Gå til innhold

Facebook

Gjest litt fornærmet hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt over 200 venner på facebook. Hvorfor er det noen jeg aldri ser navnet på på chat (altså der til høyre). Men ser ofte de er på chat på bildene på chat (til venstre) . Betyr det at de ikke ønsker å chatte med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan slå av chatten og da slår man jo av alle.

Gjest MayIynn
Skrevet

Det går an å være "ikke pålogget" på chatten. Da ser ingen vedkommende. Det er altså ikke bare deg :-D

Skrevet

Det skjønner jeg. Men en ser jo ofte navnene da mens andre ser man aldri navnene til en gang. Det er det jeg ikks skjønner ettersom de også skriver på veggen av og til.

Skrevet

Det skjønner jeg. Men en ser jo ofte navnene da mens andre ser man aldri navnene til en gang. Det er det jeg ikks skjønner ettersom de også skriver på veggen av og til.

Det har med innstillinger å gjøre, om deres kommentarer/likes til andre kan følges eller ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Blant 200 "venner" vil det alltid være noen som står en svært nær, mange godt kjente og mange meget perifere. Du må akseptere at du ikke hører til gruppen "svært nær" for de fleste av de 200.

2. Du må akseptere at folk bruker FB meget forskjellig. Noen skriver flere ganger om dagen. NOen skriver en gang i måneden, og noen leser kun.

3. Personer som har tilbøyelighet til å bli lett fornærmet er blant de minst sjarmerende som finnes.

Skrevet

Jeg har venner som aldri har vært på chatten og de står ikke der.

Gjest melmøll
Skrevet

Jeg tror ikke man bør være på Facebook hvis det fører til at man grubler for mye, eller hvis man generelt har lett for å misforstå eller bli fornærmet.

Skrevet

1. Blant 200 "venner" vil det alltid være noen som står en svært nær, mange godt kjente og mange meget perifere. Du må akseptere at du ikke hører til gruppen "svært nær" for de fleste av de 200.

2. Du må akseptere at folk bruker FB meget forskjellig. Noen skriver flere ganger om dagen. NOen skriver en gang i måneden, og noen leser kun.

3. Personer som har tilbøyelighet til å bli lett fornærmet er blant de minst sjarmerende som finnes.

Jeg skjønner det du skriver men personen jeg føler meg litt fornærmet over er en person jeg har vært mye sammen med og som jeg har følt har mistet litt interessen for kontakt. Når dette også viser seg på facebook så forsterker det mistanken. Jeg viser ikke at jeg blir fornærmet men jeg synes det er ekkelt når mennekser plutselig bare avviser meg mer og mer uten at jeg skjønner noe som helst grunn.

Gjest togli
Skrevet

Hvis man grubler over slike ting bør man IKKE ha Facebook.....

Selv hender det jeg er på FB og setter meg opp som ikke pålogget på chat, kun fordi jeg f.eks. har åpen fane på FB sammen med andre åpne faner - evt at jeg sitter og jobber med diverse på nett. Jeg har da ikke tid til å sitte å chatte, men kan slenge inn en kommentar her og der på andres FB-vegger. Andre ganger kan det være jeg lager album på FB, og at jeg derfor ikke tar meg tid til småprat på chat.

Det er mange grunner som du ser, og du har sikkert ingen grunn til å tenke det verste....

Gjest togli
Skrevet

Jeg skjønner det du skriver men personen jeg føler meg litt fornærmet over er en person jeg har vært mye sammen med og som jeg har følt har mistet litt interessen for kontakt. Når dette også viser seg på facebook så forsterker det mistanken. Jeg viser ikke at jeg blir fornærmet men jeg synes det er ekkelt når mennekser plutselig bare avviser meg mer og mer uten at jeg skjønner noe som helst grunn.

Kanskje vedkommende ikke liker å chatte? Ikke alle som trives med småpraten på chat... en annen grunn kan også være at vedkommende er på Ipad eller mobil og ikke har chattemuligheter der og da.

Gjest togli
Skrevet

Man kan også slå av chaten for enkeltpersoner om man ønsker det... veldig praktisk dersom man f.eks. har tre-fire faste som ofte dukker opp på chat, og man trenger å bruke tid på å prate med den ene - så kan man koble ut de andre faste.

Skrevet

Det spørs bare om hva de har satt på av innstillinger.

Det er dessverre mange som aldri i verden skulle ha hatt facebook, det tolker altfor mye av hva som skjer og ikke skjer der, helst det siste og tolker og vrir på dette til det ukjennelige.

Bruk facebook for det, det er og ikke tenk slik du gjør.

Mange som sender i fra mb også og da nytter det ikke å sitte å chatte, det tar altfor lang tid.

Gjest night bird
Skrevet

Kanskje vedkommende ikke liker å chatte? Ikke alle som trives med småpraten på chat... en annen grunn kan også være at vedkommende er på Ipad eller mobil og ikke har chattemuligheter der og da.

En av mine beste venner svarer så og si aldri på sms-er. Rett og slett fordi hun ikke gidder og synes det er noe herk å svare på sms-er som faktisk ikke er så viktige. Kan egentlig skjønne det, og da sender jeg heller ikke melding med mindre det er noe viktig jeg ikke kan ta på tlf. Ingenting å bli personlig fornærnet av. Vi bruker fb, sms og tlf forskjellig.

Gjest togli
Skrevet

En av mine beste venner svarer så og si aldri på sms-er. Rett og slett fordi hun ikke gidder og synes det er noe herk å svare på sms-er som faktisk ikke er så viktige. Kan egentlig skjønne det, og da sender jeg heller ikke melding med mindre det er noe viktig jeg ikke kan ta på tlf. Ingenting å bli personlig fornærnet av. Vi bruker fb, sms og tlf forskjellig.

Helt enig!

Gjest night bird
Skrevet

Noen gidder jeg ikke svare. Ikke fordi jeg ikke liker dem, men fordi det de skal chatte om er så ubegripelig kjedelig eller intetsigende. Andre ganger er det tekniske problemer som gjør at jeg ikke kan sende svar tilbake. Atter andre ganger har jeg ikke tid eller ork til å svare.

Skrevet

Man kan også slå av chaten for enkeltpersoner om man ønsker det... veldig praktisk dersom man f.eks. har tre-fire faste som ofte dukker opp på chat, og man trenger å bruke tid på å prate med den ene - så kan man koble ut de andre faste.

Det har ikke jeg oppdaget, det må jeg sjekke ut :)

Gjest togli
Skrevet

Det har ikke jeg oppdaget, det må jeg sjekke ut :)

Du kan få opp chattevinduet til den du ikke har tid til å snakke med akkurat nå - og oppe i høyre hjørne ser du "hjulsymbolet" - der kan du klikke på "vis som fralogga for..." e.l. :)

Skrevet

Du kan få opp chattevinduet til den du ikke har tid til å snakke med akkurat nå - og oppe i høyre hjørne ser du "hjulsymbolet" - der kan du klikke på "vis som fralogga for..." e.l. :)

Hjertelig hjertelig. Det er nemlig et par stykker jeg ikke har lyst å chatte med ;)

Gjest togli
Skrevet

Hjertelig hjertelig. Det er nemlig et par stykker jeg ikke har lyst å chatte med ;)

Hehe, skjønner :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...