Madelenemie Skrevet 12. juli 2012 Skrevet 12. juli 2012 Hei! Jeg syns jo det er komisk og jeg smilte for meg selv mye da jeg leste listen i går over hva visse kvinner hadde vært til lege med, også "godtatt" massasje av bryster, bli revet av BH og annet undertøy m.m. En hadde vondt i halsen en annen i en tommel og en annen en fot osv... Jeg skjønner ikke hvordan noen godtar brystmassasje av legen hvis de sier de har vondt i halsen, selv jeg aner ugler i mosen da (det er det det heter og det kommer av ulver i mosen, egentlig fra dansk) Jeg syns det er forferdelig det disse legene gjorde, håper de mister autorisasjonen, men på den andre side er det jo rart hva mange godtar, da mener jeg voksne kvinner og ikke barn. Hvorfor skal man ha gynekologisk undersøkelse når man har vondt i en tommel? En lege bad en venn kle av seg alle klærne ned til undertøyet da hun skulle utredes for asperger syndrom, den samme legen var hyggelig mot meg, i motsetning hadde jeg forlatt legekontoret ved et slikt ønske fra han, det hadde jeg nok skulle måttet tenke gjennom en tid for det er jo meningsløst. Jeg vet fortsatt ikke hvorfor han bad om dette, og min psykiater har heller ikke svart, jeg tror jeg må spørre en gang til. Noe annet er det at en lege på kanskje to meter trykket meg hardt ned i sengen og gjorde ting jeg ikke ønsker å beskrive, det var nødvendig, men jeg syns han kunne tatt seg tid til å forklare for meg istedet for å bruke rå muskelkraft. Jeg likte han godt, men fra da ble jeg skeptisk. 0 Siter
Gjest bæreslynge Skrevet 12. juli 2012 Skrevet 12. juli 2012 Jeg synes ikke du skal være så snar med å dømme og kritisere andre.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juli 2012 Skrevet 12. juli 2012 Dette er ikke noe verken å smile eller le av, Madelenemie! Det er mange som ikke klarer å sette grenser, spesielt overfor en lege som man jo tror og forventer at vet hva han driver med. Dette er svært grove overgrep fra en person man har full tillit til! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Skrevet 12. juli 2012 Dette er ikke noe verken å smile eller le av, Madelenemie! Det er mange som ikke klarer å sette grenser, spesielt overfor en lege som man jo tror og forventer at vet hva han driver med. Dette er svært grove overgrep fra en person man har full tillit til! Hei! Ja jeg forstod det, men det er jo komisk også, jeg mener når man har en vond tå og må få rompemassasje. Det er ikke at dette ikke er alvorlig jeg mente noe om, bare at det virker rart i mitt hodet. Da de foreslo en rekke ting de skulle gjøre med meg på sykehuset, og ikke forklarte meg skikkelig grunnen, dro jeg fra sykehuset, selv om vannet var gått og jeg var gått i fødsel. Jeg tok to busser med overgang i byen, jeg hadde ikke noe ønske om å bli gjort de tingene med. Jeg går hvis jeg ikke skjønner hensikten med en undersøkelse, da må jeg få tid å tenke. Så tenker jeg sikkert kun ut i fra meg selv og har problemer med å skjønne hvordan noen kan la seg underlivsunderøke når man har en vond tommeltott. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Skrevet 12. juli 2012 Jeg synes ikke du skal være så snar med å dømme og kritisere andre.. Hei! Det var det komiske som var poenget, og at jeg syns det var vanskelig å forstå, det var ikke ment som kritikk av kvinnene, jeg skrev jo at legene burde miste autorisasjonen osv... 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 12. juli 2012 Skrevet 12. juli 2012 Hei! Det var det komiske som var poenget, og at jeg syns det var vanskelig å forstå, det var ikke ment som kritikk av kvinnene, jeg skrev jo at legene burde miste autorisasjonen osv... Det er ikke det minste komisk. Det er bare alvorlig når en lege misbruker sin makt og posisjon til å utnytte pasienter på den måten. 0 Siter
