Gå til innhold

Frykten for å være gravid har tatt overhånd

Anbefalte innlegg

Gjest Lololla
Skrevet

Hei. Jeg er livredd for å være gravid. Det er nesten 7 uker siden jeg kunne ha blitt gravid, og jeg har tatt utallige testet i løpet av den tid. Alle har vært negative. Har til og med vært hos legen og tatt blodprøver, som var negative, og hørt legen si "nå må du bare glemme dette". Men jeg klarer ikke glemme. Og jeg stresser noe voldsomt med dette, og oppdager til stadighet små symptomer, og faller med en gang inn i tankemønsteret igjen, og lar frykten ta overhånd. Jeg sliter med å være meg selv, sliter med å være glad, og hver gang jeg er alene, kommer frykten. Jeg begynner å gå tom for ideer for hvordan jeg kan komme meg forbi dette her. Fordi jeg kan vel ikke være gravid, kan jeg? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe meg selv til å innse dette, og ikke frike ut hver gang kroppen min gjør noe som kunne minne om et symptom på graviditet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderen
Skrevet

Nei, du kan ikke være gravid. Det er helt umulig når graviditetstestene og blodprøvene var negative.

Du er ikke gravid. Du bare kjenner graviditetssymptom fordi du kjenner etter hele tiden.

Finn noe annet å fylle tankene med. Ta en strikk rundt håndleddet. Hver gang du begynner å tenke at du er gravid, så trekk i strikken og slipp, slik at du kjenner smerte. Og så tvinger du deg til å tenke på noe annet.

Skrevet

Nei, du er ikke gravid. Hvis denne frykten har festet seg fullstendig hos deg, bør du kanskje vurdere en psykolog-time? Hvis du stresser sånn med denne tanken, så kan det gå en tid før du får mensen, fordi du kan komme i hormonell ubalanse pga. stresset.

Skrevet

Nei, du er ikke gravid, hvis det er 7 uker siden forrige "sjanse".

Det er ikke SÅ lett å bli gravid. Mange som prøver seriøst, må holde på en stund. Det er bare én kort periode pr. måned muligheten er til stede. Men jeg antar at fornuften din har tatt ferie når det gjelder akkurat dette.

Det beste er å bli veldig opptatt av noe annet, men det er selvfølgelig lett for meg å foreslå. Prøv å finne noe du kan gjøre hver gang grublingen kommer - et eller annet prosjekt du kan gå til og fra. Et triks kan også være å sette av en fast tid til å bekymre seg, f.eks. et kvarter hver kveld. Så sier du til deg selv at du må vente til f.eks. kl. 21, hver gang tankene begynner å kverne.

Gjest togli
Skrevet

Du er IKKE gravid!!

Hvis jeg tenker meg om kan jeg stadig vekk kjenne symptomer på graviditet jeg også - til og med små "spark" i magen.... men jeg er altså IKKE gravid ;)

trollemor;o)
Skrevet

Du har vel fått mer enn mange nok beviser på at du ikke er gravid?

Gjest Solution
Skrevet

Hva er det som ligger bak denne frykten da tror du?

Er det frykten for ikke å ha kontroll eller noe sånt?

serenity777
Skrevet

Høres ut som en bladning av ocd (tvangslidelse) og hypokondri. Jo mere du søker bekreftelse for att du ikke er gravid, jo værre blir det, det er tegn på førstnevnte. Hvis det er ett veldig stort problem som ikke går bort, så kan du spørre legen din om medisin mot tvang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...