Gå til innhold

Orker snart ikke mer,hva er vitsen.

Anbefalte innlegg

Gjest Ødelagt58
Skrevet

Føler meg sliten.Samma hvor mye jeg sover.

Ingen hjelp å få fra familie og venner.

Ingen hjelp å få fra Nav,før jeg har ryddet huset.

Mine sønner på 26 og 27 gir blaffen.

Har så mye som skulle vært gjort at jeg føler meg helt handlingslammet.

Har blitt tvslave og data/Internettslave.

Har ekstremt store mindreverdighetskomplekser.

Har mistet alt som heter vilje.

Har gitt opp.

Er værsjuk.Sol hjelper ikke.

Ingenting interresserer meg.Utenom film nyheter,biler og data.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kan du få hjelp til å rydde huset?

Forstår at det ikke er lett, livet krever sitt. Og når man bare har seg selv så må man ingenting, da blir det vel ikke gjort noe heller.

Skrevet

'' Ingenting interresserer meg.Utenom film nyheter,biler og data.''

Nå ble jeg fornærmet på vegne av katten din!! :P

Men....kan du ikke sette deg noen delmål - ordne opp i litt hver dag - et rom/hjørne av gangen? Ikke sette for ambisiøse mål som ikke du klarer, men bare komme _litt_ videre hver dag?

Gjest Ødelagt58
Skrevet

Kan du få hjelp til å rydde huset?

Forstår at det ikke er lett, livet krever sitt. Og når man bare har seg selv så må man ingenting, da blir det vel ikke gjort noe heller.

Stemmer.Og når man mangler tenner i overmunnen og sikkert lukter vondt,holder man jo alle kvinner på 2 meters avstand.Da har jeg løst det problemet.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Stemmer.Og når man mangler tenner i overmunnen og sikkert lukter vondt,holder man jo alle kvinner på 2 meters avstand.Da har jeg løst det problemet.

Klarer du ikke dusje en gang?

Og du bør jo gå til tannlegen. Men det bør jo jeg og før mine tenner detter ut. Er et ork det og lite hyggelig.

Skrevet

Du virker dårligere enn du var for en månedstid siden? Har du økt eller redusert på medisinene siden sist?

Det som kan hjelpe når du kjenner deg helt lammet er å sette deg ned og lage en liste, alt blir så uendelig mye enklere når man gjør det konkret. Lag deg en liste; gjerne flere små aktiviteter og fremfor å skrive "gjøre rent hus" kan du skrive "vaske gulv".

Jeg synes nicket ditt er grusomt og jeg synes du skal forsøke å være litt bevisst på hvordan du ser på deg selv fordi du speiler det i møte med andre. Med mindre du er helt ok med at andre ser på deg som ødelagt og bortreist, noe som uansett ville være trist.

Skrevet

Da anser vel NAV deg for i stand til å rydde huset, så hvorfor ikke prøve på akkurat det?

Du kan ikke få det som i interiørkatalogene innen helgen, men du kan få det til å se bedre ut. Lag en liste med de enkleste tingene øverst og gjør litt om gangen.

Gjør som hovedpersonen i "Gutter er gutter" (karakteren til Hugh Grant), som var så rik at han ikke trengte å jobbe: Del opp dagen i intervaller på 30 minutter og bestem hva du skal bruke hver av halvtimene til. Det føles bedre med en halvtime på nett hvis du har gjort noe nyttig i halvtimen før!

Gjest Ødelagt58
Skrevet

Klarer du ikke dusje en gang?

Og du bør jo gå til tannlegen. Men det bør jo jeg og før mine tenner detter ut. Er et ork det og lite hyggelig.

I dag har jeg vært flink.Jeg har klippet gresset i 30 minutter.Satt på ett dekk og flyttet en bil så jeg får klippetbgresset under.På fredag henter jeg en bildel jeg har kjøpt og skal montere denne når jeg har ryddet i garasjen.

Naboen vekket meg fra middagsluren i 16 tida og lurte på om jeg ikke skulle rydde opp ute snart,han skal selge huset i august,og synes det virker noe uryddig med 4 gamle biler utenfor min dobbelt garasje.

Kl 17.30 klippet jeg gresset.Kl 19.30 satt jeg på ett dekk og flyttet bilen kl 19.45

I morgen skal jeg klippe mer gress og få veden inn i garasjen og dekkene mellom garasjen og huset,men må få vekk noe ugress,det har passert 1,5 meter nå.Noe er ganske fint med fine fiolette blomster,andre er en slags stikkende plante også med fiolette blomster på vei ut.

