Gå til innhold

Selv om ingen vil tro det!

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Den siste tiden nå er fylt med slike forandringer/ ekstreme forandringer, at jeg knapt tror det selv. Bedre skrevet jeg har problemer med å forstå endringene.

Jeg skal ikke skrive mye om det, men gi noen eksempler:

Til min manns sjokk, oppsperrede øyne, åpne munn og utrop da jeg en dag hadde ringt rundt til ulike maskinutleiere. Da min datter sa "mamma har sittet i telefon i dag og hun lo så mye" ja det gjorde jeg, jeg lo til mennene som lurte på hvem som skulle gjøre denne grisejobben i regnvær, jeg sa det var meg og da lo vi osv... Det var hyggelige telefonsamtaler.

Jeg snakker med så mange mennesker at ingen som ser meg nå, vil skjønne hva som er skjedd, min familie skjønner det ikke!

Da min mann sa i går, "glemte å si at jeg inviterte noen venner til fredag" så sa jeg raskt og kvikt mens jeg så opp fra det jeg holdt på med, "så hyggelig, det er fint". så fortsatte jeg å skrive og min mann sa høyt "HÆÆÆ" og min datter sa "Hva har skjedd med mamma?" og jeg selv tenkte, " ja hva har skjedd med meg?"

Jeg er så lykkelig, jeg snakker med mennesker helt ukomplisert og uten manuskript og oppskrift, jeg reiser rundt, stiller spørsmål, ler og alt er nå så enkelt.

Hvis et menneske hadde sett meg nå og før, ville de trodd det var noen som lignet eller lurt på hva som er skjedd. Jeg ville nok aldri fått asperger syndrom i denne tilstanden. Likevel tror min psykiater at jeg fortsatt har asperger syndrom.

Siden jeg går på dette oksytocinet må det være forklaringen, men jeg har lurt på nå et par dager, kan min psykiater fastholde diagnosen nå? Hvis hun tar vekk medisinen vil alt bli som før, det skjønner jeg, jeg har sagt det må hun ikke finne på å gjøre, men har man asperger syndrom når man er sosial, utadvendt og finner ord man ikke fant før.

Det er kun en bivirkning, jeg forelsker meg hele tiden i alle menn som hjelper meg, dette tror jeg ikke er bra, da jeg jo er gift og en sykepleier sa at jeg kan oppleves flørtete dette da jeg forklarte hendelsen i parkeringshuset for henne (??? jeg er ikke en flørtedame, vet ikke hva flørt er ?) (jeg er trofast og forbinder flørt med noe negativt, er det ikke det?)

Men mannen som hjalp meg i parkeringshuset fikk jeg varme følelser for, og mannen på Leimax AS kjente jeg de samme følelsene for, og dette er IKKE slik jeg pleier være, dette er det man kan kalle en alvorlig bivirkning for en gift kvinne. Butikkdamen ville jeg klemme, da jeg ble så glad i henne, plutselig, og min psykiater bøyde jeg meg frem for å klemme, da jeg heldigvis raskt kom til fornuft og samling og ikke av ønske men fordi jeg vet å oppføre meg strammet meg opp og rakte hånden fram, slik prosedyren er.

Heldigvis for mennene at jeg har impulskontroll, men jeg ser stadig menn som jeg blir glad i, og i dag hos Leimax var det ikke så greit for mens jeg smilte til mannen og nesten begynte å le, så han alvorlig på meg, jeg syns han var tiltrekkende han hjalp meg og da han så hendene mine og viste sympati for smerten den der jordfreseren hadde laget, oppstod den der øre følelsen i meg.

Dette er alvorlig, men jeg vil altså heller være forelsket i menn enn å ha autisme og vansker med det sosiale, men jeg hadde IKKE forventet at jeg skulle bli så glad i alle.

Jeg tror ikke man skal gi oksytocin til mennesker uten impulskontroll.

Min mann syns jeg er deilig nå, det syns han fordi jeg ler så mye og liker at han stryker på meg, han vet ikke at jeg forelsker meg i dem jeg treffer, at jeg ser mennesker i øynene at det ikke stikker mer og at jeg tuller rundt. Han noterer også, jeg vet ikke hva, men sikkert at jeg er så glad, og ringer telefoner og er mer tilstedet, min mann sier jeg er frisk nå, og jeg føler meg ikke autistisk mer, ikke kontaktsvak, jeg er jo så glad i alle jeg treffer.

Håper noen skjønner hva som skjer, jeg skjønner det ikke helt, men jeg har opplevd noe lignende før, når jeg ammet mine barn, men da var min kjærlighet liksom mot dem, nå går jeg rundt og forelsker meg i mennesker jeg ikke burde forelske meg i.

