Gjest Feitogstygg Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Tok en tur på vekta, og i dag viser den 107.5. Har stått på efexor i ett år, mot alvorlig depresjon og PTSD. Har jævlig fedme på buken, og det irriterer meg. Beina mine er ikke så spesiellt tjukke. Mistenker at det er pillene som har gjort at jeg har lagt så infernalsk på meg siste året. 20 kg. Jeg orker ikke være overvektig i tillegg til at jeg er deprimert. Jeg går turer i fjellet. Jeg er kjapp til beins. +++ Kondisjonen er helt ok. Men FEIT er jeg. Kan du anbefale noen piller som jeg ikke blir feit av NHD? Jeg spiser ikke noe særlig mye. Folk er overrasket over at jeg er feit. Fettet har lagt seg noe enormt på buken, og jeg ser nesten gravid ut... *hat* Jeg orker ikke gå inn i ny depresjon. Jeg trenger bare noen piller som jeg ikke blir feit av... noe forslag til SSRI som man blir TYNN av NHD ? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Tok en tur på vekta jeg og, føler med deg! En kan bli deprimert av overvekt 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 For depresjonen kan jeg sterkt anbefale Wellbutrin. Jeg kjenner dog ingen dokumentasjon på at Wellbutrin virker mot PTSD. Til det må det tilføyes at selv de midler som er godkjent i behandling av PTSD har meget moderat effekt. 0 Siter
Gjest feit og lekker Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Jeg bruker wellbutrin og kan sterkt anbefale den. Har ikke lagt på meg et gram av den, i begynnelsen gikk jeg vel heller ned. Tror det var en bivirkning at jeg mistet matlysten. Ikke har jeg andre bivirkninger av den heller. Det er den eneste AD jeg har tålt og jeg har prøvd mange av dem. 0 Siter
Gjest Feitogstygg Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 For depresjonen kan jeg sterkt anbefale Wellbutrin. Jeg kjenner dog ingen dokumentasjon på at Wellbutrin virker mot PTSD. Til det må det tilføyes at selv de midler som er godkjent i behandling av PTSD har meget moderat effekt. Jeg fikk efexor, legen nevnte den skulle hjelpe mot PTSD også. (psykiateren) Det sterkeste symptom på PTSD har vært flashbacks og hypersensitivitet (som jeg fikk beskjed om skyldes overbelastning) Så jeg tror egentlig ikke at jeg trenger efexor for ptsd`n. Jeg har kommet ut av det "har hatt det enormt vondt-moduset" Så det eneste symtomet jeg merker når jeg glemmer efexor en dag er at det blir litt vanskeligeree å tenke, og huske bakover i tid. Det blir fortere surrete. Kan jeg begynne rett på welbutin fra Efexor NHD. Jeg har vært så dårlig at jeg endte opp som_livredd i følge psykologen som passet på meg. (jeg husker ikke noe særlig av den tiden) Men hoveddiagnosen min er tilbakevendende depresjoner. Jeg har aldri kommet meg før jeg har fått en ny trøkk i trynet på en måte... Og nå er jeg feit og stygg i tillegg... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juli 2012 Skrevet 18. juli 2012 Jeg fikk efexor, legen nevnte den skulle hjelpe mot PTSD også. (psykiateren) Det sterkeste symptom på PTSD har vært flashbacks og hypersensitivitet (som jeg fikk beskjed om skyldes overbelastning) Så jeg tror egentlig ikke at jeg trenger efexor for ptsd`n. Jeg har kommet ut av det "har hatt det enormt vondt-moduset" Så det eneste symtomet jeg merker når jeg glemmer efexor en dag er at det blir litt vanskeligeree å tenke, og huske bakover i tid. Det blir fortere surrete. Kan jeg begynne rett på welbutin fra Efexor NHD. Jeg har vært så dårlig at jeg endte opp som_livredd i følge psykologen som passet på meg. (jeg husker ikke noe særlig av den tiden) Men hoveddiagnosen min er tilbakevendende depresjoner. Jeg har aldri kommet meg før jeg har fått en ny trøkk i trynet på en måte... Og nå er jeg feit og stygg i tillegg... Du kan starte direkte med Wellbutrin 150 mg i tillegg til Efexor. Om du har brukt mer enn 75 mg, anbefaler jeg en nedtrapping fremfor bråseponering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.