Gå til innhold

Opplevd nesten-bilulykke, føler meg ikke trygg som passasjer. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Joar S. Birkeland
Skrevet

Hei! Jeg har fått et problem som plager meg. I det siste, så har jeg vært ute for noen farlige situasjoner i bil, der jeg selv ikke har vært sjåfør, men passasjer. I ettertid av disse hendelsene, så føler jeg at jeg ikke føler meg trygg nok når jeg er passasjer, særlig i begynnelsen. F.eks: Nærmer "vi" oss et kryss, så begynner jeg å tenke på om han ikke har for stor fart og om det ikke er på tide å bremse ned snart, selv om det er god tid igjen før det hele er nødvendig. Etter hvert som vi nærmer oss krysset mer og mer, så blir jeg engstelig, og til slutt, så er det som om hodet bare går amok. Det føles ut akkurat som jeg sitter i en berg- og dalbane. Når han/hun har bremset ned og kjørt gjennom krysset, er alt over. Og når det går en stund, og jeg har vendt meg til kjørestilen til sjåføren, ja, da går det over til det normale. Som om det ikke skulle vært noe problem i det hele tatt. Dette skjer ikke om jeg selv er bak rattet, og det er verst når jeg sitter i baksetet (det er da jeg føler jeg har minst kontroll). Jeg har aldri opplevd lignende, før nå i de siste ukene. Jeg har alltid elsket å være med på biltur, og har aldri vært bilsyk før. Jeg liker fortsatt å sitte på i bil, men jeg vil helst kjøre selv. Så mitt spørsmål er: Hva kan jeg gjøre for å få has på dette? Jeg vil helst slippe å oppleve dette, for det er en veldig ubehagelig opplevelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mareritt om bil
Skrevet

Håper du får gode svar på dette. Har det som deg og det er fælt. Hater bil og har sluttet å kjøre selv, etter en del dramatikk. Er også livredd når barna/ungdommene er ute og kjører. Og stoler ikke på noen sjåfører.

Ikke lett å unngå bil helt heller, da kommer man ikke langt:-(

Men bilangsten gjør livet vanskelig.

Lykke til for deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...