Gjest Iselin 87 Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Depresjon: Hei jeg er 32år og for 1,5 år siden mistet jeg min moren min brått! Dette var en tung periode som utviklet seg til depresjon. Må nevne at jeg aldri før har hatt episoder med depresjon. Etter 6 mnd oppsøkte jeg min fastlege som mente jeg burde begynne på "setralin bluefish" 50 mg. Ble forbedringer allerede etter 6 uker. Følte etter et par måneder at jeg var velfungerende både på jobb og sosialt igjen. Var aldri sykemeldt fra jobb. Har nå gått på denne medisinen i ca 10 mnd. Ønsket egentlig å slutte etter ca 6 mnd. Problemet mitt er at jeg føler meg ikke helt som meg selv når jeg tar medisinen. Eks: likegyldig, glemsk, trøtt og bare har det liksom helt greit. Har i tillegg til dette lagt på meg ca 8 kg... Noe jeg ikke synes hjelper på. Ikke deprimert men heller ikke glad. men fikk råd om å forsette pga vi er under ivf behandling som de mente kunne ha påvirkning på depresjonen ved negativt resultat. 1 forsøk var ikke positivt og ble svært skuffet/ lei meg. Dette var ca 2 mnd siden. Har siden dette forsøket følt et tilbakefall mht humøret mitt. Skal nå igang med 2. Ivf forsøk om 1,5 mnd . Spørsmålet mitt er egentlig om jeg burde forsette på medisinen eller gradvis trappe ned? Burde jeg isteden bli henvist til psykolog? Har siste tiden bare brukt 25 mg av zoloft isteden for setralin bluefish pga de var tom på apoteket for setralin bluefish.blant dette være grunnen ? Bør man holde seg til et merke eller er det nedtrappingen jeg føler på? Er så forvirret ønsker å slutte på tablettene men redd jeg får tilbakefall dersom vårt 2.forsøk ikke lykkes.Håper du skjønte spørsmålet:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.