Gå til innhold

Plis svar! Psykisk dårlig, Nhd og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Jeg er en 21 år gammel jente som ikke er psykisk utviklingshemmet men har så lenge jeg kan huske slitt med inkontinens.

Fra barneskolen har jeg hatt vonde opplevelser da læreren gikk ut til foreldrene mine og sa at jeg luktet.

Det var først i voksen alder jeg gikk til legen med det.

Han tok ingen form for tester på meg men ga meg heller bleier på blå resept.

Jeg har prøvd store bind, men det lekker for mye så det går ikke.

Når jeg kjenner jeg må på toalettet og plutselig nyser kan jeg lekke så mye at bind ikke holder.

Noen ganger lekker jeg avføring også, når jeg kjenner jeg må på toalettet så klarer jeg ikke holde alt inne, så da lekker det.

Jeg har en kjent historie med mye psykdom.

Jeg har vært mye inn og ut av sykehuset og er for tiden innlagt på en sikkerhetsavdeling (frivillig).

Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt stresset og har mye angst når det gjelder bleier, siden jeg skal begynne på skolen til høsten.

Orker ikke tanken på å dele garderobe med andre jenter når jeg bruker bleier.

Jeg har blitt mobbet i over 10 år pga utseende men det har gradvis avtatt.

Jeg er redd for å bli mobbet igjen.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg er redd for å bli psykotisk eller psykisk syk av dette stresset.

Jeg er såpass høytfungerende at det å innfinne meg i å bruke bleier er veldig vanskelig.

Er det noe jeg kan gjøre? Har prøvd knipeøvelser, men får det ikke til.

Har slitt med dette siden jeg var bitteliten.

Kan jeg be om en egen garderobe?

Hva om de ser at jeg bruker bleier?

Orker ikke tanken på dette her!

Plis ikke mobb meg pga dette her.

Dette er veldig vanskelig:(

Videoannonse
Annonse
brilleslangen
Skrevet

Jeg synes du skal gå til legen med problemet ditt ang urin og avføring og be om en skikkelig utredning. Får du en skikkelig utredning vil du forhåpentligvis svar på om det er noe fysisk som ligger bak og om noe evt kan gjøres for å lette problemet.

I forhold til skole vet jeg ikke hva du kan ha krav på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skriver at du er innlagt på sykehus.

Du må ta dette opp med legene på avdelingen. De kan og må henvise deg til en utredning på en spesialistavdeling.

Gjest værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Du skriver at du er innlagt på sykehus.

Du må ta dette opp med legene på avdelingen. De kan og må henvise deg til en utredning på en spesialistavdeling.

Må jeg legges inn da for utredning av urin/avføringslekkasje?

Eller er det poliklinisk?

Hva slags spesialistavdeling er det du mener?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Må jeg legges inn da for utredning av urin/avføringslekkasje?

Eller er det poliklinisk?

Hva slags spesialistavdeling er det du mener?

Jeg antar det er en uroligisk avdeling og en avdeling for tarmsykdommer. Evt også nevrologisk avdeling.

Jeg tror at alt kan gjøres poliklinisk.

Skrevet

Det finnes medisiner man kan ta mot inkontinens, er det ingen som har foreslått at du kan prøve det?

• 3 uker senere...
jasåsånnerdet
Skrevet

Be om henvisning til urolog. Du har et såpass alvorlig problem at du bør få det sjekket ut. Og som det er nevnt her finnes det medisiner mot inkontinens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...