Gå til innhold

kjønssykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Villavanilla
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 14år som hadde samleie med en 15-16år gammel gutt for 11dager siden. vi hadde snakket om det på forhånd, og vi var begge sikre på at vi var klare. Vi brukte kondom, men skulle på en måte "teste at det gikk" først, så da prøvde vi noen ganger uten. I etterkant har jeg kjent SKIKKELIG kløe og svie i underlivet. Jeg har snakka med gutten for å spørre om han hadde kjent noe lignende, men alt var som normalt hos han. Jeg er redd for at det kan være noe alvorlig. Har du en anelse om hva det kan være? i såfall hva kan jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sansynlig sopp som følge av en uvant greie.. Canesten krem og stikkpiller fåes reseptfritt på apotek. Hjelper det ikke så snakk med lege. (Gutten hadde ikke hatt sex med noen før heller?) Lite sansynlig at det er noe overførbart i så fall.

Men husk at du meget vel kan bli gravid med "å bare prøve noen ganger først for å se om det går". Med max uflaks så har han en liten dråpe ut og så er det gjort.. Bruk kondom HELE tida.

Gjest togli
Skrevet

Har han hatt sex med andre før deg da? Hvis dette var første gangen for ham også, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for kjønnssykdommer.

Det kan kanskje være at du er sår i underlivet fordi dette var første gangen for deg, og da kan det klø og svi litt... jeg tror nesten det kan være dette som er årsaken.

Husk å bruke kondom hele tiden neste gang, for det ville vært forferdelig trasig om du ble gravid så ung som du er....

Gjest togli
Skrevet

Mest sansynlig sopp som følge av en uvant greie.. Canesten krem og stikkpiller fåes reseptfritt på apotek. Hjelper det ikke så snakk med lege. (Gutten hadde ikke hatt sex med noen før heller?) Lite sansynlig at det er noe overførbart i så fall.

Men husk at du meget vel kan bli gravid med "å bare prøve noen ganger først for å se om det går". Med max uflaks så har han en liten dråpe ut og så er det gjort.. Bruk kondom HELE tida.

Ah, sopp tenkte jeg ikke på.....

Gjest billo
Skrevet

Med mindre dere er klare for å bli foreldre så bruk ALLTID kondom eller annen beskyttelse ved penitrering.

Så til kløen og svien. Det kan skyldes flere ting. Det kan skyldes at det er første gang. Det kan være at du reagerer på noe i kondomen dere brukte, du kan reagere på hans kroppsvæsker og du kan ha fått soppinfeksjon. Soppinfeksjon behandles ved at du kjøper Canesten, reseptfritt på apotek. Partneren din bør behandles med krem selv om han ikke merker symptomer på sopp. De fleste gutter har sjelden symptomer ved sopp, men han vil kunne smitte deg ved neste samleie om han ikke er behandlet eller dere ikke bruker kondom. Så blir det en evig runddans. Kjøp en pakke med stikkpiller og krem til deg selv og en tube krem til han som du ber han smøre seg med noen ganger hver dag en ukes tid.

Svie og kløe skyldes sjelden noe alvorlig. Da er det andre symptomer som dukker opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...