Gå til innhold

Ang, barnevernet, har ringt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke gratulere deg. Er du først i barnevernets fokus, er helvete løs. Ta en titt på denne siden feks. www.knut.com

Tviler sterkt på at dette ender opp som noen solskinnshistorie desverre.

Jeg skal ikke gå inn i noen diskusjons, og velger å ikke lese den linken nå. Dette er noe av det vanskeligste jeg har gjort, men jeg står for mitt valg.

Hva ville du gjort hvis du så et barn du brydde deg om ble mishandlet fysisk og psykisk og levde under redsel... og det ikke kom fram noe med å snakke med foreldrene?

Jeg håper og tror det kommer noe godt ut av det. Jeg er kanskje naiv, men har tilitt til at barnevernet er der for å hjelpe hele familien til å få det bedre på sikt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

17

• frosken

10

• DoleMari

10

• Angustia

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest germinate
Skrevet

Jeg skal ikke gå inn i noen diskusjons, og velger å ikke lese den linken nå. Dette er noe av det vanskeligste jeg har gjort, men jeg står for mitt valg.

Hva ville du gjort hvis du så et barn du brydde deg om ble mishandlet fysisk og psykisk og levde under redsel... og det ikke kom fram noe med å snakke med foreldrene?

Jeg håper og tror det kommer noe godt ut av det. Jeg er kanskje naiv, men har tilitt til at barnevernet er der for å hjelpe hele familien til å få det bedre på sikt.

Jeg vil bare si til deg at jeg synes du er kjempetøff - dette står det stor respekt av!

:-)

Skrevet

Hadde det vært så vel, at foreldre og barn faktisk fikk hjelp av barnevernet... Det hadde vært fantastisk. Men om du begynner å sette deg inn i all kritikken av barnevernet.... så vil du nok få et annet syn på det. Du gjorde det samfunnet mener er rett, men realiteten er at jeg kan garantere deg at ungene ikke vil få noen bedre framtid av dette.

Gjest germinate
Skrevet

Hadde det vært så vel, at foreldre og barn faktisk fikk hjelp av barnevernet... Det hadde vært fantastisk. Men om du begynner å sette deg inn i all kritikken av barnevernet.... så vil du nok få et annet syn på det. Du gjorde det samfunnet mener er rett, men realiteten er at jeg kan garantere deg at ungene ikke vil få noen bedre framtid av dette.

''men realiteten er at jeg kan garantere deg at ungene ikke vil få noen bedre framtid av dette''

Unnskyld at jeg blander meg, men hvordan kan du garantere dette?

Skrevet

At andre her som ikke kjenner saken like godt som deg kan mene at det du har gjort er feil, kan jeg ikke forstå.

Jeg er helt sikker på at du forsøk flere andre ting før du ringte barnevernet. Å ringe barnevernet er ikke noe som er lett å gjøre, det er noe man tenker seg godt om før man gjør.

Jeg synes du skal være fornøyd med å ha meldt i fra. Jeg synes også det virker positivt at din venninne spurte om saksbehandlers navn.

Skrevet

''men realiteten er at jeg kan garantere deg at ungene ikke vil få noen bedre framtid av dette''

Unnskyld at jeg blander meg, men hvordan kan du garantere dette?

Lang erfaring

Skrevet

Vil ikke gratulere deg. Er du først i barnevernets fokus, er helvete løs. Ta en titt på denne siden feks. www.knut.com

Tviler sterkt på at dette ender opp som noen solskinnshistorie desverre.

Hvor vil du med dette innlegget? Det er vel dessuten kun skrekkhistoriene fra BV som blir omtalt og kommer fram. Vi hører aldri om solskinnshistoriene uansett. Alt behøver ikke bli solskinnshistorier heller, men barna kan få det bedre. Da er mye gjort.

Skrevet

Man kan lese blogger og kommentarfelt opp og ned og i mente, og velge å tro på konspirasjonsteorier.

Det underlige er at de (samme) slår begge veier.

Gjest germinate
Skrevet

Lang erfaring

Det er trist å lese at du har dårlig erfaring med dem.. men det er ikke dermed sagt at det er slik i alle saker.. feks har undertegnede veldig god erfaring med b.v når det gjelder egne barn..

