Alz Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Å arbeide i haven er en av mine interesser, og for 6-8 år siden oppdaget jeg at jeg ikke husket navnene på enkelte planter. Med Alzheimer på både mors-og farssiden nevnte jeg det for fastlegen. Han mente jeg var for ung til å få sykdommen (jeg er nå 64). Mental trening er en annen av mine interesser, og jeg sørger for å bruke hukommelsen daglig i tillegg til John Bradshaws dialog med det indre barn som ga meg en grensesprengende opplevelse for ca. 10 år siden. De siste månedene har jeg også arbeidet med Peter A. Levines metode for avtraumatisering. Hvilket er årsaken til dette innlegget. Hukommelsen i forhold til navn på planter har blitt gradvis svekket, og jeg tar en testrunde på dem av og til i tillegg til at jeg går gjennom navnene på mine naboer. Begge deler kunne jeg bruke flere dager på å få fram. I det siste har jeg fått en påfallende bedring av hukommelsen i forhold til testobjektene. Naboene får jeg fram momentant og plantenavnene i løpet av sekunder. En og annen glipp forekommer, i så fall tar det et par minutter. Er det noen forskning på om Alzheimer/demens kan være psykosomatisk? I så fall ville jeg gjerne ha en link. Dersom den muligheten foreligger vil placebo-effekten også bidra til å forsinke utviklingen. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 18. juli 2012 Skrevet 18. juli 2012 Jeg kjenner en dame som fikk diagnosen da hun var 60. hun fikk medisiner som forebyggende. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 18. juli 2012 Skrevet 18. juli 2012 Jeg kjenner en dame som fikk diagnosen da hun var 60. hun fikk medisiner som forebyggende. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juli 2012 Skrevet 18. juli 2012 Jan Henry T. Olsen var vel knapt 50 da han fiikk alzheimer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.