Gå til innhold

NHD, kan du hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril
Skrevet

Hm... tror du tolka det Sør sa i verste mening (hvis det er det innlegget jeg sikter til iallefall... leser ikke alt her på DOL).

Det innlegget jeg siktet til står referert i denne tråden. Etter at han skrev det begynte jeg å være ekkel tilbake, om enn på en mer umoden måte.

Videoannonse
Annonse
Gjest maiapril
Skrevet

Tåpelig at noen skal ha så krasse svar at de holder andre borte fra debatten. Jeg orker ikke diskutere lengre på DOL selv om jeg vanligvis synes det er morsomt å diskutere. Svært krass kritikk gjør at jeg blir oppgitt i diskusjonen selv om mine meninger jeg hadde i utgansgpunktet bare har blitt styrket.

Mange kristne gjør forresten veldig mye godt arbeid ute i verden! Synd at mange tydligvis glemmer det! Den gyldne regel er hovedregelen i Biebelen" Alt det dere vil andre skal gjøre med dere skal dere gjøre mot dem".

:) og

Skrevet

Det innlegget jeg siktet til står referert i denne tråden. Etter at han skrev det begynte jeg å være ekkel tilbake, om enn på en mer umoden måte.

Maiapril:

Du hopper "elegant" over at jeg overhodet ikke skrev det du gjentatte ganger påstår jeg har skrevet, og som du gjentatte ganger har fått påpekt (av flere) at jeg ikke har skrevet det.

Likevel fortsetter du som om jeg faktisk skrev det du påstår.

Gjest maiapril
Skrevet

Maiapril:

Du hopper "elegant" over at jeg overhodet ikke skrev det du gjentatte ganger påstår jeg har skrevet, og som du gjentatte ganger har fått påpekt (av flere) at jeg ikke har skrevet det.

Likevel fortsetter du som om jeg faktisk skrev det du påstår.

Sorry, da. :)

Venner? ;)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg skal prøve å være varsom i mitt syn når det gjelder trøst i himmelen, siden du er sårbar.

Jeg blir like lei meg og såret av det du skriver som du blir av svaret fra Sør.

Mistet en lillebror for noen år siden og finner det totalt meningsløst at han skal finne trøst i himmelen, eller at vi som sitter igjen skal finne trøst i at han er i himmelen.

Jeg blir som sagt lei meg, såret og også provosert.

Min mor var kristen til dagen han døde. Da dødsbudskapet kom kastet hun bibelen i søppeldunken og meldte seg ut av statskirken.

Gjest maiapril
Skrevet

Jeg skal prøve å være varsom i mitt syn når det gjelder trøst i himmelen, siden du er sårbar.

Mistet en lillebror for noen år siden og finner det totalt meningsløst at han skal finne trøst i himmelen, eller at vi som sitter igjen skal finne trøst i at han er i himmelen.

Min mor var kristen til dagen han døde. Da dødsbudskapet kom kastet hun bibelen i søppeldunken og meldte seg ut av statskirken.

Javel. Det var veldig trist å høre om broren din.

Men det er ingen grunn til å henge seg opp i noen refleksjoner andre gjør seg om hvorfor ting er som de er her i verden? Hvorfor Gud lar slikt og sånt skje. Jeg har aldri sagt at jeg har noe svar på det, bare hvordan jeg tenkte rundt det.

Så ta det for det det er; tanker og refleksjoner. Jeg skrev _kanskje_ og uttrykte så en tanke, men var så naiv at jeg trodde at det ikke ville bli noen voldsomme overdimensjonerte problemer i etterkant av det...

Jeg har aldri påstått at jeg har alle svar. Så vær så snill og la meg være i fred nå. Ok?

Grrr

Gjest Hulderen
Skrevet

Det var en merkelig reaksjon fra din mor. Kristne bruker tvert i mot å finne trøst og styrke i sin tro i slike vanskelige situasjoner.

Skrevet

Det var en merkelig reaksjon fra din mor. Kristne bruker tvert i mot å finne trøst og styrke i sin tro i slike vanskelige situasjoner.

Nei, ikke nødvendigvis.

Det er mange som forstår at det ikke ligger gode svar i kristendommen når slikt skjer og "kaster Bibelen".

Med vennlig hilsen

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg, som aldri selv har vært kristen, skjønner godt min mors reaksjon.

Jeg tenker at selv om man er troende så er det ikke dermed sagt at man finner trøst i troen. Mange kan bli sinte og ikke se meningen med grusomheten. Og miste troen. I mitt hode er det fullt forståelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...