Gå til innhold

Manglende sentral koherens

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har blitt bedt i kombinert fødselsdag og innflyttingsfest. Jeg ble selvfølgelig veldig glad! Men det tok tid før jeg "oppdaget" at det var bursdag i tillegg til innflyttingsfest (selv om jeg kan lese, og selv om det sto slik). Det er også lenge siden jeg har vært i noe slags form for selskap. Det førte til at jeg ikke med en gang tenkte på at det er vanlig skikk å ha med en gave til bursdagsbarnet. Men jeg har nå fått tak i noe. Ekstra snålt er det at jeg heller ikke husket at det er vanlig å ha med en gave til innflyttingsfest, selv om jeg tenkte at siden det er innflyttingsfest, er det vel fint at bursdagspresangen er "noe til huset".

Jeg gremmes. Dette får meg til å tro at jeg har Asperger på ordentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med en pen Orkidè. Problem løst i begge henseender! :0)

(Og gudene vet hva slags diagnose jeg har, som fant at jeg hadde lagt lommeboka i kjøleskapet..)

Bella Dotte
Skrevet

Ta med en pen Orkidè. Problem løst i begge henseender! :0)

(Og gudene vet hva slags diagnose jeg har, som fant at jeg hadde lagt lommeboka i kjøleskapet..)

Hehe, kanskje du har ett eller annet du også ja... for jeg skrev at jeg hadde kjøpt gave...! Det er så mange regler og unntak fra reglene. Slikt har jeg jo også problemer med. Her var unntaket at det IKKE skulle gis gave til bursdagsbarnet; jeg var den eneste (tror jeg; jeg så bare at hun pakket opp den fra meg). Men - det er bedre at det var den veien enn at jeg var den eneste som ikke hadde med noe. Og "passende" siden det var første gang jeg var hos henne. Det ble godt tatt imot også, det var jeg glad for. (Jeg hadde nemlig opparbeidet meg et traumatisk forhold til gaver og ville begynne "fra scratch" - istedenfor å legge "sjelen" min i en gave, og likevel bomme, er taktikken nå å bare kjøpe ett eller annet som ser hyggelig ut og sørge for at det kan byttes.)

Angående lommebøker i kjøleskap: stikkordet er "automatisk atferd". Dette befinner seg også i sekken "kognitiv svikt"... :-S

Skrevet

Hehe, kanskje du har ett eller annet du også ja... for jeg skrev at jeg hadde kjøpt gave...! Det er så mange regler og unntak fra reglene. Slikt har jeg jo også problemer med. Her var unntaket at det IKKE skulle gis gave til bursdagsbarnet; jeg var den eneste (tror jeg; jeg så bare at hun pakket opp den fra meg). Men - det er bedre at det var den veien enn at jeg var den eneste som ikke hadde med noe. Og "passende" siden det var første gang jeg var hos henne. Det ble godt tatt imot også, det var jeg glad for. (Jeg hadde nemlig opparbeidet meg et traumatisk forhold til gaver og ville begynne "fra scratch" - istedenfor å legge "sjelen" min i en gave, og likevel bomme, er taktikken nå å bare kjøpe ett eller annet som ser hyggelig ut og sørge for at det kan byttes.)

Angående lommebøker i kjøleskap: stikkordet er "automatisk atferd". Dette befinner seg også i sekken "kognitiv svikt"... :-S

"Automatisk adferd" Ja. Det forklarer en hel del. *Mammamaskinen*

:0Z

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...