Gjest Nemlig hemlig
Skrevet

Lang erfaring

Att barnevernsklienter tar på seg offerrollen, og demoniserer barnevernet er forståelig svært normalt. Hvis man finnes uegnet som foreldre, så er det en svært krenkende ting, men barna er i realiteten ,viktigere enn foreldrenes følelser.

Skrevet

'' men realiteten er at jeg kan garantere deg at ungene ikke vil få noen bedre framtid av dette.

''

Etter min oppfatning så er det tull at du kan garantere dette. Selvfølgelig kan du ikke det! Ingen kan garantere det motsatte heller, men når alternativet er å la barnet lide under dårlig omsorg så mener jeg at det eneste riktige er å satse på at den instansen som er etablert for å hjelpe barn (og deres familier) har noe å tilby.

Skrevet

Att barnevernsklienter tar på seg offerrollen, og demoniserer barnevernet er forståelig svært normalt. Hvis man finnes uegnet som foreldre, så er det en svært krenkende ting, men barna er i realiteten ,viktigere enn foreldrenes følelser.

''Att barnevernsklienter tar på seg offerrollen, og demoniserer barnevernet er forståelig svært normalt. Hvis man finnes uegnet som foreldre, så er det en svært krenkende ting, men barna er i realiteten ,viktigere enn foreldrenes følelser.''

Godt skrevet :-)

Gjest germinate
Skrevet

'' men realiteten er at jeg kan garantere deg at ungene ikke vil få noen bedre framtid av dette.

''

Etter min oppfatning så er det tull at du kan garantere dette. Selvfølgelig kan du ikke det! Ingen kan garantere det motsatte heller, men når alternativet er å la barnet lide under dårlig omsorg så mener jeg at det eneste riktige er å satse på at den instansen som er etablert for å hjelpe barn (og deres familier) har noe å tilby.

Da jeg var inne i barnevernet ble jeg overrasket over hvor mye de faktisk hadde å tilby ;)

Gjest germinate
Skrevet

''

Da jeg var inne i barnevernet ble jeg overrasket over hvor mye de faktisk hadde å tilby ;)

Skrevet

Jeg vil bare si til deg at jeg synes du er kjempetøff - dette står det stor respekt av!

:-)

Så bra Germinate, at du har god erfaring! Godt å høre:) Og så flott å ta imot hjelp! Det er voksent, spør du meg!

Tusen takk!

Skrevet

Hvor vil du med dette innlegget? Det er vel dessuten kun skrekkhistoriene fra BV som blir omtalt og kommer fram. Vi hører aldri om solskinnshistoriene uansett. Alt behøver ikke bli solskinnshistorier heller, men barna kan få det bedre. Da er mye gjort.

Ja, på hvilken måte skal barna kunne få det bedre med hjelp av barnevernet? Vil oppfordre trådstarteren til å skrive en månedelig rapport om hvordan det går med barna.

Skrevet

''For meg hadde det vært siste utvei å melde en venninne til barnevernet...er du en ekte venninne gjør du ikke sånt. Din venninne er i en sårbar og vanskelig situasjon. Hun trenger hjelp og støtte til å takle hverdagen med barna sine.''

Det er forskjell på foreldrevern og barnevern. Det er en myte at barnevernet er ute etter "å ta barna" fra foreldrene, sistnevnte er en nødløsning i aller siste instans.

''Barnevernet kan nok hjelpe, men erstatter ikke hjelp og støtte fra ekte venner.''

Hvem sier at det ene utelukker det andre?

Hvordan skal en da hjelpe barn, uten å hjelpe foreldrene?????

Skrevet

''

Så da er det bedre å hente barna og plassere dem i et hus der fosterforeldrene har høye stillinger, boblebad og tar betaling for å ta seg av de stakkars barna?

Skrevet

Barnevernsbarn er overrepresentert når det gjelder rusmisbruk, kriminalitet, etterlysninger i politiet og i norske fengsler.... Er dette solskinns-statistikk?

Skrevet

Så da er det bedre å hente barna og plassere dem i et hus der fosterforeldrene har høye stillinger, boblebad og tar betaling for å ta seg av de stakkars barna?

''Så da er det bedre å hente barna og plassere dem i et hus der fosterforeldrene har høye stillinger, boblebad og tar betaling for å ta seg av de stakkars barna?''

Hvis du tror at barnevernet kun tar fra foreldre omsorgen, så er du usedvanlig dårlig informert om barnevernets virksomhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...