Gjest Chalky Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Hei. Jeg har et stoffskifte som er noe for høyt (verdiene lå i øvre grense) og skulle ta en kontrollprøve. Det får jeg gjort i morgen. Jeg har merket at hjertet mitt har dunket veldig raskt og liksom stoppet opp innimellom ganske lenge. Jeg har hypothyreose fra før. Føler meg imidlertid mye mere våken periodevis. Er det farlig å ha et stoffskifte som er litt høyt? 0 Siter
Gjest frillen Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Det er ikke farlig for en tid, men ubehagelig kan det være. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Det er jo ikke farlig så lenge man får medisiner, men i gamle dager da det ikke fantes medisiner så døde folk av det de kalte "stort hjerte" når stoffskiftet hadde vært for høyt noen år. 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Det er ikke farlig for en tid, men ubehagelig kan det være. Hvis det ikke er farlig så vil jeg gjerne ha det som nå. Ubehaget overlever jeg :-) 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Det er jo ikke farlig så lenge man får medisiner, men i gamle dager da det ikke fantes medisiner så døde folk av det de kalte "stort hjerte" når stoffskiftet hadde vært for høyt noen år. jeg vil tro at dette skjedde hvis stoffskiftet var over grensen. Jeg ligger innenfor den grensen, men i "grenseland" ifølge legen. Lurte bare på om det er farlig å være i grenseland over lang tid? Og om denne hurtige, dunkende hjerterytmen er bra over tid? 0 Siter
frosken Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Hvis det ikke er farlig så vil jeg gjerne ha det som nå. Ubehaget overlever jeg :-) ''Hvis det ikke er farlig så vil jeg gjerne ha det som nå. Ubehaget overlever jeg :-)'' Forhøyet stoffskifte medfører økt belastning på hjertet og er av den grunn ikke gunstig. Se http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/skjoldkjertelsykdommer/hoyt-stoffskifte-hypertyreose-1132.html?page=5 0 Siter
Gjest Chalky Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 ''Hvis det ikke er farlig så vil jeg gjerne ha det som nå. Ubehaget overlever jeg :-)'' Forhøyet stoffskifte medfører økt belastning på hjertet og er av den grunn ikke gunstig. Se http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/skjoldkjertelsykdommer/hoyt-stoffskifte-hypertyreose-1132.html?page=5 Da er det kanskje trygt å redusere dosen litt ja. Legen har ferie, men han kommer vel tilbake en vakker dag. Håper jeg overlever i 3 uker til uten å få sånne utstående øyne ihvertfall, det hadde jo vært litt kjipt. Takker for svar :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 jeg vil tro at dette skjedde hvis stoffskiftet var over grensen. Jeg ligger innenfor den grensen, men i "grenseland" ifølge legen. Lurte bare på om det er farlig å være i grenseland over lang tid? Og om denne hurtige, dunkende hjerterytmen er bra over tid? Det er ikke bra så jeg tror du burde gå til legen. Jeg ligger over normalen nå, men har ikke hjertebank i det hele tatt. Men jeg har hatt høyt stoffskifte før og fått behandling for det så da er det greit å ligge i grenseland så lenge man ikke har hjertebank. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.