Det føles som forelskelse, for jeg ble varm i kinnene og fikk en sitrende følelse gjennom hele kroppen da mannen tok mine hender, jeg lukket øynene og lo, jeg lo mye, han bare så på meg, jeg tror han ble forundret, det ble jeg jo selv.

Jeg måtte dele dette med noen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

22

• jubalong70

5

• Katt-ja

2

• EnolaGay

2

Skrevet

Nå fikk du meg til å le høyt så ungene ser rart på meg... :0D

Jeg tror at alt er helt i orden så lenge du minner deg selv på at det ikke er så lurt å klå på folk, eller si noe høyt om disse varme følelsene.

Faktisk ble jeg litt misunnelig.. det hørtes deilig ut å ha det slik.. her jeg sitter i regnet med masse unger som lager spetakkel og kjeder seg...

Skrevet

Det var litt av en bivirkning! ;-D Husk at du ikke må ta uanstendig mye på fremmede folk!

Madelenemie
Skrevet

Nå fikk du meg til å le høyt så ungene ser rart på meg... :0D

Jeg tror at alt er helt i orden så lenge du minner deg selv på at det ikke er så lurt å klå på folk, eller si noe høyt om disse varme følelsene.

Faktisk ble jeg litt misunnelig.. det hørtes deilig ut å ha det slik.. her jeg sitter i regnet med masse unger som lager spetakkel og kjeder seg...

Hei!

Det gjør jeg også :) så er vi i samme båt :) (hvis du skjønner hva jeg mener)

Jeg har jordfrest hagen så jeg har vannblemmer, jeg overfalt min mann bakfra, og jeg dusjet nå selv om min manns venner kommer, som ingenting, jeg kjenner ikke meg selv igjen...

Jeg pleier urolig å gå frem og tilbake og si, "Ja nå er det 20 min igjen til de kommer" og slik driver jeg nedtelling mens jeg av og til sier til meg selv og alle at "dette går jo helt fint".

Men som overskriften sier, jeg vet dere nok ikke tror jeg er kvitt asperger syndrom, uansett har jeg det bra, men hvis Børge Holden og andre kritikere ser/snakker med meg nå, vil de tenke sitt om Ullevåls sykehus sine psykiatere.

Det er jeg i vertfall sikker på :)

Skrevet

Hei!

Det gjør jeg også :) så er vi i samme båt :) (hvis du skjønner hva jeg mener)

Jeg har jordfrest hagen så jeg har vannblemmer, jeg overfalt min mann bakfra, og jeg dusjet nå selv om min manns venner kommer, som ingenting, jeg kjenner ikke meg selv igjen...

Jeg pleier urolig å gå frem og tilbake og si, "Ja nå er det 20 min igjen til de kommer" og slik driver jeg nedtelling mens jeg av og til sier til meg selv og alle at "dette går jo helt fint".

Men som overskriften sier, jeg vet dere nok ikke tror jeg er kvitt asperger syndrom, uansett har jeg det bra, men hvis Børge Holden og andre kritikere ser/snakker med meg nå, vil de tenke sitt om Ullevåls sykehus sine psykiatere.

Det er jeg i vertfall sikker på :)

Jeg blir nok ikke kvitt problemet med hofta mi med det første heller. Men så lenge jeg ikke gjør de tingene som gir meg vondt, så går det fint å leve med den. ;0)

Jeg tror du får tenke på samme vis om aspergeren din, den er der, men så lenge du tar medisin og føler deg bra, så gjør det ikke noe.

Og jeg tror folka på sykehuset både blir glade for din del, og ser muligheten til å hjelpe andre på samme måte!

Madelenemie
Skrevet

Det var litt av en bivirkning! ;-D Husk at du ikke må ta uanstendig mye på fremmede folk!

Hei!

jeg tar ikke på noen, jeg vet å oppføre meg.

Mannen på Chlas Ohlson i dag smilte jeg til, jeg syns også han var tiltrekkende, selv om han ikke var spesielt imøtekommende, mannen på den andre siden smilte imidlertid til meg, jeg smilte til han, også ble også han tiltrekkende, jeg lo når jeg gikk og sa "Ja ha en god dag og takk for hjelpen". Jeg pleier ikke være sånn, jeg er kort, smiler alltid, men ser ikke i øynene, spøker ikke, finner ikke ordene, men det gjør jeg tydeligvis nå.

Heldigvis som jeg skrev jeg har kontroll på meg selv.

Men jeg er usikker på hva min mann ville mene om dette?

Er det ikke slik at flørting for en gift person er utekkelig og ikke bør skje? Jeg har ingen erfaring med slik oppførsel og må begynne å tenke på dette, jeg vil ikke virke flørtene for det er vel ukorrekt oppførsel?

Men jeg er så glad i alle.