miakami Skrevet 12. juli 2012 Skrevet 12. juli 2012 Greia er at man kan bli så sjokkert over at noen forgriper seg på det, at du "fryser" til og klarer ikke reagere i tide. Det kan særlig skje folk som er utsatt for overgrep fra før. Etterpå tenker man at såklart burde man gjort sånn og sånn istedet. 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 12. juli 2012 Skrevet 12. juli 2012 Greia er at man kan bli så sjokkert over at noen forgriper seg på det, at du "fryser" til og klarer ikke reagere i tide. Det kan særlig skje folk som er utsatt for overgrep fra før. Etterpå tenker man at såklart burde man gjort sånn og sånn istedet. En lege er også en autoritet, og man stoler på at de gjør det riktige i en behandlingssituasjon. Mange vil finne seg i mye rart bare en autoritet sier de skal gjøre sånn og slik. 0 Siter
miakami Skrevet 12. juli 2012 Skrevet 12. juli 2012 En lege er også en autoritet, og man stoler på at de gjør det riktige i en behandlingssituasjon. Mange vil finne seg i mye rart bare en autoritet sier de skal gjøre sånn og slik. en gang ble jeg befølt på puppene og i skrittet av en taxisjåfør. jeg var så sjokkert over at en som var på jobb satt der å klådde på meg, at jeg frøs til og klarte ikke reagere. men jeg nektet å betale så klart. i ettertid tenker jeg jo hvorfor i helvete dro jeg ikke til han. men jeg frøs til. det samme skjedde en venninninne som ble befølt på puppene midt på karl johann. jeg måtte jage bort mennene. hun bare frøs til... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 en gang ble jeg befølt på puppene og i skrittet av en taxisjåfør. jeg var så sjokkert over at en som var på jobb satt der å klådde på meg, at jeg frøs til og klarte ikke reagere. men jeg nektet å betale så klart. i ettertid tenker jeg jo hvorfor i helvete dro jeg ikke til han. men jeg frøs til. det samme skjedde en venninninne som ble befølt på puppene midt på karl johann. jeg måtte jage bort mennene. hun bare frøs til... Hei! Huff så slik kan det altså gå, ja da skjønner jeg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Det er ikke det minste komisk. Det er bare alvorlig når en lege misbruker sin makt og posisjon til å utnytte pasienter på den måten. Hei! Jeg mente ikke at selve misbruket var komisk da. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Greia er at man kan bli så sjokkert over at noen forgriper seg på det, at du "fryser" til og klarer ikke reagere i tide. Det kan særlig skje folk som er utsatt for overgrep fra før. Etterpå tenker man at såklart burde man gjort sånn og sånn istedet. Hei! Ja det skjønner jeg. Det er fryktelig at slikt kan skje, jeg håper Norge forfølger disse sakene slik at de ikke kan operere i andre EU land. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 en gang ble jeg befølt på puppene og i skrittet av en taxisjåfør. jeg var så sjokkert over at en som var på jobb satt der å klådde på meg, at jeg frøs til og klarte ikke reagere. men jeg nektet å betale så klart. i ettertid tenker jeg jo hvorfor i helvete dro jeg ikke til han. men jeg frøs til. det samme skjedde en venninninne som ble befølt på puppene midt på karl johann. jeg måtte jage bort mennene. hun bare frøs til... Hei! Det skjedde meg en gang på gaten også, men jeg reagerte instinktivt med sinne og angrep mannen, han var stor, men jeg tror han frøs til is da før han begynte løpe. Så man reagerer forskjellig jeg skjønner det, kanskje hadde jeg selv blitt helt sjokkert om det skjedde på et legekontor, hvem vet? Man vet kanskje ikke det før man har vært i situasjonen selv? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Det skjedde meg en gang på gaten også, men jeg reagerte instinktivt med sinne og angrep mannen, han var stor, men jeg tror han frøs til is da før han begynte løpe. Så man reagerer forskjellig jeg skjønner det, kanskje hadde jeg selv blitt helt sjokkert om det skjedde på et legekontor, hvem vet? Man vet kanskje ikke det før man har vært i situasjonen selv? ''Så man reagerer forskjellig jeg skjønner det, kanskje hadde jeg selv blitt helt sjokkert om det skjedde på et legekontor, hvem vet? Man vet kanskje ikke det før man har vært i situasjonen selv?'' Nettopp - man aner ikke på forhånd hvordan man vil reagere. De fleste av oss tenker vel at "JEG ville nå aldri latt noe slikt skje med meg! Jeg ville gjort motstand!", men når det kommer til stykket så er jeg ikke så sikker på at vi ville klart det allikevel - redselen og forskrekkelsen kan lamme oss skikkelig. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Jeg mente ikke at selve misbruket var komisk da. Jeg skjønner hva du mener! 0 Siter
