Gå til innhold

Barnevernet igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for å virke masete her osv. Men jeg trenger litt støtte. Saken er at etter at jeg ringte barnevernet hadde mormoren til barnet lagt ut på facebook hvor ustabil psykisk jeg var, pengeproblemer osv... Som sagt, slettet jeg det bare. Jeg ble glad da min venninne ville ringe dem. Men så begynte jeg å tenke at hun kanskje nå vil prøve å svarte meg for min trovedighet og bruke alle mine problemer som jeg har hatt ( det gjelder økonomi og at jeg har slitt med depresjoner og angst, noe jeg er fullt klar over og får hjelp til). Men jeg er da ikke dum eller slem av den grunn!

Jeg ringte barnevernet ( etter å ha rådført meg meg en klok venninne) og fortalte at det nok kan hende hun bruker alt i sin makt for å svekke min troverdighet nå. Hun er nok "kampklar". Fordi hun har vært flink til å holde ting skjult og ikke mottakelig for noen tilbakemeldinger. Jeg har prøvd flere ganger, men hun sier bare: du har så mye rare meninger. Hun har selv spurt meg om jeg synes hun er for streng, og da har jeg svar ja, og forklart at jeg barnet kan få skyldfølelse uten å ha gjort noe galt. Da avfeier hun meg igjen med at jeg har så mye rare meninger. Ferdig.

Jeg synes hun i barnevernet var litt kort på tlf i dag ( det er sikkert jeg som er var): Ble nesten redd for at hun ikke tror på meg nå. Men de er vel vant til å gjennomskue sånne mennesker håper jeg ?? Jeg vet at mor opplever stor krenkelse nå, og tror hun vil gjøre alt for å "Kjempe for seg selv".

Baklager min usikkerhet. Det skal ikke så mye til for å støtte meg!! :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor er nok fly forbanna på deg og sterkt såret, men du har gjort det eneste rette. Dersom det ikke er noe å ta tak i så vil jo barnevernet avdekke det også og ikke gjøre mer med saken.

Hev deg over det mor nå gjør og ikke fall ned på hennes nivå! Ikke kommenter noe av det hun sier på facebook eller noe annet sted, det gir henne bare vann på mølla.

Skrevet

Ps! Jeg hadde skrevet ned mange punkter over ting jeg har sett og reagert på fra hun var liten som jeg tenkte jeg også ville informere henne om i dag når jeg fikk tenkt meg litt om. Fodi jeg føler meg sikker på det jeg har gjort. Men jeg ble så usikker når hun var så kort på tlf at jeg ikke fikk frem alt det jeg mente var viktig.

Skrevet

Mor er nok fly forbanna på deg og sterkt såret, men du har gjort det eneste rette. Dersom det ikke er noe å ta tak i så vil jo barnevernet avdekke det også og ikke gjøre mer med saken.

Hev deg over det mor nå gjør og ikke fall ned på hennes nivå! Ikke kommenter noe av det hun sier på facebook eller noe annet sted, det gir henne bare vann på mølla.

Ja, Jeg kommenterer ingenting. Mor er smart nok til å ikke legge ut noe om meg fordi hun jobber selv innen psykiatri ( men med veldig syke mennesker som ikke trenger terapi i den forstand). Hun vet hva hun skal si og ikke si. Det er derfor jeg håper inderlig at de klarer å ikke la seg påvirke av henne... men, ungen har jo adferdsproblemer; er redd altmulig, gråter lett, får ingen fysisk aktivitet, bare kjeft og klyping og knipsing på fingrene flere ganger om dagen. Hun er tydelig redd. Jeg håper de får hjelp og mottar den!!

Skrevet

Hvorfor tror du at dine egne eventuelle pengeproblemer har noen som helst relevans for barnevernet i denne saken?

Skrevet

Hvorfor tror du at dine egne eventuelle pengeproblemer har noen som helst relevans for barnevernet i denne saken?

Nei, det har jo ikke det. Jeg er bare redd at hun kan få barnevernet til å tro at det er JEG som er gæern og at de da ikke gjør noe med saken!

Men, det var hun i barnevernet som sa at det måtte meldes, og det bare utifra at hun klyper barnet. Hun sa det var straffbart. Og det er så mye mer. Jeg ville egentlig bare drøfte det først.

Gjest germinate
Skrevet

Nei, det har jo ikke det. Jeg er bare redd at hun kan få barnevernet til å tro at det er JEG som er gæern og at de da ikke gjør noe med saken!

Men, det var hun i barnevernet som sa at det måtte meldes, og det bare utifra at hun klyper barnet. Hun sa det var straffbart. Og det er så mye mer. Jeg ville egentlig bare drøfte det først.

Jeg skjønner tankegangen din veldig godt. Jeg håper at du får noen kloke råd.

Skrevet

Jeg skjønner tankegangen din veldig godt. Jeg håper at du får noen kloke råd.

Takk :-)

Jeg klarer ikke å tenke på annet nå. Har fått en etterreaksjon tror jeg. Synes det er vondt og vanskelig. Det er også vondt å miste en av sine beste venninner. Men jeg hadde ikke noe valg. Jeg får bare leve med at hun nok reagerer annerledes enn det jeg hadde håpet. Og hvis hun har behov for å ta hevn så er det ikke noen god venninne heller synes jeg. .

Gjest germinate
Skrevet

Takk :-)

Jeg klarer ikke å tenke på annet nå. Har fått en etterreaksjon tror jeg. Synes det er vondt og vanskelig. Det er også vondt å miste en av sine beste venninner. Men jeg hadde ikke noe valg. Jeg får bare leve med at hun nok reagerer annerledes enn det jeg hadde håpet. Og hvis hun har behov for å ta hevn så er det ikke noen god venninne heller synes jeg. .

