Gjest fu3op Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 Er det forsvalig å gi høyere dose av Risperidon enn 0.5 mg til en 13-åring med OCD og tankekjør? Jeg synes hun er betraktelig bedre, men enda mangler det litt før hun er helt i mål, synes jeg. Er det da dumt å spørre psykiateren om hun kan øke dosen? Vil ikke drite meg ut heller, da. Synes jeg gjør det nok ellers. 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Et tips for svar fra fagperson: utbroder hva du mener med "tankekjør". Det er et veldig folkelig begrep mange legge forskjellige ting i. Siden vedkommende får antipsykotika (Risperdal), er det da snakk om at dette tankekjøret kan være av psykotisk art? For jeg trodde OCD vanligvis ble medisinert med høye doser SSRI. Men ikke vet jeg - jeg bare synser. Jeg sprer synsingen min til de grader. Men lykke til, da. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 I dette tilfellet er det enkelt for meg å forstå hva tankekjør er. Nei, det er ikke farlig å be om en høyere dose. En prøver det ut. Hvis det gir klart bedre effekt etter 2-3 mnd, fortsetter en. Om effekten ikke er bedre, går en tilbake til 0,5 mg. Det er ingen god grunn til at barnet skal slite unødvendig om god behandling finnes. 0 Siter
Gjest fu3op Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 I dette tilfellet er det enkelt for meg å forstå hva tankekjør er. Nei, det er ikke farlig å be om en høyere dose. En prøver det ut. Hvis det gir klart bedre effekt etter 2-3 mnd, fortsetter en. Om effekten ikke er bedre, går en tilbake til 0,5 mg. Det er ingen god grunn til at barnet skal slite unødvendig om god behandling finnes. Takk for svar Da snakker jeg med psykiateren hennes neste gang hun skal til kontroll. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.