Madelenemie
Skrevet

Jeg blir nok ikke kvitt problemet med hofta mi med det første heller. Men så lenge jeg ikke gjør de tingene som gir meg vondt, så går det fint å leve med den. ;0)

Jeg tror du får tenke på samme vis om aspergeren din, den er der, men så lenge du tar medisin og føler deg bra, så gjør det ikke noe.

Og jeg tror folka på sykehuset både blir glade for din del, og ser muligheten til å hjelpe andre på samme måte!

Hei!

Takk :)

Ja ja det er vel sånn, men hvis det går slik vil virkelig ingen skjønne på hvilket grunnlag man setter denne diagnosen.

Jeg føler ikke nå at jeg trenger parkeringsbevis for forflytnmingshemmede, jeg er jo så glad og avslappet og jeg snakker jo bare med mennesker så da kan jeg jo parkere lenger unna når alt er blitt så enkelt.

Jeg skal i vertfall meddele min psykiater om dette, at hvis det går slik så får hun vurdere både den ene og den andre støtteordningen samt diagnose, jeg skal høre med min psykiater hvordan hun ser på dette. Nå vil jeg ikke være med på den der placebokontrollen, den kan hun gjøre på noen andre.

Gjest fu3op
Skrevet

Det du beskriver minner meg om hvordan jeg er når jeg er hypoman. Jeg flirter lett, og får lett forelskede følelser for menn. Jeg er glad og blid, prater lett og synes livet er herlig. Akkurat som om jeg er lettere beruset, alt er gøy og alt er bra. Jeg kan også lett bli fysisk...

Jeg skjønner godt at menn tenner på slikt... Men heldigvis vet jeg å trekke meg før det blir alvor. Jeg er da gift, og jeg er kristen.

Madelenemie
Skrevet

Det du beskriver minner meg om hvordan jeg er når jeg er hypoman. Jeg flirter lett, og får lett forelskede følelser for menn. Jeg er glad og blid, prater lett og synes livet er herlig. Akkurat som om jeg er lettere beruset, alt er gøy og alt er bra. Jeg kan også lett bli fysisk...

Jeg skjønner godt at menn tenner på slikt... Men heldigvis vet jeg å trekke meg før det blir alvor. Jeg er da gift, og jeg er kristen.

Hei!

Jeg går på oksytocin, og jeg liker ikke akkurat dette, da jeg ikke vet hvordan det er med den saken der.

Men jeg liker at det er lettere å være sosial, det er fint-

Men jeg er som du gift og vet hvordan man skal oppføre seg, jeg blir mer overrasket over at jeg har fått slike følelse ovenfor andre.

Skrevet

Det er da ikke noe galt i å smile og komme med hyggelige kommentarer som takk for hjelpen og ha en god dag osv.

Om du synes det er flørtete å hilse og smile til menn, er det mange som flørter, både gifte og single - og det er helt greit.

Da flørter mannen min og jeg med andre, uten at vi legger noe mer i det. Om man føler seg tiltrukket av andre mennesker, er det ikke noe galt i det, så lenge man ikke nører oppunder disse følelsene.

Med det mener jeg å oppsøke situasjoner eller folk bevisst for at man kan komme i kontakt med en man føler seg tiltrukket av, og håper at det kan skje noe mer.. Det er absolutt ikke greit, og det tror jeg heller ikke at du noen gang kommer til å gjøre.

Gjest fu3op
Skrevet

Hei!

Jeg går på oksytocin, og jeg liker ikke akkurat dette, da jeg ikke vet hvordan det er med den saken der.

Men jeg liker at det er lettere å være sosial, det er fint-

Men jeg er som du gift og vet hvordan man skal oppføre seg, jeg blir mer overrasket over at jeg har fått slike følelse ovenfor andre.

Jeg fikk en tanke om at det kanskje kunne være sånn at de som blir hypomane for en kortere tid har overskudd av hormonet Oytocin? Og når kroppen kvitter seg med overskuddet, så blir man normal igjen?

Men hva forårsaker overproduksjonen i utgangspuktet, tro? Og går det an å få underskudd, er det derfor en blir deprimert?

Vel, vel, ikke ok å gruble på sånt så seint en fredagskveld. Det har lett for å bli veldig dumme tanker da.

Gjest Ødelagt58
Skrevet

Hei!

Takk :)

Ja ja det er vel sånn, men hvis det går slik vil virkelig ingen skjønne på hvilket grunnlag man setter denne diagnosen.

Jeg føler ikke nå at jeg trenger parkeringsbevis for forflytnmingshemmede, jeg er jo så glad og avslappet og jeg snakker jo bare med mennesker så da kan jeg jo parkere lenger unna når alt er blitt så enkelt.

