Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Hei! At det er ingenting som er komisk eller morsomt med et overgrep, er jo alle her enige om. Det som jeg kanskje tror Madelenemie egentlig (tar meg store friheter her nå, jeg vet det) tenkte på, var at det er et stort MISFORHOLD mellom sykdom og "behandling". Det misforholdet er så drøyt at jeg kan på en måte skjønne at det blir helt tragisk og komisk på en gang, la meg presisere; misforholdet og IKKE selve handlingene. (litt redd for å bli misforstått her Jeg har selv opplevd noe i samme duren, ikke like alvorlig og ikke fra en lege, men en annen autoritet. Jeg opplevde også å fryse helt til... nettopp det at overgrepet blir så i gråsonen gjør at det føles veldig tabubelagt og vanskelig å snakke om, da særlig for barn/ungdom (de var vel 16-17 år i denne saken). Derfor må vi snakke med barn om dette! Hva er en autoritet? Kan de gjøre hva de vil? Skal man høre på hva alle andre sier i alle sammenhenger? Hva sier magefølelsen? Hva gjør man hvis noe føles feil? Er det lov å bare gå? Hva skjer da? Hva er egentlig et overgrep? Når bør man si i fra? osv osv osv Dette er så utrolig viktig... jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal få sagt det tydelig nok !!! Det er så tragisk at det kan være så store misforhold og at man ikke klarer å reagere... Jeg skulle ønske noen hadde snakket med meg om disse tingene når jeg var barn... Hei! Du forstod det nok riktig, jeg formulerte meg nok litt klønete, takk 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Jeg skjønner hva du mener! Hei! Takk 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Personlig så har jeg vært oppe i veldig mange sånne situasjoner. Frisør, drosjesjåfør, trailersjåfør, lærer osv. Det har skjedd sånne ting hele livet mitt hvor noen har tråkket over mine grenser. Jeg har også prøvd å si nei, men ingen hører på meg. Min venninne var en gang vitne til en slik situasjon hvor en drosjesjåfør begynte å klå på meg. Han bare fortsatte selv om jeg sa nei. Da hun sa nei, sluttet han med en gang. Jeg tror det er noe "galt" med meg siden jeg aldri blir hørt når jeg forsøker å sette grenser. Derfor er jeg også redd de gangene jeg skal til lege, tannlege osv. Jeg er redd for at jeg ikke greier å si ifra og sette grenser for meg selv. Har ofte lurt på hva det er jeg gjør som er feil? Hei! Det er jo mystisk. Vel det kan være noe man signaliserer som jeg ikke forstår meg på. I en bok om kroppspråk av Live Dusseldorf (tror jeg hun heter) var det er gatebilde med mange mennesker, i et forsøk fra et fengsel i USA ble voldektsforbrytere spurt om hvilke kvinner de ville angrepet, alle plukket ut nøyaktig de samme kvinnene!! Er ikke det rart? Det må derfor bety at noen kvinner signaliserer "noe" som gjør at visse kriminelle oppfatter dette og går til angrep (enten de er overgripere i hvitt eller sånne med tatoveringer) Det er forferdelig, Men denne damen som underviser i kroppspråk vet mer om hva det er, hvis du er interessert bør du lese boken og gå på kurs hos henne, jeg personlig sluttet på kurset da jeg ble frustrert av å ikke skjønne meg på disse ansiktene hun presenterte. Det var bilder med overskifter over feks sint eller sur og mye annet, men saken for meg er at det ikke står noen forslag til daglig over menneskers hode, så jeg kan jo ikke da gjette det. 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Personlig så har jeg vært oppe i veldig mange sånne situasjoner. Frisør, drosjesjåfør, trailersjåfør, lærer osv. Det har skjedd sånne ting hele livet mitt hvor noen har tråkket over mine grenser. Jeg har også prøvd å si nei, men ingen hører på meg. Min venninne var en gang vitne til en slik situasjon hvor en drosjesjåfør begynte å klå på meg. Han bare fortsatte selv om jeg sa nei. Da hun sa nei, sluttet han med en gang. Jeg tror det er noe "galt" med meg siden jeg aldri blir hørt når jeg forsøker å sette grenser. Derfor er jeg også redd de gangene jeg skal til lege, tannlege osv. Jeg er redd for at jeg ikke greier å si ifra og sette grenser for meg selv. Har ofte lurt på hva det er jeg gjør som er feil? Jeg tror ikke du gjør noe galt i det hele tatt. Det er disse mennene som på en eller annen måte fanger opp hvem som er lettere ofre. Det må ha med mer enn oppførsel og kroppspråk å gjøre. 