Skal ta en del bilder av de før jeg fjerner de.Kunne sikkert ha dyrket de vakre fiolette og solgt de.Hadde sikkert fått 5-10 kr stk.Har også fått 2-3 små bjerk som skal få stå.Ønsker meg også noen slyngplanter.Og noen "hengende jordbærplanter" jeg så på Grønn Glede. De som lager avleggere og røtter.

Gjest sangsol
Skrevet

I dag har jeg vært flink.Jeg har klippet gresset i 30 minutter.Satt på ett dekk og flyttet en bil så jeg får klippetbgresset under.På fredag henter jeg en bildel jeg har kjøpt og skal montere denne når jeg har ryddet i garasjen.

Naboen vekket meg fra middagsluren i 16 tida og lurte på om jeg ikke skulle rydde opp ute snart,han skal selge huset i august,og synes det virker noe uryddig med 4 gamle biler utenfor min dobbelt garasje.

Kl 17.30 klippet jeg gresset.Kl 19.30 satt jeg på ett dekk og flyttet bilen kl 19.45

I morgen skal jeg klippe mer gress og få veden inn i garasjen og dekkene mellom garasjen og huset,men må få vekk noe ugress,det har passert 1,5 meter nå.Noe er ganske fint med fine fiolette blomster,andre er en slags stikkende plante også med fiolette blomster på vei ut.

Skal ta en del bilder av de før jeg fjerner de.Kunne sikkert ha dyrket de vakre fiolette og solgt de.Hadde sikkert fått 5-10 kr stk.Har også fått 2-3 små bjerk som skal få stå.Ønsker meg også noen slyngplanter.Og noen "hengende jordbærplanter" jeg så på Grønn Glede. De som lager avleggere og røtter.

Så bra!

Alltid deilig å få ryddet ting unna. Lykke til videre i prosjektet. :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Så flott! Ja riktig flink er du :-)

Skrevet

Så hyggelig å lese! :-)

Gjest Medmenneske/Ødelagt58.
Skrevet

Så bra!

Alltid deilig å få ryddet ting unna. Lykke til videre i prosjektet. :-)

Har lagt merke til noe jeg ofte glemmer.Zoloft 100 mg MÅ jeg ta hver bidige dag.Det kan ta opptil 2 uker før dosen har stabilisert seg.

Blir jeg deppa/sliten om kvelden,har jeg tatt for lite medisin,feks glemt 50 mg om morgen.Kan ikke ta alle 100 mg om kvelden,da jeg ofte har følt meg sliten/deppa egtter kl 18 hver kveld.Å gå 19 timer uten medisin for meg som er så utrolig ustabil,er farlig.Kjenner en dame som har forlatt vår planet jorden,og en som har forsøkt.Han er nå invalid siden han overlevde.

Det er noen faktorer som vi psyke nordmenn ofte glemmer.

1.Vi bor sannsynligvis i verdens aller rikeste land.

2.Sol og frisk luft er medisin.

3.Det koster ingenting å kle på seg å gå ut,selv om det er vanskelig å rive seg løs fra TV/PC.Klær og sko har jo alle,hvis ikke prioriterer du feil.

4.Også psykiatere og psykologer er mennesker som kan feile.Psykiatri er ett vanskelig fag.

5.Samfunnet forstår oss IKKE.De tror vi er farlige eller ikke istand til å klare oss selv.Vi er ikke senile eller har en IQ under 70! Selv jeg klarer å kle på meg og spise mat.Jeg har tilogmed lappen og har i dag kjørt bil over 5 km.

6.Er det liv,er det håp.Alle levende vesener kan hjelpes,også homo sapiens.Men vi må ville leve! Ingen kan hindre noen som absolutt VIL dø!

7.Det er tillat å være smart og rik,også i norge,vi er også en slags mennesker,samme hvor mange som setter oss på pidestaller.Det er egoismen som er feil.Filantropi er en voksende livsfilosofi.

8.Selv smarte mennesker gjør feil.Studenter kan studere noe de aldri får jobb som.

9.Media lyver hver bidige dag,om ikke i norge,så i england eller tyskland,tilogmed i USA.

10.Lykken er ikke penger,makt eller ære,men å trives med seg selv og sine nærmeste.

Klarer jeg å følge 6 av mine egne regler blir jeg stolt.Men om det blir i 2013 eller 14 vet ingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...