Gå til innhold

NHD: ang eupf

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

I et innlegg om eupf skriver du følgende:

''Hvis en så totalt går i vranglås, regredierer, blir svart/hvittenkende og småparanoid ved motgang, er dette et klart tegn på eupf.''

1. Er dette borderlinetypen?

2. Er det vanlig at man retter de negative emosjonene inn mot seg selv og ikke andre (enn behandler)?

Videoannonse
Annonse
Gjest germinate
Skrevet

Korrigering til punkt 2:

Om det er vanlig at man ikke utagerer de negative følelsene, men holder dem for seg selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Korrigering til punkt 2:

Om det er vanlig at man ikke utagerer de negative følelsene, men holder dem for seg selv.

Hvis en holder ting for seg selv og ikke utagerer noe, er det ingen som merker noe som helst, og da er det definitivt ikke eupf.

Gjest germinate
Skrevet

Hvis en holder ting for seg selv og ikke utagerer noe, er det ingen som merker noe som helst, og da er det definitivt ikke eupf.

Hm..

Men man sliter jo like fullt for det... og det kan være meget smertefullt.. Man kan ha en vilje av stål, mener jeg, og være fast bestemt på at man ikke skal vise det for noen - selv om det er veldig mye inne i en som sier at en skal eksplodere.

Gjest germinate
Skrevet

Trodde forresten det var slik at det kunne være en pf om man selv led under det og/ELLER at andre led...

Men da har jeg sikkert misforstått?

Gjest germinate
Skrevet

Sorry, nå blir det flere innlegg fra meg. Ikke meningen å mase.

Men hvis man viser det på nettet da.. utagerer altså.. fordi man her tør. Snakker man om eupf i slike tilfleller?

Skrevet

Men hvis man viser det på nettet da.. utagerer altså.. fordi man her tør. Snakker man om eupf i slike tilfleller?

En kan ikke stille diagnosen kun basert på nettadferd, men en kan få sterke indisier.

Gjest germinate
Skrevet

En kan ikke stille diagnosen kun basert på nettadferd, men en kan få sterke indisier.

Få sterke indisier om hva...?

(jeg søkte opp ordet og fant "grunn til mistanke").

Skrevet

Få sterke indisier om hva...?

(jeg søkte opp ordet og fant "grunn til mistanke").

eupf :-)

Gjest maiapril
Skrevet

''Men hvis man viser det på nettet da.. utagerer altså.. fordi man her tør. Snakker man om eupf i slike tilfleller?''

Jeg har vært redd for at jeg har eupf siden jeg kan være utagerende på nett. Men i virkeligheten er jeg snill som et lam ;) og det har aldri vært noe funn om eupf når disse lærde innenfor psykiatri/psykologi har utredet meg.

Men likevel undrer jeg pga min adferd her inne... Men samme kan det vel være. Diagnose eller ikke. Hovedsaken er jo hvordan en fungerer sammen med andre mennesker i virkeligheten. Og jeg fungerer da helt ok da. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...