Gå til innhold

Mer energi

Anbefalte innlegg

Gjest Zyprexus
Skrevet

Hei!

Jeg er frisk psykisk, men sliter fortsatt med at jeg blir sliten om jeg er ute på litt. F.eks etter en 2 timers kjøretur. Eller om jeg er ute på andre ting. Hva kan jeg gjøre for å få mer energi? Om jeg venner meg til å gjøre mye, vil det bli bedre etterhvert? Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zyprexus
Skrevet

Må også legge til at jeg lett får vondt i hodet etter at jeg har gjort en del.

Skrevet

Har du gode søvnrutiner slik at du får sovet ut på nettene? Hviler du noe på dagen? Jo mer du hviler og sover desto trøttere blir du, jeg ville begyntmed å stable på plass faste rutiner for søvn, deretter unngått alt av hvile på dagtid uansett hvor mye du har lyst til å krype under et pledd. Forsøk deg litt frem og se om det kan hjelpe. Jeg har også tro på at det å komme seg ut i frisk luft kan virke svært oppkvikkende, det samme kan sies om mat med mindre raske karbohydrater og sukker.

Skrevet

Jeg går en time hver dag.Er det noe proplem?

Gjest Zyprexus
Skrevet

Har du gode søvnrutiner slik at du får sovet ut på nettene? Hviler du noe på dagen? Jo mer du hviler og sover desto trøttere blir du, jeg ville begyntmed å stable på plass faste rutiner for søvn, deretter unngått alt av hvile på dagtid uansett hvor mye du har lyst til å krype under et pledd. Forsøk deg litt frem og se om det kan hjelpe. Jeg har også tro på at det å komme seg ut i frisk luft kan virke svært oppkvikkende, det samme kan sies om mat med mindre raske karbohydrater og sukker.

Takk for svar! :)

Jeg er av typen som sitter oppe lenge om kvelden og sover så lenge jeg kan om morgenen. Klarer liksom ikke å komme meg i seng. Kan det hjelpe å legge seg tidligere og stå opp tidligere? Sover aldri på dagen, men om kvelden ligger jeg stort sett på sofaen når jeg ser tv eller leser. Sover ikke da.

Skrevet

Jeg er av typen som sitter oppe lenge om kvelden og sover så lenge jeg kan om morgenen. Klarer liksom ikke å komme meg i seng. Kan det hjelpe å legge seg tidligere og stå opp tidligere? Sover aldri på dagen, men om kvelden ligger jeg stort sett på sofaen når jeg ser tv eller leser. Sover ikke da.

Usikker hvor stor effekt det vil ha siden du ikke sover eller hviler på dagtid men rutiner er definitivt viktig. Jeg ville kuttet ned på morgensovingen noen timer, kom deg opp på en fast tid hver dag og legg deg heller når du føler for. Prøv det ut kombinert med et blikk på kostholdet og sammen med frisk luft.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det kommer seg etterhvert, men det kan ta litt tid. Man må rett og slett trene seg opp.

Gjest germinate
Skrevet

''Kan det hjelpe å legge seg tidligere og stå opp tidligere? ''

Definitivt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...