Gjest germinate Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 Vil det være det samme som selvskading? 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 Det kan det være. Selvskading er en destruktiv måte å håndtere noe på. Å være destruktiv innebærer å ta valg som er ødeleggende eller nedbrytende for ens person og ens helse. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 Det kan det være. Selvskading er en destruktiv måte å håndtere noe på. Å være destruktiv innebærer å ta valg som er ødeleggende eller nedbrytende for ens person og ens helse. Hm.. Når man gjør slike valg som følge av for vanskelige emosjoner, så betegnes det som selvskading? 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 Hm.. Når man gjør slike valg som følge av for vanskelige emosjoner, så betegnes det som selvskading? Da takler du problemene på en destruktiv måte. Selvskading er mer konkret å påføre seg selv fysiske eller psykiske skader, i ulik grad. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 Jeg har kalt den ganske voldsomme måten jeg pleide å kjefte på og rakke ned på meg selv på tidligere, for selvskading, men det var nok "bare" selvdestruktiv atferd. Aha! Det var forresten den pirkete og underlige væremåten min også, når jeg tenker meg om, den førte ikke til god kontakt med andre, for å si det sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.