Du har i hvert fall gjort det eneste riktige! Og når det gjelder deg og din situasjon, så må du ikke glemme at barnevernet ser det som positivt at man har søkt eller søker hjelp for sine problemer. Så du skal ikke være redde for din egen situasjon.

Skrevet

Du har i hvert fall gjort det eneste riktige! Og når det gjelder deg og din situasjon, så må du ikke glemme at barnevernet ser det som positivt at man har søkt eller søker hjelp for sine problemer. Så du skal ikke være redde for din egen situasjon.

Jeg har ikke barn, så jeg slipper å bekymre meg for det ( også) :-)

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har ikke barn, så jeg slipper å bekymre meg for det ( også) :-)

Det gjelder uansett om du har barn eller ikke :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det at de nå velger å rette fokus mot deg er som tidligere skrevet både forventet og bekreftende på at ditt valg var riktig.

Du må bare stole på at disse menneskene verken har tillit hos andre eller såkalt "injurierende kraft".

Styrk deg på at din handling var nødvendig og korrekt.

Skrevet

Det at de nå velger å rette fokus mot deg er som tidligere skrevet både forventet og bekreftende på at ditt valg var riktig.

Du må bare stole på at disse menneskene verken har tillit hos andre eller såkalt "injurierende kraft".

Styrk deg på at din handling var nødvendig og korrekt.

Tusen takk! Jeg støtter meg til det du skriver. Jeg har nå begynt å få trusselmeldinger fra mormoren og at jeg skal trekke saken og hvor mye min venninne har hjulpet meg med økonomi osv..... og at hun skal sørge for at jeg mister alle venner, at jeg er sjalu osv osv osv..At dattere nå har knekt sammen og er hos lege ( det tenker jeg nesten er bra). Jeg velger å slette også dem!!

Skrevet

Det er nok normalt at man begynner å bli halv-paranoid og å vakle litt på om det man har gjort er riktig eller ikke. Moren hennes prøver bare å sette deg ut. Stol på at du har gjort det rette. BV finner det nok uansett ut hvis det er du som er gal og hun andre ikke har gjort noen ting galt!

Skrevet

Tusen takk! Jeg støtter meg til det du skriver. Jeg har nå begynt å få trusselmeldinger fra mormoren og at jeg skal trekke saken og hvor mye min venninne har hjulpet meg med økonomi osv..... og at hun skal sørge for at jeg mister alle venner, at jeg er sjalu osv osv osv..At dattere nå har knekt sammen og er hos lege ( det tenker jeg nesten er bra). Jeg velger å slette også dem!!

Det er jo ingen som vil høre at de ikke duger som foreldre. Dessuten er det gjerne de som føler seg aller mest truffet som reagerer på den måten du beskriver. Det viser bare at det du gjorde sannsynligvis var helt rett. *klem*

Skrevet

Tusen takk til dere for støtten!

Jeg har ikke kommentert noe. Har fått endel medlinger om hvor ustabil jeg er og at jeg skal ringe barnevernet å si at jeg er ustabil og trekke tilbake osv.Hvor greie den familien har vært mot meg og det er takken, og at hun skal sørge for at jeg mister alle mine venner osv osv. At familien nå er hos legen og har knekt sammen. Jeg svarer ikke på noenting. Er sikker på mitt valg nå. Får prøve å tenke på noe annet :-) Gå meg en tur.

Klem.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men hvis du har psykiske problemer spørs det om BV tar deg alvorlig. Jeg var i alle slags systemer da jeg slet som verst, og de tok meg ikke på alvor i det hele tatt. Jeg hadde jo psykiske problemer, tror det er det verste du kan ha. For folk med rusproblemer tar de mer på alvor, men det spørs vel hvor i landet man bor og.

Skrevet

Tusen takk til dere for støtten!

Jeg har ikke kommentert noe. Har fått endel medlinger om hvor ustabil jeg er og at jeg skal ringe barnevernet å si at jeg er ustabil og trekke tilbake osv.Hvor greie den familien har vært mot meg og det er takken, og at hun skal sørge for at jeg mister alle mine venner osv osv. At familien nå er hos legen og har knekt sammen. Jeg svarer ikke på noenting. Er sikker på mitt valg nå. Får prøve å tenke på noe annet :-) Gå meg en tur.

Klem.

Ikke svar på noe, men ta vare på det du får av meldinger. Vær sterk!

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Du har gjort det riktige.

Får håpe barnevernet finner ut av ting, og finner en god måte å hjelpe på, men ikke vet jeg hva man gjør hvis man snakker for døve ører?

Noen slike foreldre til og med lyver, de innrømmer ikke sant hvordan ting forløper, og i de tilfellene må det jo være vanskelig, men du har jo likevel gjort det du burde, og det flere voksne burde gjort, du bryr deg om barna rettsvern og rett til en trygg oppvekst.

Det er stor unnfallenhet og uvilje mot å stå opp for barns rettigheter på mange ulike samfunnshold, barn legges jo inn mange ganger på sykehus etter vold uten at noen fatter sterk nok mistanke til foreldrene, det er virkelig forferdelig, man burde hatt et varslingsystem, der det feks ikke nyttet bare å bytte lege eller flytte på seg.

Skrevet

Jeg hadde ikke slettet meldingene. Om dette skulle utarte seg, så kan det være greit å ha meldingene som evt. bevis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...