Gå til innhold

Er så redd for terror...

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/europa/jan-trygve-og-sonen-var-innesperra-paa-flyplassen-i-burgas-3835525.html

Jeg skal snart dit jeg... nå kommer jeg til å være nervøs for å dra og være der.. opplevde noe liknende for noen år siden, da vi skulle til Egypt også. Bare få dager før vi skulle dra, var det terror der nede. Jeg var så redd at det ga utslag i magen, jeg besvimte og slo meg kraftig. Hadde ingen glede av turen i hele tatt.. gikk og var nervøs hele tiden.. og nå er jeg redd det skal bli det samme med denne turen, og som jeg har gledet meg til en stund nå..

Råd ønskes om noen har..

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så lenge du ikke er jøde eller amerikaner, er du ganske trygg for arabisk terror.

Skrevet

Jeg stod akkurat der nå på lørdag, sammen med den dyrebareste jeg har, sønnen min. Får helt vondt i magen når jeg tenker på alle som ble rammet i dag. Det kunne jo like gjerne vært oss.

Terror er skremmende for oss alle, men jeg antar at det er tryggere enn noen gang like etter et slikt anslag. Tenk så på vakt de er nå etter noe slikt. Du kommer helt sikkert trygt fram.

Skrevet

Så lenge du ikke er jøde eller amerikaner, er du ganske trygg for arabisk terror.

Antallet jøder og amerikanere som er drept i terror (av noe slag) er forsvinnende lite sammenlignet med sjansen for å bli overkjørt av en bil.

Med mindre man reiser til Afghanistan eller steder som Somalia, er sjansen for å bli utsatt for terror neglisjerbar (sammenlignet med alt annet)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei germinate,

Sjansen for at du skal utsettes for terror er så mikroskopisk at du kan glemme det. Du har større sjanse for at bilen krasjer på vei til flyplassen.

Jeg har fløyet sikkert over tusen ganger. Det har gått fint. Jeg har vært i ørten land med masse kriminalitet, og jeg lever fremdeles.

Prøv å tenke på hvor fint det skal være å komme dit du skal.

Med vennlig hilsen

Gjest ekte norsk
Skrevet

''Så lenge du ikke er jøde eller amerikaner, er du ganske trygg for arabisk terror.''

Når bomben smeller spiller det ikke noen rolle hva slags pass du har.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Antallet jøder og amerikanere som er drept i terror (av noe slag) er forsvinnende lite sammenlignet med sjansen for å bli overkjørt av en bil.

Med mindre man reiser til Afghanistan eller steder som Somalia, er sjansen for å bli utsatt for terror neglisjerbar (sammenlignet med alt annet)

Med vennlig hilsen

Det er korrekt. I Norge er trafikken det farligste i hverdagen. I land som Bulgaria er nok trafikken som førsteplass i farlighet enda mer suveren.

Gjest togli
Skrevet

Terror to ganger på samme sted? Tror du må jobbe litt med deg selv ift dette, for dette handler nok om en eller annen slags angst du har i deg, men som ikke er særlig rasjonell... Det er klart man kan bli engstelig av slikt, men det er så mye mer som er farlig som det er langt større sjanse for skal skje....bilulykke feks... legg fra deg tankene på dette og nyt ferien!:)

Gjest togli
Skrevet

''Så lenge du ikke er jøde eller amerikaner, er du ganske trygg for arabisk terror.''

Når bomben smeller spiller det ikke noen rolle hva slags pass du har.

Dette angrepet var vel rettet mot Israelske turister... Så det er klart man er mer utsatt om man er i "målgruppen"..

Madelenemie
Skrevet

Det er korrekt. I Norge er trafikken det farligste i hverdagen. I land som Bulgaria er nok trafikken som førsteplass i farlighet enda mer suveren.

Hei!

Enda en grunn til ikke å dra til Bulgaria!

Jeg har intet ønske om det både pga av maten, men også visse andre saker jeg har lest om.

Skrevet

Hei!

Enda en grunn til ikke å dra til Bulgaria!

Jeg har intet ønske om det både pga av maten, men også visse andre saker jeg har lest om.

Jeg var der for første gang nå, og var også skeptisk fordi jeg har hørt at maten er fæl og at det er skittent og lurvete der. Jeg ble virkelig positivt overrasket. Maten var kjempegod for det meste, bare vi gikk på anbefalte restauranter. Jeg har sjelden spist så mye godt lammekjøtt:) Rent og pent var det også, men taxisjåførene kjører som villmenn.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg var der for første gang nå, og var også skeptisk fordi jeg har hørt at maten er fæl og at det er skittent og lurvete der. Jeg ble virkelig positivt overrasket. Maten var kjempegod for det meste, bare vi gikk på anbefalte restauranter. Jeg har sjelden spist så mye godt lammekjøtt:) Rent og pent var det også, men taxisjåførene kjører som villmenn.

Enig.Jeg har vært der to ganger før. Første gang for 13 år siden, så for tre år siden. Enorme store forandringer på de 10 årene ;)

Jeg var i Hellas, for 2 år siden, og jeg må si det var finere i Bulgaria (men nå har jeg ikke vært andre steder i Hellas enn i Tezaloniki da).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...