Jeg skal i vertfall meddele min psykiater om dette, at hvis det går slik så får hun vurdere både den ene og den andre støtteordningen samt diagnose, jeg skal høre med min psykiater hvordan hun ser på dette. Nå vil jeg ikke være med på den der placebokontrollen, den kan hun gjøre på noen andre.

Er du manisk nå? Eller hypoman?

Madelenemie
Skrevet

Jeg fikk en tanke om at det kanskje kunne være sånn at de som blir hypomane for en kortere tid har overskudd av hormonet Oytocin? Og når kroppen kvitter seg med overskuddet, så blir man normal igjen?

Men hva forårsaker overproduksjonen i utgangspuktet, tro? Og går det an å få underskudd, er det derfor en blir deprimert?

Vel, vel, ikke ok å gruble på sånt så seint en fredagskveld. Det har lett for å bli veldig dumme tanker da.

Hei!

Ja jeg har tenkt på noe av det samme...

Min mann har en venninne som elsker/forsleker seg i alle.

Han har prøvd å korrigere henne si "du mener du er glad i" men hun fastholder "nei jeg er fortsatt forelsket i alle mine ekser".

Jeg sa til min mann i dag, hun har det altså som meg, nå, kanskje hun har mer oksytocin er de fleste?

I vertfall noe å tenke/undersøke...

Jeg er på fjellet nå og jeg har det så fint med min mann :)

Madelenemie
Skrevet

Er du manisk nå? Eller hypoman?

Hei!

:) jeg er langt fra det, men... :) jeg er ganske annerledes med denne oksytocinen og da jeg fortalte min mann dette i dag så han ikke glad ut, og... jeg lurer på hvorfor.

Jeg er ikke utro eller har vært med noen andre menn enn han, jeg er trofast og ærlig. Men da jeg sa til han i dag at jeg føler meg så foreslket i så mange, ja så så han ikke glad ut, men kanskje tok jeg feil for da jeg sa "er du sur?" så sa han "hva skal jeg være sur for?", men han så ikke på meg... så jeg ble litt sånn usikker.

Gjest Ødelagt58
Skrevet

Hei!

:) jeg er langt fra det, men... :) jeg er ganske annerledes med denne oksytocinen og da jeg fortalte min mann dette i dag så han ikke glad ut, og... jeg lurer på hvorfor.

Jeg er ikke utro eller har vært med noen andre menn enn han, jeg er trofast og ærlig. Men da jeg sa til han i dag at jeg føler meg så foreslket i så mange, ja så så han ikke glad ut, men kanskje tok jeg feil for da jeg sa "er du sur?" så sa han "hva skal jeg være sur for?", men han så ikke på meg... så jeg ble litt sånn usikker.

Du må aldri si til din mann at du er forelsket i noe andre! Det er fy-fy. Du kan si til dine venninder at du er avstandsforelsket eller noe,men aldri til din mann,da vil han føle seg sveket.

På samme måte ville aldri din mann inrømmet at han kunne være forelsket i en værfame på tv2 eller noe..Dette er tabu innen ekteskap og sambo.

Skrevet

Hei!

Men vil ikke høre at partneren er forelsket i andre så akkurat det må du ikke si. Du kan heller si at du føler deg så lykkelig og at du har truffet så mange hyggelige mennesker. :o)

Og det å smile, takke for hjelpen og ønske andre en hyggelig dag er ikke å flørte, det er bare vanlig folkeskikk og trivelig oppførsel. :o)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Hadde du selv likt om din mann fortalte deg at han var forelsket i mange?

Jeg synes også du virker hypoman.

Madelenemie
Skrevet

Du må aldri si til din mann at du er forelsket i noe andre! Det er fy-fy. Du kan si til dine venninder at du er avstandsforelsket eller noe,men aldri til din mann,da vil han føle seg sveket.

På samme måte ville aldri din mann inrømmet at han kunne være forelsket i en værfame på tv2 eller noe..Dette er tabu innen ekteskap og sambo.

Hei!

Takk for rådet og informasjonen.

Madelenemie
Skrevet

Men vil ikke høre at partneren er forelsket i andre så akkurat det må du ikke si. Du kan heller si at du føler deg så lykkelig og at du har truffet så mange hyggelige mennesker. :o)

Og det å smile, takke for hjelpen og ønske andre en hyggelig dag er ikke å flørte, det er bare vanlig folkeskikk og trivelig oppførsel. :o)

Hei!

Okey, ja det var dumt av meg, men kanskje jeg bruker ordet forelsket feil for jeg har bare vært sammen min mann så jeg har liten erfaring med slike følelser..

Takk

Madelenemie
Skrevet

Hadde du selv likt om din mann fortalte deg at han var forelsket i mange?

Jeg synes også du virker hypoman.

Hei!

Det betyr jo bare at man liker..

:) ja ja sikkert feil av meg da.

Diagnostisering gjør min psykiater :) Heldigvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...