mussa Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Jeg mente ikke at selve misbruket var komisk da. Hei! At det er ingenting som er komisk eller morsomt med et overgrep, er jo alle her enige om. Det som jeg kanskje tror Madelenemie egentlig (tar meg store friheter her nå, jeg vet det) tenkte på, var at det er et stort MISFORHOLD mellom sykdom og "behandling". Det misforholdet er så drøyt at jeg kan på en måte skjønne at det blir helt tragisk og komisk på en gang, la meg presisere; misforholdet og IKKE selve handlingene. (litt redd for å bli misforstått her Jeg har selv opplevd noe i samme duren, ikke like alvorlig og ikke fra en lege, men en annen autoritet. Jeg opplevde også å fryse helt til... nettopp det at overgrepet blir så i gråsonen gjør at det føles veldig tabubelagt og vanskelig å snakke om, da særlig for barn/ungdom (de var vel 16-17 år i denne saken). Derfor må vi snakke med barn om dette! Hva er en autoritet? Kan de gjøre hva de vil? Skal man høre på hva alle andre sier i alle sammenhenger? Hva sier magefølelsen? Hva gjør man hvis noe føles feil? Er det lov å bare gå? Hva skjer da? Hva er egentlig et overgrep? Når bør man si i fra? osv osv osv Dette er så utrolig viktig... jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal få sagt det tydelig nok !!! Det er så tragisk at det kan være så store misforhold og at man ikke klarer å reagere... Jeg skulle ønske noen hadde snakket med meg om disse tingene når jeg var barn... 0 Siter
Gjest my name is gone Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Personlig så har jeg vært oppe i veldig mange sånne situasjoner. Frisør, drosjesjåfør, trailersjåfør, lærer osv. Det har skjedd sånne ting hele livet mitt hvor noen har tråkket over mine grenser. Jeg har også prøvd å si nei, men ingen hører på meg. Min venninne var en gang vitne til en slik situasjon hvor en drosjesjåfør begynte å klå på meg. Han bare fortsatte selv om jeg sa nei. Da hun sa nei, sluttet han med en gang. Jeg tror det er noe "galt" med meg siden jeg aldri blir hørt når jeg forsøker å sette grenser. Derfor er jeg også redd de gangene jeg skal til lege, tannlege osv. Jeg er redd for at jeg ikke greier å si ifra og sette grenser for meg selv. Har ofte lurt på hva det er jeg gjør som er feil? 0 Siter
miakami Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Det skjedde meg en gang på gaten også, men jeg reagerte instinktivt med sinne og angrep mannen, han var stor, men jeg tror han frøs til is da før han begynte løpe. Så man reagerer forskjellig jeg skjønner det, kanskje hadde jeg selv blitt helt sjokkert om det skjedde på et legekontor, hvem vet? Man vet kanskje ikke det før man har vært i situasjonen selv? jeg har angrepet MANGE på gaten i ettertid. 0 Siter
miakami Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Personlig så har jeg vært oppe i veldig mange sånne situasjoner. Frisør, drosjesjåfør, trailersjåfør, lærer osv. Det har skjedd sånne ting hele livet mitt hvor noen har tråkket over mine grenser. Jeg har også prøvd å si nei, men ingen hører på meg. Min venninne var en gang vitne til en slik situasjon hvor en drosjesjåfør begynte å klå på meg. Han bare fortsatte selv om jeg sa nei. Da hun sa nei, sluttet han med en gang. Jeg tror det er noe "galt" med meg siden jeg aldri blir hørt når jeg forsøker å sette grenser. Derfor er jeg også redd de gangene jeg skal til lege, tannlege osv. Jeg er redd for at jeg ikke greier å si ifra og sette grenser for meg selv. Har ofte lurt på hva det er jeg gjør som er feil? slik har jeg det også, mange menn tror jeg er en åpen sexinvitasjon og de forstår ikke at jeg mener nei når jeg sier nei eller at jeg mener det når jeg sier at jeg bare vil sove. eller de tror det er greit å beføle meg på puppene og i skrittet når jeg tar taxi. de forstår aldri at det er noe galt det de gjør. så jeg skal begynne å gå med niqab. selv om jeg ikke tror på allah. men man må vel gå sånn for at mannfolk ikke tror man er en åpen sexinvitasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.