)? Var det jeg tenkte på da du beskrev at han "elsket" psykologen først og plutselig "hatet" henne. Det kan være litt sånn med de med EUPF.

Gjest Why are they feeding me?
Skrevet

Du skriver mye som ikke trenger å være psykt, tror jeg, men dette er vesentlig, tror jeg:

''Samtidig har førstnevnte dame vært delvis inne i bildet, der han utnytter henne seksuelt samtidig som han gjør et nummer ut av at stakkars hun ikke greier å gi slipp på han, underforstått han er så fantastisk.''

Det høres jo nærmest antisosialt ut. Men jeg vet ikke som ligger bak ordene dine her.

NB; Beklager om jeg tråkker over streken med mine synsinger nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...