Gjest psykologigreie Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Jeg vil ikke utdype mer enn nødvendig, men jeg var i en situasjon der jeg traff en behandler som jeg umiddelbart likte og gav komplimenter. Noe denne mannen fikk selvtillit av for jeg såg han ble litt berørt av det. Denne mannen var en jeg følte en umiddelbar kontakt med, som om det sa pling. Men siden jeg tolket det som at han var i forhold holdt jeg fingrene unna. Så sier jeg noe som denne mannen opplever som en sexuell avvisning. Han tolker det jeg sier som det. Så finner denne mannen ut at han skal prøve om han greier å få meg på kroken, og han tolker det som at jeg biter på. Denne blir da dritsur og forbanna på meg. Og jeg forstår først etterpå hva som har skjedd. Når jeg da etterpå prøver å forholde meg normalt til fyren så avviser han meg fullstendig hele tiden. Blank avvisning og en vegg av hardhet blir jeg møtt med uten at eg forstår hvorfor. Så prøver denne mannen å sjekke meg opp og late som om han er interssert i meg og når jeg da skjønner tegninga så spaserer jeg rett i garnet hans og forteller at jeg er interssert. Hvor da han koser seg litt og oppfører seg som om han har vært skikkelig smart. Da jeg forstod helheten senere forstod jeg at vedkommende hadde blitt avvist av damen sin i den perioden jeg snakket med han. Så jeg tror det har med overføring av reaksjoner å gjøre. Kan noen menn fortelle meg hva som skjer i mannehjernen når dere begynner å oppføre dere sånn? 0 Siter
Gjest Why are they feeding me? Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Jeg vet ikke, men jeg vet at du må holde deg unna slike "behandlere"... 0 Siter
Gjest fruitcake Skrevet 8. juli 2012 Skrevet 8. juli 2012 Problemet kan vel snarere være det som ikke skjer i mannhjernen. Ellers er vel rådet til "Why are they feeding me" verdt å merke seg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juli 2012 Skrevet 8. juli 2012 Jeg tror ikke dette kan generaliseres til menn. Dette handler heller ikke om en vanlig mann/kvinne-relasjon. Dette handler om en dysfunksjonell behandler. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. juli 2012 Skrevet 8. juli 2012 Det første jeg tenker er at du kanskje burde anmelde ham... Nå vet jeg ikke hva slags behandler dette er snakk om, men han kan neppe være seriøs.... Svarte ikke på spm ditt, men... 0 Siter
Gjest Kokosbolle Skrevet 8. juli 2012 Skrevet 8. juli 2012 ? Nå ble jeg forvirret. Snakker du ikke om en pasient- behandler relasjon da? Det du snakker om hører jo hverken hjemme i en slik relasjon eller en vanlig kjæreste relasjon. Synes det bare var forvirrende å lese jeg. Mener du at han la an på deg i terapitimene? At du bare lot ham være fordi du trodde han var i et forhold? Det er jo ikke slik en relasjon mellom pasient og behandler skal være. Jeg kan ikke skjønne hvordan dette skal hjelpe deg på noen måte. Tror du bør finne deg en annen behandler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.