Gå til innhold

Hyppig hjerteaktivitet

Anbefalte innlegg

Gjest Ellers frisk mann
Skrevet

Hei! Jeg er en mann på 25 år som siden Desember 2011 har opplevd litt varierende hjerteaktivitet. Jeg opplevde første hendelse på jobb i form av hjertebank etterfulgt av svimmelhet, men ble overbevist at dette kun var pga. stress. Ved en senere anledning fikk jeg låne en blodtrykksmåler som ga beskjed om ujevn hjerterytme ved 3 forskjellige anledninger. Jeg oppsøkte deretter lege, men ble fortalt at alt var normalt. For noen dager siden opplevde jeg plutselig svimmelhet, kvalme og en trykkende følelse i halsen mens jeg spaserte. Bena ble tunge og hjertet banket hyppig. Det hele varte i kanskje 1 minutt før jeg fikk satt meg ned. Jeg følte meg siden kvalm og svak. Senest i går var jeg igjen på jobb og jeg merket den trykkende følelsen i halsen og gjorde meg forberedt på et slags anfall. Jeg begynte å føle meg ør og sliten, men uvanlig hjerteaktivitet uteble. Min venstre arm hadde ingen kraft, og skalv ved liten anstrengelse. I dette øyeblikk opplever jeg stramt bryst, trykkende følelse halsen og mild smerte i venstre arm og hånd. Jeg føler meg svak og til tider kvalm. Fra før av har jeg ingen andre lidelser og bruker heller ingen medikamenter. Jeg har derimot alltid kalde, klamme hender og føtter. Ofte opplever jeg å produsere gass (begge veier) etter å ha følt ubehag i brystregionen. Det skal nevnes at det siste året har jeg utviklet angst for å fly. Har jeg problemer med hjertet, eller lider jeg av en form for angst/psykisk lidelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Labolina
Skrevet

Så fremt fysiske årsaker er utelukka (noe jeg har inntrykk av at det er), kan dette absolutt være angstrelatert. Slikt er ikke farlig, men både skremmende og forferdelig ubehagelig (jeg sliter med det selv).

Det finnes hjelp å få, anbefaler deg å gå tilbake til fastlegen din og diskutere problemstillinga. Denne kan evt. henvise deg videre i systemet.

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Hvilke undersøkelser ble gjort hos lege?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...