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 slik har jeg det også, mange menn tror jeg er en åpen sexinvitasjon og de forstår ikke at jeg mener nei når jeg sier nei eller at jeg mener det når jeg sier at jeg bare vil sove. eller de tror det er greit å beføle meg på puppene og i skrittet når jeg tar taxi. de forstår aldri at det er noe galt det de gjør. så jeg skal begynne å gå med niqab. selv om jeg ikke tror på allah. men man må vel gå sånn for at mannfolk ikke tror man er en åpen sexinvitasjon. Hvordan er det i land der det er vanlig at kvinner bruker niqab. Er det mindre overgrep mot kvinner, mon tro? 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Det er jo mystisk. Vel det kan være noe man signaliserer som jeg ikke forstår meg på. I en bok om kroppspråk av Live Dusseldorf (tror jeg hun heter) var det er gatebilde med mange mennesker, i et forsøk fra et fengsel i USA ble voldektsforbrytere spurt om hvilke kvinner de ville angrepet, alle plukket ut nøyaktig de samme kvinnene!! Er ikke det rart? Det må derfor bety at noen kvinner signaliserer "noe" som gjør at visse kriminelle oppfatter dette og går til angrep (enten de er overgripere i hvitt eller sånne med tatoveringer) Det er forferdelig, Men denne damen som underviser i kroppspråk vet mer om hva det er, hvis du er interessert bør du lese boken og gå på kurs hos henne, jeg personlig sluttet på kurset da jeg ble frustrert av å ikke skjønne meg på disse ansiktene hun presenterte. Det var bilder med overskifter over feks sint eller sur og mye annet, men saken for meg er at det ikke står noen forslag til daglig over menneskers hode, så jeg kan jo ikke da gjette det. Dette med det gatebildet og voldtektsmennene sier jo noe om at man må slutte å skylde på kvinnens oppførsel og grensesetting som det eneste grunnen til at overgrep skjer eller skjer flere ganger den samme personen. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Dette med det gatebildet og voldtektsmennene sier jo noe om at man må slutte å skylde på kvinnens oppførsel og grensesetting som det eneste grunnen til at overgrep skjer eller skjer flere ganger den samme personen. Hei! Ja det er klart. Vil du ha navn på bok og forfatter? Der står denne undersøkelsen, veldig tankevekkende. Jeg ble forbauset for jeg kunne ikke selv se hva som gjorde noen kvinner til mer sannsynlige ofre enn andre, men jeg mener huske at det hadde mye med kroppsholdning, altså at de som utviste styrke/selvsikkerhet/ureddhet var de de kriminelle mennene unngikk. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Dette med det gatebildet og voldtektsmennene sier jo noe om at man må slutte å skylde på kvinnens oppførsel og grensesetting som det eneste grunnen til at overgrep skjer eller skjer flere ganger den samme personen. Hei! Forfatter av boken er Live Bressendorf Lindseth 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Skrevet 13. juli 2012 Dette med det gatebildet og voldtektsmennene sier jo noe om at man må slutte å skylde på kvinnens oppførsel og grensesetting som det eneste grunnen til at overgrep skjer eller skjer flere ganger den samme personen. Hei! Her er de to forskerne Greyson and Morris. og noen artikler.. http://www.psychologytoday.com/articles/200812/marked-mayhem http://www.protectivestrategies.com/victim-selection.html http://www.scribd.com/doc/35330362/Attracting-Assault-Victims-Nonverbal-Cues-Grayson-Stein Hvis du søker på dem kommer det opp mye, jeg fant ikke akkurat bilde de viste for de kriminelle, men hvis du leter litt på nettet finner du det nok. 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Her er de to forskerne Greyson and Morris. og noen artikler.. http://www.psychologytoday.com/articles/200812/marked-mayhem http://www.protectivestrategies.com/victim-selection.html http://www.scribd.com/doc/35330362/Attracting-Assault-Victims-Nonverbal-Cues-Grayson-Stein Hvis du søker på dem kommer det opp mye, jeg fant ikke akkurat bilde de viste for de kriminelle, men hvis du leter litt på nettet finner du det nok. Takk for linker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.