Gå til innhold

Sosiale kunnskaper...tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kan ikke lese seg til seg slikt:-) Gå ut å finn venner som tar deg for den du er :-) Folk flest liker særinger som ikke er som "alle andre".

gjør de virkelig det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker :-) Håper noe av det kan være til hjelp også da. Noe av det vanskeligste for meg var å tørre å si fra at jeg ikke hadde det bra, og be om hjelp. (Jeg trodde ikke at noen kunne eller ville hjelpe meg, eller at jeg hadde rett på hjelp, og var ikke engang helt sikker på om jeg trengte hjelp.)

''Noe av det vanskeligste for meg var å tørre å si fra at jeg ikke hadde det bra, og be om hjelp. (Jeg trodde ikke at noen kunne eller ville hjelpe meg, eller at jeg hadde rett på hjelp, og var ikke engang helt sikker på om jeg trengte hjelp.)''

Viktig poeng! Dette tror jeg er vesenlig uansett om det gjelder fysiske, psykiske, sosiale eller praktiske vansker.

Og de aller fleste har medmennesker rundt seg som bryr seg, men det kan være vanskelig om man ikke får et konkret "hint".

Minner meg om da jeg for noen år siden blei henvist til fysioterapi. Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg tar plassen fra verdig trengende. Da jeg satt på venterommet før første time kom det inn en gutt i rullestol, deretter ei dame med rullator som knapt kunne gå...

Jeg unnskyldte meg etter beste evne da jeg kom inn til timen og var egentlig på vei ut. Enden på visa var at jeg var "et skoleeksempel" på dette og hint, og fikk et nytt liv etter ca 6 mnd i fysioterapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...