Gå til innhold

å være selvdestruktiv

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Vil det være det samme som selvskading?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan det være. Selvskading er en destruktiv måte å håndtere noe på. Å være destruktiv innebærer å ta valg som er ødeleggende eller nedbrytende for ens person og ens helse.

Gjest germinate
Skrevet

Det kan det være. Selvskading er en destruktiv måte å håndtere noe på. Å være destruktiv innebærer å ta valg som er ødeleggende eller nedbrytende for ens person og ens helse.

Hm.. Når man gjør slike valg som følge av for vanskelige emosjoner, så betegnes det som selvskading?

Skrevet

Hm.. Når man gjør slike valg som følge av for vanskelige emosjoner, så betegnes det som selvskading?

Da takler du problemene på en destruktiv måte. Selvskading er mer konkret å påføre seg selv fysiske eller psykiske skader, i ulik grad.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har kalt den ganske voldsomme måten jeg pleide å kjefte på og rakke ned på meg selv på tidligere, for selvskading, men det var nok "bare" selvdestruktiv atferd. Aha! Det var forresten den pirkete og underlige væremåten min også, når jeg tenker meg om, den førte ikke til god kontakt med andre, for å si det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...